یتیم خانه ایران؛نمایش فیلم ضدانگلیسی در کشور انگلیس

فیلم سینمایی «یتیم خانه ایران» به کارگردانی ابوالقاسم طالبی به همت ایرانیان مقیم لندن و بخش بین الملل جشنواره مردمی فیلم عمار در امپریال کالج لندن به نمایش درآمد.

یتیم خانه ایران؛نمایش فیلم ضدانگلیسی در کشور انگلیس

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا، فیلم سینمایی «یتیم خانه ایران» به کارگردانی ابوالقاسم طالبی به همت ایرانیان مقیم لندن در امپریال کالج این شهر به نمایش در آمد.

احمد نجاران مسئول این برنامه و عضو انجمن ایرانیان امپریال کالج لندن گفت: در یک سال و نیم اخیر، فیلم‌های سینمایی مختلفی همچون «آرگو» و «300» در امپریال کالج لندن اکران شده بود که تصویری خشن، جنگ طلب و مرتجع از جامعه ایران را برای جهانیان به نمایش می‌گذاشت و جای اکران فیلم فاخر ایرانی که دارای عقبه تاریخی باشد و تصویری درست و روشن از کشور نشان دهد خالی بود.

عضو انجمن ایرانیان امپریال کالج لندن بیان کرد: نخستین هدف از اکران این فیلم سینمایی ارایه این اثر برای ایرانیان مقیم خارج از کشور بود، زیرا همانگونه که در فیلم بیان می شود «یتیم خانه ایران» بازگوکننده واقعه ای است که حتی یک صفحه از آن در کتاب های تاریخی نیامده است.

این فعال فرهنگی افزود: انتخاب تاریخ هفتم نوامبر برای اکران فیلم «یتیم خانه ایران» هم به علت سخنرانی ترامپ و استفاده او از واژه جعلی برای خلیج فارس و همینطور تروریست خطاب کردن ملت ایران بود که در آن زمان انگلستان تلاش کرد نقش پلیس خوب را بازی کند و با انتشار اسنادی بر لزوم به کار بردن واژه خلیج فارس تاکید کرد.

وی با اشاره به همکاری امپریال کالج لندن و «دپارتمان مهندسی شیمی» برای نمایش این فیلم خاطرنشان کرد: در پوستر تبلیغاتی اکران این برنامه نیز از عبارتی از فیلم درباره استعمارگری انگلیس با عنوان «روباه پیر استعمار چه زمانی از کشتن راضی می‌شود؟ یک سال، دو سال، صد سال، دویست سال. چه زمانی؟» استفاده کرده بودیم.

نجاران در پایان گفت: اکران این فیلم سینمایی نه تنها نخستین نمایش «یتیم خانه ایران» در شهر لندن بود، بلکه اولین گردهمایی برگزار شده توسط انجمن ایرانیان کالج سلطنتی لندن است که با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در لزوم آتش به اختیار بودن جوانان در انجام فعالیت های فرهنگی برنامه ریزی و انجام شد و در حال حاضر، برنامه‌ریزی کردیم تا هم اکران بزرگ‌تری برای این فیلم و با تنوع بیشتری از مردم کشور انگلستان داشته باشیم و هم فیلم را به دانشجویان خارجی مقیم این کشور برسانیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان