یک گل برای پپروزی بزرگ

نفت آبادان صفر - فولاد ۱؛ فتح دربی با نوید

فولاد موفق شد تا با تک گل نوید عاشوری در دقیقه ٢٤ برابر صنعت نفت آبادان پیروز شود.

به گزارش "ورزش سه"، فولاد خوزستان و صنعت نفت آبادان از ساعت ١٩ به مصاف هم رفتند که در نهایت شاگردان پورموسوی موفق شدند با تک گل نوید عاشوری در دقیقه ٢٤ به پیروزی برسند.

 


هفته هفتم، سی و یکم شهریور ١٣٩٦

ورزشگاه تختی آبادان

داور: سید مهدی سید علی

 

اخطارها:

رحیم زهیوی (10)، احمد عبدالله زاده(22)، سینا مریدی(34)، آرش افشین(58)، حمید گلزاری(95) از فولاد خوزستان و مگنو باتیستا (37) از صنعت نفت آبادان

 

 


صنعت نفت آبادان:

ناصر سالارى، حسین بغلانى، مرتضی اسدی، علی عبدالله زاده، مسعود ابراهیم زاده، مگنو باتیستا(87 میلاد جهانی)، آگوستو سزار، کرارجاسم، زبیر نیک نفس، شیمبا و محمد شادکام(67 محمد امین درویشی)

سرمربی فراز کمالوند

 

فولاد خوزستان:

احسان مرادیان، ایوب والی، عبدالله کرمی، فرشاد جانفزا(72 امیر ذلیکانی)، پیمان شیرزادی، عبدالله ناصری، آرش افشین(66 حمید گلزاری)، نویدعاشوری، سینامریدی(92 میلاد بدرقه)، احمد عبدالله زاده و رحیم زهیوی

سرمربی: سید سیروس پورموسوی

 

شرح گل:

١-٠(فولاد خوزستان): اوت دستی پیمان شیرزادی به رحیم زهیوی رسید و زهیوی توپ را به افشین رساند، ضربه آرش افشین را سالاری ناقص دفع کرد تا عاشوری شماره ٢٤ فولاد در دقیقه ٢٤ دروازه صنعت نفت را باز کند.

 

 

شرح بازی :
تیم فولاد خوزستان در آخرین بازی از هفته هفتم لیگ برتر با یک گل مقابل صنعت‌نفت آبادان به پیروزی رسید.

بازگشت حسین بغلانی به خط دفاعی و قرار گرفتن زبیر نیک‌نفس در ترکیب اصلی نفت آبادان، تغییرات فراز کمالوند نسبت به بازی قبلی تیمش بود. سرمربی نفت با پرتعداد کردن نفراتش در خط میانی در صدد گرفتن نبض میانه میدان و تغذیه مهاجمانش بود. در فولاد خوزستان غیبت حامد لک به‌ دلیل محرومیت، خروج فرزاد جعفری از ترکیب و اضافه شدن فرشاد جانفزا به جمع نفرات اصلی از جمله تغییرات در تیم فولاد خوزستان بود.

در نیمه اول بازیکنان صنعت‌نفت و فولاد ارائه‌گر یک بازی قابل قبول بودند که با موقعیت‌های گلزنی روی دروازه‌های دوتیم و یک گل برای فولادی‌ها همراه بود. صنعت‌نفت با حمایت هوادارانش بازی را تهاجمی آغاز کرد و در دقیقه دوم صاحب فرصت گلزنی شد که ضربه لوسیانو پریرا توسط مرادان مهار شد. در دقیقه 13 شوت بغلانی به خارج رفت و در دقیقه 14 مرادیان سنگربان فولاد ارسال خطرناک سزار را به خوبی مهار کرد.

در دقیقه 20 تیم نفت آبادان صاحب یک فرصت عالی گلزنی شد؛ اما ضربه آگوستو سزار در پی پاس کرار جاسم به تیر عمودی دروازه‌ فولاد برخورد کرد و دقایقی پس از این صحنه گل تیم فولاد خوزستان در پی یک ضدحمله توسط علی‌اصغر عاشوری به ثمر رسید تا شادی به اردوی فولادی‌ها بیاید.

یاران فولاد خوزستان که با گل عاشوری از زیر فشار خارج شده بودند، در دقیقه 30 با شوت محکم زهیوی دروازه میزبان را تهدید کردند، اما واکنش سالاری مانع از گلزنی زهیوی شد و پس از آن دو ضربه از محمد شادکام و آگوستو سزار برای صنعت‌نفت به هدر رفتند. شوت آرش افشین در دقیقه 37 فرصت بعدی فولاد را رقم زد که این ضربه فضای بالای دروازه را شکافت و در ادامه این نیمه هم تلاش بازیکنان دوتیم راه به جایی نبرد تا وقت نخست بازی با تک گل عاشوری به سود فولاد به پایان برسد.

بازی در نیمه دوم به‌خاطر تغییر سکوی متعلق به هواداران تیم فولاد خوزستان با چند دقیقه تأخیر آغاز شد. تیم نفت آبادان برای جبران گل خورده بازی می‌کرد و فولاد به‌ دنبال استفاده از ضدحملات و رسیدن به گل دوم بود.

دقایق ابتدایی نیمه دوم بدون حادثه دنبال شد، اما در دقیقه 62 دروازه‌های هر دوتیم تهدید شد. ابتدا لوسیانو پریرا نتوانست از پاس زیبای کرار جاسم استفاده کند و ضربه پای چپ وی به خارج رفت و بلافاصله یک موقعیت نصیب فولادی‌ها شد که شوت عاشوری با واکنش سالاری دروازه‌بان نفت به کرنر رفت.

در دقیقه 73 ضربه ایستگاهی را لوسیانو پریرا برای صنعت‌نفت نواخت و احسان مرادیان با شیرجه‌ای زیبا توپ را به کرنر فرستاد. در دقیقه 88 نیز شوت کرار جاسم در دستان مرادیان قرار گرفت و در دقیقه پایانی وقت تلف شده، شوت زبیر نیک‌نفس به بالای دروازه رفت تا آخرین فرصت‌های گلزنی تیم میزبان از دست برود.

این بازی در نهایت با تک گل علی‌اصغر عاشوری به سود فولاد خوزستان خاتمه یافت و این تیم 13 امتیازی شد. صنعت‌نفت هم با قبول دومین باخت متوالی هفت امتیازی باقی ماند.

 

 

دقایق حساس:

 

دقیقه ٢: اشتباه خط دفاعی فولاد موقعیتی را برای شادکام ساخت، پاس شادکام به شیمبا رسید اما ضربه مهاجم برزیلی را دروازه بان فرلاد در آغوش گرفت.

دقیقه ١٤: سانتر آگوستو سزار از سمت چپ به طور خطرناکی روی دروازه فولاد رفت که مرادیان به زیبایی با یک دست توپ را بیرون کشید.

دقیقه ٢٠: پاس محمد شادکام از سمت راست با ضربه کرار جاسم همراه شد و به طور خطرناکی بعد از برخورد با تیرک به اوت رفت.

دقیقه ٣٠: شوت زیبای رحیم زهیوی از پشت محوطه جریمه را سالاری با یک عکس العمل بسیار زیبا دور  کرد.

دقیقه ٣١: شوت کرار جاسم با اختلاف از دروازه فولاد به بیرون رفت.

دقیقه ٣٤: ضربه از راه دور آگوستو سزار را مرادیان به زیبایی جمع کرد.

دقیقه ٣٦: حرکت تاکتیکی آرش افشین و فرشاد جانفزا یک موقعیت عالی را برای مهاجم رامهرمزی خلق کرد، اما ضربه افشین با اختلاف کم از بالای دروازه صنعت به بیرون رفت.

دقیقه ٤٣: ضربه آزاد خطرناک نویدعاشوری از سمت راست را ناصر سالاری به زیبایی دور کرد.

دقیقه ٦١: سانتر عاشوری از سمت چپ به عاشوری رسید، اما ضربه این بازیکن را سالاری به کرنر فرستاد.

دقیقه ٦٢: ضربه کاشته کرار جاسم و پاس وی به شیمبا رسید، اما ضربه شیمبا با اختلاف زیاد به بیرون رفت.

دقیقه ٦٨: شوت کرار در میانه راه به شیمبا رسید و در ادامه ضربه مهاجم برزیلی با اختلاف زیاد به بیرون رفت.

دقیقه ٧٤: ضربه آزاد زیبای شیمبا با عکس العمل زیبای مرادیان به کرنر رفت.

دقیقه ٨٩: شوت سرکش کرار جاسم محمد را مرادیان به خوبی در آغوش گرفت.

 

بهترین بازیکن:

احسان مرادیان دروازه بان فولاد ستاره تیمش بود، او درخشید تا سه امتیاز مهم دربی به حساب فولاد و پورموسوی ریخته شود.

 

 

اتفاق ویژه: جنجال در تختی آبادان


در بین دونیمه هواداران صنعت نفت و فولاد به دلیل نزدیکی به هم و کمبود نیروی انتظامی با هم به مشکل برخوردند و آبادانی ها با سنگ و چوب به استقبال هواداران فولاد رفتند.


پس از این اتفاق بازیکنان فولاد به زمین آمدند که ایوب والی با دیدن وضعیت به بازیکنان گفت وارد زمین نشوند، غیبت سرپرست فولاد در این وضعیت جالب توجه بود.


پورموسوی سرمربی فولاد نیز در زمان ورود به زمین و با دیدن این صحنه اعلام کرد که تیمش بدون حضور تماشاگران به میدان نمی رود و چندین دقیقه بازی متوقف شد تا ناظر بازی اعلام کرد به یگان ویژه دستور حضور تماشاگران را می دهد و باید به بازی ادامه دهند.


سرمربی فولاد که از وضعیت ورزشگاه به شدت شاکی بود، گفت سر تیمشان را در این ورزشگاه به مانند فصل قبل می برند.


هواداران فولاد پس از چند دقیقه و با وساطت یگان ویژه وارد قسمت وی آی پی شدند، این دیدار تا دقیقه ٥٥ با تساوی بدون گل در جریان است.

این اتفاقات فصل قبل هم در بازی دو تیم افتاده بود؛ اما برای تکرار نشدن آن راهکار مناسبی ارائه نشده بود.

 

حاشیه بازی:


* تماشای این مسابقه از سوی باشگاه صنعت نفت آبادان رایگان اعلام شده بود و فوتبالدوستان خوزستانی بدون خریداری بلیط وارد ورزشگاه تختی آبادان می‌شدند.
* گروهی از هواداران فولاد خوزستان از اهواز راهی آبادان شده بودند.
* حامد لک به‌دلیل سه اخطاره بودن در این مسابقه غیبت داشت و احسان مرادیان برای نخستین بار در این فصل در ترکیب فولادی‌ها قرار گرفت.
* تیم فولاد خوزستان با 12 بازیکن برای گرم کردن وارد زمین شد و فرزاد جعفری پس از گرم کردن همراه با نفرات اصلی به سمت نیمکت رفت.
* رحیم زهیوی در دقایق ابتدایی مسابقه به‌خاطر اعتراض به داور مسابقه کارت زرد دریافت کرد.
* نماینده فدراسون فوتبال در دقیقه 42 مسابقه جریان بازی را متوقف کرد تا از طریق بلندگوی ورزشگاه به تماشاگران اعلام شود که از لیزر استفاده نکنند.
* پس از خاتمه نیمه اول بین تعدادی از تماشاگران هوادار صنعت‌نفت و فولاد درگیری‌ به وجود آمد و جایگاه متعلق به تماشاگران تیم فولاد تغییر یافت تا مشکل برطرف شود.
* سیروس پورموسوی از بازیکنانش خواست تا زمان استقرار هواداران این تیم اقدام به آغاز بازی در نیمه دوم نکنند.
* فراز کمالوند هم به سمت گروهی از طرفداران نفت آبادان رفت و از آن‌ها خواست برای تغییر جایگاه ‌خود با مسئولان برگزاری مسابقه همکاری کنند تا بازی زودتر آغاز شود.
* آلفردو کاسمیرو سرمربی تیم استقلال اهواز که سابقه هدایت نفت آبادان را داشته است، از جمله تماشاگران ویژه بازی صنعت‌نفت و فولاد بود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان