با هم سری بزنیم به جالب ترین جشن های دنیا!

در سراسر دنیا سالانه تعداد زیادی جشن های فرهنگی و فستیوال هایی با سبک های گوناگون برگذار می شود. هر فرهنگ و سنتی به طور متفاوتی این گونه جشن‌ها را برپا می کند و چه راهی بهتر از این است که فرهنگ یک کشور را با شرکت در یکی از جشن ها، فستیوال ها و یا کارناوال های آن بشناسیم

با هم سری بزنیم به جالب ترین جشن های دنیا!

کارناول هایی از سراسر دنیا

در سراسر دنیا سالانه تعداد زیادی جشن های فرهنگی و فستیوال هایی با سبک های گوناگون برگذار می شود. هر فرهنگ و سنتی به طور متفاوتی این گونه جشن‌ها را برپا می کند و چه راهی بهتر از این است که فرهنگ یک کشور را با شرکت در یکی از جشن ها، فستیوال ها و یا کارناوال های آن بشناسیم. این جشن ها به دلایل متفاوتی از رسم و رسومات مذهبی گرفته تا به خاطر احترام به یک عقیده و یا رسم خاصی، برپا می شوند. جالب ترین جشن های دنیا به کشور خاصی محدود نمی شوند، بلکه در تمام دنیا می توانید این فستیوال ها را مشاهده کنید و با خود یک تجربه بسیار متفاوت از کشوری خارج از محل زندگی خود به همراه ببرید. برای مثال فستیوال مرگ در مکزیک و یا کارناوال ریو، جزو جشن هایی هستند که افراد بسیاری از سراسر دنیا برای کسب تجربه در آن ها شرکت می کنند. اگر به این نوع جشن ها و کارناوال ها علاقه دارید با الی گشت همراه باشید تا به معرفی برخی از آن ها بپردازیم.

کارناوال هایی در دنیا

کارناوال ریو دو ژانیرو، برزیل

این کارناوال علاوه بر این که جزو جالب ترین جشن های دنیا می باشد، می توان آن را بزرگ ترین فستیوال سراسر دنیا خواند. هر سال بیش از 2 میلیون نفر در بزرگ ترین کارناوالی شرکت می کنند که از سال 1723 در جریان است.  اگرچه افراد اجازه حرکت دارند آزادانه در اطراف کارناوال حرکت کنند، اما جریان‌های مردمی کاملا سازمان یافته اند. این کارناوال با جشنواره های خیابانی و جشن های متعدد و سنت های زیادی پر شده است.

کارناوال ریو دو ژانیرو، برزیل

کارناوال سانتا کروز دِ تنریفه، جزایر قناری

کارناوال سانتا کروز دِ تنریفه بهمن هر سال در پایتخت جزایر قناری برگذار می شود. با اینکه اسم این کارناوال خیلی شناخته شده نیست اما بعد از کارناوال معروف ریو دو ژانیرو، محبوب و معروف‌ترین کارناوال در سراسر جهان محسوب می شود. این جشن از یک روز جمعه شروع شده و تا اولین روز ایام روزه داری مسیحیان ادامه می یابد. اگر نتوانستید در اولین روزهای کارناوال در آن شرکت کنید، نگران نباشید؛ جشن دوباره از تعطیلات آخر هفته بعد شروع می شود.

کارناوال ونیز

کارناوال ونیز، از جالب ترین جشن های دنیا می باشد که در آن ماسک های گوناگونی که مختص همین شهر است به چشم می خورد. با اینکه کسی نمی داند که در ابتدا کارناوال چگونه شروع شد، اما شایعاتی وجود دارد که تاریخ کارناوال به سال 1963 برمیگردد اما مشهور شدن آن از قرن 18 شروع شد. حتی زمانی بین سال های 1797 تا 1979 استفاده از این ماسک ها برای جشن ممنوع اعلام شد. امروزه استفاده از ماسک ها نه تنها آزاد می باشند بلکه مسابقه ای نیز در این جشن وجود دارد که در آن زیباترین ماسک انتخاب می شود و فضای رقابتی جالبی را بین شرکت کنندگان به وجود می آورد.

کارناوال ونیز

کارناوال ناتینگ هیل

کارناوال ناتینگ هیل که هر ماه اوت سالانه در محله ناتینگ هیل در لندن برگزار می شود، به سنت های جامعه هندیان بریتانیای غربی اختصاص دارد. این کارناوال بخش بزرگی از زندگی و فرهنگ بریتانیا را در خود جذب کرده است، هر چند که به عنوان یک کارناوال اصلی بریتانیایی به حساب نمی آید. کارناوال ناتینگ هیل به شدت روی موسیقی متمرکز است و استفاده از سیستم های صوتی بزرگ و اجراهای زنده در آن به وفور دیده می شود. حتی یک اپلیکیشن ناتینگ هیل کارناوال وجود دارد که می تواند شما را درباره سنت ها و رویدادهای مختلف راهنمایی کند.

ماردی گراس، لویزیانا

ماردی گراس یکی از معروف ترین فستیوال ها در ایالات متحره است که در سال 1875 به طور رسمی ثبت گردید. با اینکه بیشتر سنت‌های اجرایی در این کارناوال از اروپا در قرون وسطی به خصوص شهرهایی مثل رم و ونیز به وجود آمده است، اما در اواسط سده 1700به نیو اورلین رسیدند. حالا در عصر حاضر افراد زیادی از سراسر جهان به لویزیانا سفر می کنند تا در جالب ترین جشن های دنیا در این جا شرکت کنند. این فستیوال به خاطر لباس های خاص‌اش در جهان بسیار شناخت شده است.

ماردی گراس، لویزیانا

کارناوال بینچ، بلژیک

کارناوال بینچ، جشن بزرگی است که در بلژیک برگذار می شود و بسیار به فرهنگ و سنت های بلژیکی اهمیت می دهد که توسط یونسکو به عنوان “یکی از شاهکارهای میراث معنوی بشریت” نام گذاری شده است. این کارناوال برای یکشنبه های متمادی تا زمانی که به چهارشنبه ای که روزه داری مسیحیان شروع می شود، ادامه پیدا می کند. در بینچ، رژه های گروه هایی با اجرایی جذاب و موسیقی زنده جزو عوامل اصلی این کارناوال هستند. افرادی دیگر نیز هستند که در این کارناوال لباس هایی شبیه دلقک ها می پوشند، ماسک می زنند و کفش های چوبی به پا دارند.

کارناوال بینچ، بلژیک

کارناوال ارورو، بولیوی

یکی دیگر از شاهکارهای میراث معنوی بشریت که به ثبت یونسکو رسیده است کاراناوال ارورو در بولیوی می باشد که نزدیک به 200 سال است، در این کشور برگذار می گردد. خود کارانوال به طور خاصی شروع شد اما به مرور زمان سنت های دیگر نیز به آن اضافه شدند. تمرکز اصلی آن به تشریفات و حرکات موزون بر می گردد. یکی از آن ها به نام یاما یاما معروف است که در آن 48 گروه در سبک های مختلف به اجرا می پردازند.

کارناوال ارورو، بولیوی

کارناوال ویارگیو، ایتالیا

یکی دیگر از جالب ترین جشن های دنیا با نام کارناوال ویارگیو معروف است. این کارناوال در شهر توسکان برگذار می گردد و در اروپا جزو معروف ترین جشن هایی است که گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. رژه اصلی این کارناوال در کنار سال ویارگیو برپا می شود که ماسک های مخصوصی که عمدتا از کاغذ درست شده اند را به نمایش می گذارد. این ماسک ها از شخصیت های برتر سیاسی، ورزشی، هنرپیشگان و دیگر شخصیت های معروف درست می شوند. سازه هایی در این کارناوال در خط ساحلی درست می شوند که به قلعه های کارناول معروف هستند. در حقیقت کارناوال ویارگیو بر پایه یک تناقض عجیب بین مردم عادی و ثروتمندان شهر شکل گرفت.

منبع: theculturetrip.com

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان