رئیس اتاق اصناف:

به چه حقی به حساب‌های مردم سرکشی می‌کنند؟!

رییس اتاق اصناف ضمن گلایه از قوانین و برخوردهای مالیاتی با اصناف، تصریح کرد: در پاسخ به برخوردهای مالیاتی به ما می‌گویند " ۲۵۰۰ حساب به عنوان نمونه بررسی شده است"، که سوال ما این است به چه حقی به حساب‌های مردم سرکشی می‌کنند؟!

به چه حقی به حساب‌های مردم سرکشی می‌کنند؟!

به گزارش ایسنا، علی فاضلی صبح امروز (سه‌شنبه) در جمع نمایندگان اصناف اظهار کرد: متوجه نمی‌شوم چرا برخی سیاست‌ها از سوی دولت اعمال می‌شود، به عنوان مثال ما در حوزه مالیات مستقیم تا حدی مسائل را حل کردیم و در حوزه مالیات بر ارزش افزوده نیز تلاش‌هایی صورت گرفت اما به یکباره بحث تراکنش حساب‌های مالی مطرح می‌شود.

وی ادامه داد: اگر تمام دنیا را بگردید، هیچ کجا نخواهید دید که چنین برخوردی با صاحبان سرمایه صورت گیرد. ما در جلسات، نسبت به این موضوع انتقاد می‌کنیم و در پاسخ به ما می‌گویند 2500 حساب به عنوان نمونه بررسی شده است. حال سوال ما این است که به چه حقی به حساب‌های مردم سرکشی می‌کنند.

فاضلی افزود: چرا برای دریافت مالیات به سراغ آنهایی که زورتان نرسیده از آنها مالیات دریافت کنید، نمی‌روید.

 

وعده بی‌سرانجام حمایت 10 هزار میلیاردی

رییس اتاق اصناف در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد: اصناف کشور از معدود بخش‌هایی هستند که از کیک نفت استفاده نکرده و در نظام بودجه بندی هم دیده نشده‌اند به عبارت دیگر بخش اصناف از معدود بخش‌های خودکفا در نظام اقتصادی کشور است که بدون ایجاد بار مالی برای دولت اشتغالزایی قابل توجهی داشته است.

وی افزود: با این وجود هیچ بسته حمایتی در باب حمایت از بنگاه‌های کوچک و متوسط دیده نمی‌شد و پس از 37 سال، سال گذشته برای اولین بار چنین طرحی از سوی اتاق اصناف ارائه شده و 10 هزار میلیارد تومان برای این بخش مقرر شد، اما با وجود گذشت مدت بسیار هنوز در این حوزه به نتیجه‌ای نرسیده‌ایم.

فاضلی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به قانونی که در زمینه‌ی کوچ دادن بنگاه‌های آلاینده و مزاحم تدوین شده بود، اشاره کرد و گفت: با توجه به این که هیچ حمایتی صورت نگرفته و از تمام شهرک‌های صنفی ساخته شده در خارج شهرها بدون حمایت ایجاد شده بودند، ما اعلام کردیم که از این پس اجازه کوچ بنگاه‌ها را نمی‌دهیم.

 

آمار 20 درصدی واحدهای تولیدی وحشتناک است

رییس اتاق اصناف همچنین اظهار کرد: در سال‌های 1364 تعداد واحدهای تولیدی در مقایسه با واحد های توزیعی درصدی حدود 52 به 48 داشت، اما متاسفانه اکنون آمار تولید وحشتناک است و تنها بین 19 تا 20 درصد واحدهای صنفی تولیدی هستند.

وی ادامه داد: چگونه می‌توان از توسعه، پیشرفت و تحکیم اقتصادی صحبت کرد، اما نگاه مردم محور نداشت.

فاضلی همچنین اظهار کرد: اکنون نهادهای متعدد به نام امنیت در کار اتحادیه‌های ما دخالت کرده و به عنوان مثال در صنف عکاسان شاهد مشکلاتی در این باره هستیم، در حالی که اینگونه ابلاغ شده است که هرگونه سیاست‌گذاری در حوزه اصناف باید با همکاری و هماهنگی این اتاق باشد.

 

درخواست خروج 37 صنف از اتاق اصناف

رییس اتاق اصناف همچنین به طرح‌های مختلفی که مبنی بر حذف برخی اتحادیه‌ها است، اشاره کرد و گفت: گاه شاهدیم که برخی نهادها یا حتی وزارتخانه‌ها اقداماتی علیه اصناف می‌کنند . به عنوان مثال اکنون عده‌ای خواهان خروج 9 اتحادیه از اتحادیه‌های حمل و نقل شهری هستند یا سازمان میراث فرهنگی اینگونه اعلام می‌کند که باید هفت اتحادیه به سمت این سازمان بروند. در حوزه تبلیغات نیز این مشکل را با وزارت ارشاد داریم.

وی ادامه داد: براین اساس از سوی بخش‌های مختلف اینگونه اعلام شده است که ما 37 اتحادیه را به بخش‌های دولتی واگذار کنیم اما آیا این اقدام با صحبت‌های رییس جمهور مبنی بر کوچک کردن دولت همخوانی دارد؟!

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان