تقلای ونزوئلا برای بازسازی ساختار پرداخت بدهی‌های خارجی

دولت های روسیه و ونزوئلا قراردادی را امضا کرده اند که به موجب آن بدهی ۳ میلیارد دلاری کاراکاس به مسکو طبق ساختاری جدید بازپرداخت می شود. به اذعان وزارت امور مالی روسیه، زمان بازپس دهی وام ۳ میلیارد دلاری توسط دولت ونزوئلا به ۱۰ سال افزایش یافته و مبلغ پرداختی در ۶ سال اول نسبت به ۴ سال آتی آن بسیار کمتر خواهد بود.

دولت های روسیه و ونزوئلا قراردادی را امضا کرده اند که به موجب آن بدهی 3 میلیارد دلاری کاراکاس به مسکو طبق ساختاری جدید بازپرداخت می شود. به اذعان وزارت امور مالی روسیه، زمان بازپس دهی وام 3 میلیارد دلاری توسط دولت ونزوئلا به 10 سال افزایش یافته و مبلغ پرداختی در 6 سال اول نسبت به 4 سال آتی آن بسیار کمتر خواهد بود. 

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از Russia Today، وزارت امور مالی روسیه همچنین بیان کرده که تسهیلاتی که دولت روسیه برای بازپس دادن بدهی ونزوئلا در نظر گرفته باعث می شود که در طی این 10 سال، سرمایه ها در ونزوئلا به پیشرفت اقتصادی این کشور اختصاص داده شود و میزان دارایی ها بیش از مقدار دیون باشد. بدین ترتیب، این امر منجر به افزایش شانس بازپس گرفتن بدهی ها توسط کشورهایی می شود که به ونزوئلا وام اعطا کرده بودند. 

تقلای ونزوئلا برای بازسازی ساختار پرداخت بدهی‌های خارجی

در سال 2014، مقامات ونزوئلا از روسیه درخواست کردند که تاریخ بازپرداخت وامی را که در سال 2011 از این کشور گرفته بودند تمدید کند. در سال 2015، روسیه تاریخ بازپرداخت وام را تا انتهای سال 2016 میلادی تمدید کرد.

به گفته ی موسسه ی رتبه بندی جهانی S&P، ونزوئلا  پس انقضای مهلت اضافی 30 روزه ای که به این کشور داده شده بود، تعهدات مالی خود را در خصوص سودهای سهام قرضه در بازار جهانی برای سال های 2019 و 2024 میلادی انجام نداده است. 

به گفته ی این نهاد '' به احتمال زیاد بازسازی ساختار بدهی های ونزوئلا، به صورت بازپرداخت های تنزیلی و تضمینی خواهد بود و با توجه به وجود سرمایه ی کافی خارجی، برابر با میزان (مبلغی) است که هنوز پرداخت نشده است''. افزون بر این، این نهاد اذعان کرده است که '' به نظر ما، به احتمال زیاد تحریم های آمریکا علیه دولت و مقامات ونزوئلا موجب خواهد شد که این دولت مذاکراتی طولانی و سخت با دارندگان سهام قرضه داشته باشد''. 

باید خاطر نشان کرد که دولت ونزوئلا، که با بحران های شدید مالی دست و پنجه نرم می کند، اخیرا عنوان کرده است که موفق شده ساختار مالی  60 میلیارد دلار از بدهی های اوراق قرضه ی خود را با موافقت طلبکاران بازسازی کند. 

دوشنبه ی گذشته دولت ونزوئلا با انتقاد از سنگ اندازی های آمریکا در روند بازسازی ساختار بدهی های این کشور اعلام کرده بود که '' روند بازسازی ساختار بدهی های خارجی ونزوئلا  با موفقیتی شگفت انگیز همراه بوده است''.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان