عبور ایستگاه فضایی بین‌المللی از فراز خلیج فارس+ فیلم

پائولو نسپولی فضانورد مستقر در ایستگاه فضایی بین‌المللی فیلمی از زمین در حساب شخصی خود در توئیتر منتشر کرد که در آن نشان داده می‌شود، ایستگاه فضایی بین‌المللی از فراز خلیج فارس عبور می‌کند.

عبور ایستگاه فضایی بین‌المللی از فراز خلیج فارس+ فیلم

به گزارش ایسنا، ایستگاه فضایی بین‌المللی (International Space Station)  یک ایستگاه فضایی است که با مشارکت بیش از 15 کشور ساخته شده است.

 این ایستگاه در مدار نزدیک زمین و در ارتفاع 330 تا 435 کیلومتری از سطح زمین در حرکت است. سرعت آن در مدار برابر 27 هزار و 700 کیلومتر بر ساعت است، که به این ترتیب روزی 15 بار به دور سیاره زمین گردش می‌کند.

 بیشتر بخش‌های اصلی این ایستگاه فضایی ساخته شده اما تا سال‌های پایانی دهه کنونی چند بخش جدید به آن افزوده خواهد شد. پس از تکمیل، ایستگاه فضایی بین‌المللی 450 تُن وزن خواهد داشت، و 1200 متر مکعب فضای کار، پژوهش و زندگی برای فضانوردان فراهم خواهد آورد. ایستگاه فضایی بین‌المللی سومین شی نورانی در آسمان است که با چشم غیرمسلح دیده می‌شود.

این ایستگاه محصول همکاری مشترک سازمان ناسا، سازمان فضایی روسیه، سازمان فضایی اروپا، سازمان فضایی ژاپن، و سازمان فضایی کانادا است.

سازمان فضایی برزیل از طریق همکاری با ناسا با این برنامه مشارکت می‌کند. سازمان فضایی ایتالیا، هم به عنوان یک عضو فعال در سازمان فضایی اروپا، و هم بطور مستقل در برنامه ایستگاه فضایی مشارکت می‌کند. سازمان فضایی چین نیز علاقه خود را برای پیوستن به جمع مشارکت‌کنندگان، به ویژه از طریق همکاری با سازمان فضایی روسیه اعلام داشته است.

ایستگاه فضایی بین‌المللی در حقیقت ترکیبی از چندین پروژه فضایی است که قبلاً توسط کشورهای مختلف برنامه‌ریزی شده بود.

فضانوردان مستقر در ایستگاه فضایی عبارتند از:

1- الکساندر الکساندرویچ میسورکین (Alexander Alexanderovich Misurkin) خلبان و مهندس پرواز 39 ساله روسی و عضو آژانس فضایی روسیه است. وی فعالیت‌های فضایی خود را از سال 2006 آغاز کرده است و در ماموریت‌های ناوگروه اعزامی 35/36 حضور داشته است و اولین پرواز کمتر از 6 ساعت را به ایستگاه فضایی تجربه کرده است. پیش از آن رسیدن فضاپیماها به ایستگاه فضایی حدود دو روز طول می‌کشید.

2- مارک توماس وانده‌هی (Mark Thomas Vande Hei)سرهنگ دوم سابق ارتش آمریکا و استادیار فیزیک در آکادمی علوم نظامی ارتش آمریکا بوده است.

وی اکنون 50 ساله بوده و حدود 11 سال است که در "سازمان فضایی آمریکا" (ناسا) به عنوان مسئول برقراری ارتباط با ایستگاه فضایی بین‌المللی مشغول به کار بوده است و این اولین ماموریت فضایی وی محسوب می‌شود.

3- جوزف مایکل آکابا (Joseph Michael Acaba) فضانورد 50 ساله عضو ناسا است که اولین فضانورد این سازمان با اصالت پورتوریکویی محسوب می‌شود.

وی یک معلم و متخصص در حوزه زمین‌شناسی است و با 50 سال سن سابقه 6 سال خدمت در نیروی تفنگداران دریایی آمریکا با درجه سرجوخگی را در کارنامه خود دارد.

وی در سال 2012 در قالب ناوگروه اعزامی 31/32 به مدت چهار ماه به عنوان مهندس پرواز در ایستگاه فضایی بین‌المللی مشغول به خدمت بوده است.

4- "سرگی ریازانسکی" که عضو آژانس فضایی روسیه است و پیش از این در چند ماموریت فضایی از جمله ماموریت "ناوگروه اعزامی 37/38" در ایستگاه فضایی بین‌المللی حضور داشته است که مربوط به سال 2013 بوده و در آن به راهپیمایی فضایی نیز پرداخته است. وی 43 ساله است و در بیوشیمی نیز متخصص است.

5- "پائولو نسپولی" که عضو "آژانس فضایی اروپا" (ایسا) است و پیش از این در ماموریت "ناوگروه اعزامی 27/28" در ایستگاه فضایی بین‌المللی حضور داشته است. وی 60 ساله است و عضو ارتش ایتالیا نیز بوده است.

6- "راندالف برسنیک" که عضو "سازمان فضایی آمریکا" (ناسا) است و تجربه انجام ماموریت با شاتل "آتلانتیس" را در سال 2009 در کارنامه خود دارد. وی همچنین سرهنگ خلبان نیروی دریایی آمریکاست و 49 سال سن دارد. "برسنیک" با آغاز ماموریت "ناوگروه اعزامی 53" به عنوان فرمانده ایستگاه فضایی بین‌المللی در حال فعالیت است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان