بررسی توالی ژنوم "کروناویروس" در برزیل

پژوهشگران برزیلی برای درک بهتر نحوه گسترش کروناویروس، به بررسی توالی ژنوم آن پرداخته‌اند.

بررسی توالی ژنوم "کروناویروس" در برزیل

به گزارش ایسنا و به نقل از وبسایت رسمی دانشگاه سائوپائولو، تنها دو روز پس از تایید نخستین مورد ابتلا به کروناویروس در سائوپائولو، پژوهشگران "دانشگاه سائوپائولو"(USP) و "دانشگاه آکسفورد" (University of Oxford)، توالی کامل ژنوم این ویروس را منتشر کردند.

این گزارش می‌تواند امکان بحث و تبادل داده را میان متخصصان حوزه سلامت فراهم کند. اطلاعاتی از این دست، به درک نحوه گسترش کروناویروس در سرتاسر جهان کمک می‌کنند و به ارائه واکسن و آزمایش‌های تشخیصی منجر می‌شوند.

"استر سابینو"(Ester Sabino)، از پژوهشگران این پروژه گفت: ما با بررسی توالی ژنوم کروناویروس، گامی به سوی درک ریشه این ویروس واگیردار برداشته‌ایم.

سابینو اضافه کرد: نخستین توالی ژنوم که در برزیل مورد بررسی قرار گرفت، با ژنوم ویروسی که در ووهان بررسی شد، تفاوت داشت. ما برای درک نحوه گسترش و تکامل این ویروس باید از کل ژنوم نقشه‌برداری کنیم.

پژوهشگران در این پروژه، از توالی کامل ژنوم کروناویروسی که از دومین بیمار برزیلی به دست آمده بود، نقشه‌برداری کردند. تنها 24 ساعت پس از تایید وجود این ویروس در بدن بیمار، مشخص شد که تفاوت‌هایی میان ژنوم ویروس موجود در بدن نخستین و دومین بیمار وجود دارد.

سابینو ادامه داد: دومین ژنوم بررسی شده در برزیل، به ژنوم بررسی شده در انگلستان، شباهت بیشتری دارد و هر دو مورد هم با ژنوم ویروس در ووهان متفاوت هستند.

سابینو افزود: ادامه روند بررسی، به پژوهشگران امکان خواهد داد تا آن گروه از نواحی ژنوم را که کمتر در معرض جهش قرار دارند، شناسایی کنند. همچنین این روند، به ارائه واکسن و آزمایش‌های تشخیصی کمک خواهند کردـ

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان