در بیانیه‌ای مطرح شد

درخواست دانشجویان سیستان و بلوچستان از روحانی: اجازه بدهید حرف بزنیم!

تشکل‌های دانشجویی دانشگاه سیستان و بلوچستان با صدور بیانیه‌ای خواستار سخنرانی تمام تشکل های دانشجویی در مراسم روز دانشجو و در حضور رئیس جمهور شدند

درخواست دانشجویان سیستان و بلوچستان از روحانی: اجازه بدهید حرف بزنیم!

به گزارش حوزه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، تشکل‌های دانشجویی دانشگاه سیستان و بلوچستان در بیانیه‌ای از نهاد ریاست جمهوری و مسئولین دانشگاه خواستند تا به نمایندگان تمام تشکل‌ها اجازه سخنرانی در دیدار با رئیس جمهور در روز 11 آذر که در دانشگاه سیستان و بلوچستان انجام می‌شود،داده شود.

  • بیشتر بخوانید

روحانی 16 آذر به کدام دانشگاه می‌رود؟

روحانی 11 آذر به "دانشگاه سیستان و بلوچستان" می‌رود

 متن بیانیه به این شرح است:

بسمه تعالی
 
((آن بندگانی که سخن بشنوند و به نیکوتر آن عمل کنند، آنان هستند که خدا آنها را (به لطف خاص خود) هدایت فرموده و هم آنان به حقیقت خردمندان عالمند. )) آیه18 سوره زمر

سلام بر حجت‌الله فی‌الارضین، سلام بر نایب بر حق ایشان، حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای و سلام بر امام راحل و شهیدانی که با خون پاکشان مستحکمترین دژ را برای احقاق حقوق مستضعفین ساختند؛ آنان که با سلاح، کلام و تفکر خویش مستکبرین عالم را به زانو درآوردند.

16 آذر ماه روز دانشجو روز عدالتخواهی، استکبار ستیزی و مطالبه گری دانشجویان است؛ روزی که تجلی واقعی و فلسفه بارز وجودی دانشجویان از آن نشئت گرفته شده است؛ روزی که در آن سه تن از دانشجویان دانشگاه تهران به دست حکومت باطل به شهادت رسیدند تا نام دانشجو برای همیشه در تاریخ ایران اسلامی جاودان بماند، دانشجویی که به نقل از شهید مطهری موذن جامعه است و وظیفه سخنگو و بلندگو بودن یک جامعه را بر عهده دارد. این روز پیشاپیش بر تمامی دانشجویان ایران اسلامی تبریک و تهنیت باد.

مطلع شدیم که ریاست محترم جمهور، آقای دکتر روحانی سفری را در روز یازدهم آذرماه به استان سیستان و بلوچستان خواهند داشت و به مناسبت روز دانشجو هم ایشان با جمعی از دانشگاهیان دانشگاه سیستان و بلوچستان دیدار خواهند کرد.

ما در حالی شاهد این دیدار هستیم که سخنرانان این مراسم محدود شده اند و از ظرفیت تمام سلیقه ها و جریان های سیاسی استفاده نشده است؛ در این مراسم به نمایندگان دانشجویان با جهت های فکری مختلف اجازه ایراد سخنرانی داده نشده است و فقط یک یا دو تشکل از شش تشکل سیاسی و قانونی دانشگاه اجازه سخنرانی در محضر ریاست محترم جمهور را دارند. ما در حالی شاهد این محدودیت هستیم که از سه تشکل دارای اتحادیه هیچ کدام اجازه ایراد سخنرانی در این مراسم را ندارند.

سوال و مطالبه جریان دانشجویی از مسئولین دانشگاه و نهاد ریاست جمهوری این است که چرا دانشجویان با سلیقه ها، تفکرات و جریان های سیاسی مختلف اجازه رساندن صدا و کلام خود به منتخب ملت را ندارند؟! این حق تمام دانشجویان با گرایش های مختلف سیاسی است که نمایندگان آنان بتوانند به مساوات و عادلانه، کلام و سخنان خود را به رئیس جمهور منتخب ملت شریف ایران برسانند.

ما تشکل‌های اسلامی دانشگاه سیستان و بلوچستان خواهان آن هستیم که همه سلیقه‌های دانشجویان بتوانند در مقابل ریاست جمهور محترم نقطه نظرات خود را بیان کنند و در مراسمی که به مناسبت روز دانشجو در دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود همه طیف‌های دانشجویی اجازه ایراد سخنرانی پیدا کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان