لذت کوهنوردی در ارتفاعات تهران!

لذت کوهنوردی در ارتفاعات تهران! یکشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ایران گردی,گردشگری تو شلوغی و آلودگی شهر تهران، همه دنبال یه راه فرار از هوای آلوده و سروصدان تا بتونن هوای پاک تنفس کنن و آرام ...

تو شلوغی و آلودگی شهر تهران، همه دنبال یه راه فرار از هوای آلوده و سروصدان تا بتونن هوای پاک تنفس کنن و آرامش داشته باشن. هوایی که حس زندگی داشته باشه و فضایی که بتونه هرکسی رو غرق در آرامش بکنه. چه خوب که این فضا تو خود تهران، تو بلندی قرار داشته باشه. جایی مثل کوه که لذت کوهنوردی هم همراش باشه.
کوهنوردی نه تنها برای جسم، برای روح آدم ها هم خیلی خوبه و تو هر شرایط سنی توصیه میشه. این ورزش تنها ورزشیه که بازنشستگی نداره و هر کسی با توجه به توانایی که داره می تونه به صورت تفریحی یا حرفه ای انجامش بده.
ما امروز تو مجله همگردی، شمارو با چندتا از بهترین مسیرهای کوهنوردی شهر تهران آشنا می کنیم تا برای فرار از ازدحام و دود و دم تهران پناهی برده باشین.

کوهنوردی

کوهنوردی

ابتدای این مسیر، محله داراباد تو شمال شرقی منطقه شمیران تهرانه. تو این مسیر وقتی از روی یه پل چوپی رد میشین و یه کم ارتفاع می گیرین، به منطقه کوهستانی میرسین. تو ادامه، مسیر مشخصی از بالای رودخونه شمارو به سمت شمال میبره. اینجا یه دوراهی وجود داره که یکی از این راه ها با حدود 2 ساعت پیاده روی، شمارو به لبه یال جنوبی قله می رسونه و یکی دیگه از راه ها به گردشگاه های حاشیه رود و آبشارهای بالادست ختم میشه.

کوهنوردی

کوهنوردی
شروع این مسیر از پارک زیبا و سبز جمشیدیه است که با حدود 2 ساعت کوهپیمایی تو یه مسیر پهن و کم شیب، شمارو به مجتمع کلکچال با ارتفاع 2600 متر می رسونه. وجود همچین مجتمعی تو یه منطقه کوهستانی باعث میشه تا جذابیت کوهنوردی برای شما چندبرابر بشه.

کوهنوردی

کوهنوردی

شروع این مسیر از میدان سربند که به اسم میدان مجسمه معروفه، با ارتفاع 1800 متر شروع میشه. برای کوهنوردی تو این مسیر و برای رسیدن به قله توچال باید از آبادی پس قلعه، پناهگاه شیرپلا و جانپناه امیری عبور کنین. کوهپیمایی تو این مسیرها مخصوصا تو فصل زمستون خیلی سخته چون یه سری از قسمت های پایین دست به خاطر تردد خیلی زیاد کاملا یخ می زنه.
تو مسیر میدان سربند تا قله توچال هم دوراهی های زیادی وجود داره که به مسیرهایی مثل بندیخچال، دره اوسون، مجتمع کلکچال، قله اسپیلت، ایستگاه پنج تله کابین و بقیه مسیرهای فرعی ختم میشه.

مسیر ولنجک

کوهنوردی

کوهنوردی
ابتدای این مسیر از ولنجک بعد از پارکینگ تا ایستگاه 1 تله کابین، آسفالت و راحته. ادامه مسیر با شیب کم و به صورت مارپیچ هستش که برای رسیدن تا ایستگاه 2 تله کابین، حدود 1 ساعت پیاده روی لازمه. از ایستگاه 2 تا 5 هیچ ایستگاه یا رستورانی وجود نداره که برای رسیدن تا ایستگاه 5 معمولا 3 ساعت زمان می بره. بعد از ایستگاه 5 و در نهایت با 4 ساعت صعود و گذشتن از ایستگاه 7، مسیر به قله توچال منتهی میشه.

کوهنوردی

کوهنوردی

کل این مسیر تا پناهگاه پلنگ چال از داخل دره ی زیبای پلنگ چال و کنار رودخونه می گذره که همین طبیعت بی نظیر باعث شده تا این کوهنوردی، یکی از زیباترین مسیرها تو ارتفاعات شمال تهران باشه.
بعضی وقتها که از این مسیر رد می شین میبینین بعضی از آدم ها با شکستن شاخه آخرین بازمانده درخت های این مسیر فوق العاده زیبا، آتیش درست کردن. لطفا برای حفظ و زیبایی طبیعتمون شما از این کار پرهیز کنین.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان