بررسی BYD S۷، خودرویی باکیفیت و ارزشمند!

بی‌شک، صنعت خودروی چین در حال حاضر یکی از پیشروترین بخش‌ها نه تنها در این کشور بلکه در تمامی جهان است. این کشور با جمعیتی برابر با یک میلیارد و پانصد میلیون نفر، بیش از ۴۰ برند خودرویی مختلف را در خود جای داده که سالانه این مراکز به صورت مجموع بیش از ۲۰ میلیون خودرو را در انواع کلاس‌ها شامل سواری، ون، نیمه سنگین و سنگین تولید می‌کنند.

بی‌شک، صنعت خودروی چین در حال حاضر یکی از پیشروترین بخش‌ها نه تنها در این کشور بلکه در تمامی جهان است. این کشور با جمعیتی برابر با یک میلیارد و پانصد میلیون نفر، بیش از 40 برند خودرویی مختلف را در خود جای داده که سالانه این مراکز به صورت مجموع بیش از 20 میلیون خودرو را در انواع کلاس‌ها شامل سواری، ون، نیمه سنگین و سنگین تولید می‌کنند.

حال اگر بخواهیم یکی از باکیفیت ترین خودروسازان این کشور را معرفی کنیم، می‌بایست به کمپانی BYD اشاره کرد. این شرکت در امر خودروسازی بسیار جوان بوده و در این سال‌ها فعالیت خود را به حدی گسترش داده است که در اغلب نقاط جهان محصولات این برند حضور داشته و به‌عنوان یکی از بهترین گزینه‌ها در محدوده خودروهای اقتصادی و یا متوسط شناخته می‌شوند.

 پیرامون همین موضوع، در ایران نیز BYD توسط شریک تجاری و نماینده رسمی‌اش یعنی کارمانیا حدود 17 ماه است که فعالیت خود را آغاز کرده و در این مدت دو مدل S6 و F3 را عرضه کرده است، البته مدل F3 در حال حاضر به صورت انبوه وارد بازار داخلی نشده و پیش فروش آن همچنان در حال انجام است.

با این تفاسیر، در این مطلب قصد داریم تا به معرفی جدیدترین محصول معرفی شده توسط این شرکت در دومین دوره نمایشگاه خودروی تهران بپردازیم، مدل معرفی شده در این رویداد که به منظور عرضه در بازار داخلی کشور رونمایی شده است، S7 نام دارد که مدل به‌روزتر و قوی‌تر S6 عنوان شده است.

معرفی کلی BYD S7

S7 در واقع از پلتفرمی مشابه با مدل پیشین یعنی S6 بهره می‌برد اما مهندسان بی‌وای‌دی با فیس لیفتی به‌روز و زیبا توانسته‌اند چهره‌ای شکیل و امروزی را به این خودرو دهند و با توجه به ابعاد، می‌توان گفت که تمامی تغیرات صورت گرفته چه از نظر ظاهری و چه از نظر باطنی به‌صورتی انجام شده که در نگاه اول مشتریان را تحت تاثیر خود قرار دهد.

این خودرو در کشور سازنده نیز با استقال خوبی روبه‌رو شده و با عنوان یک محصول بادوام و باکیفیت در چین و دیگر نقاط جهان که محصولات بی‌وای‌دی صادر می‌شود، محسوب می‌گردد. البته این نکته نیز لازم به یاداوریست که قیمت این محصول در چین برابر بابا 140 هزار یوان یا 91 میلیون تومان در بالاترین سطح امکانات رفاهی است. اما قیمت قطعی آن در ایران حدس و گمان‌های فراوانی را به‌همراه داشته و اعلام قطعی آن با توجه به پیش فروش و تکمیل ظرفیت همچنان به‌صورت دقیق مشخص نیست، اما طبق اعلام‌های قبلی در حدود 130 الی 150 میلیون تومان خواهد بود.

طراحی ظاهری

همان گونه که در بخش قبلی این مطلب به آن اشاره شد، پلتفرم ساختاری این خودرو مشابه با با مدل S6 است اما با توجه به فیس لیفت انجام شده، چهره‌ای زیبا را به خود دیده که با توجه به سلیقه مشتریان، می‌توان آن را یکی از بهترین گزینه‌های موجود در بازه قیمت اعلامی عنوان کرد. S7 در نمای ظاهری خود دارای روحی اسپرت اما در عین حال زیباست.

 این خودرو در نمای جلو دارای چراغ‌هایی بزرگ و کشیده بوده که جلوه خاص و اسپرتی را به آن داده‌اند که توسط یک نوار استفاده شده از جنس کروم که دارای خط قرمز و جالبی است، در مرکز جلو پنجره به یکدیگر متصل شده‌اند. همچنین در زیر چراغ‌ها نیز یک نوار کرومی دیگر استفاده شده است که با نگاهی به آن متوجه اتصال دو چراغ به یکدیگر در این بخش خواهیم شد.

از دیگر نکات مهم در طراحی قسمت جلوی خودرو، خطوط کنار چراغ‌ها بود که تا پایین جلو پنجره کشیده شده و نمای خودرو را عضلانی کرده است و پروژکتورهای بیضی شکل قرار گرفته در سپر نیز همگام با دیگر بخش‌های طراحی نمای جلوی این خودرو هستند.

در قسمت جانبی طراحی به صورت محافظه کارانه و ساده انجام شده و از شلوغی بیش از حد در این بخش جلوگیری به عمل آمده است. رینگ‌های استفاده شده نسبت به مدل S6 بسیار زیباتر و بزرگ‌تر بوده و نمای اسپرت این خودرو را دو چندان کرده است.

در بخش انتهایی نیز چراغ‌های عقب نسبت به ابعاد خودرو بسیار مناسب بوده و در هنگام روشنایی با وجود طراحی گرافیکی زیبا، جلوه خاصی را از نمای عقب بدان بخشیده‌اند.

 در بخش انتهایی نیز همانند بخش ابتدایی، شاهد استفاده از نوار هایی با جنس کروم هستیم که بر روی قسمت مرکزی و درب صندوق عقب نصب شده و در وسط آن لوگوی شرکت بی‌وای‌دی با نور پس زمینه قرار گرفته است.

همچنین بال عقب قرار گرفته بر روی قسمت انتهایی سقف خودرو و بالای شیشه عقب هوشمندانه بوده که در کنار مه شکن‌های عقب که طراحی جالب و امروزی را دارا هستند، نمای پشتی را زیباتر کردند اما نباید از طراحی اگزوزها نیز به راحتی گذر کرد که به‌صورتی کشیده در دو طرف قرار گرفته‌اند تا هرچه بهتر ماهیت به‌روز و اسپرت این خودرو را در دیدگاه ببینده تداعی کنند.

طراحی داخلی

طراحی داخلی این خودرو نیز همانند قسمت بیرونی بسیار جذاب است. متریال استفاده شده در داخل کابین بسیار مرغوب بوده و با توجه به طراحی امروزی همانند دریچه‌های مرکزی داشبورد، مانیتور 10.2 اینچی و صندلی‌های راحت و پهن، می‌توان تصور کرد که بی‌وای‌دی توانسته سلیقه مشتریان ایرانی را در این بخش برآورده سازد.

 همچنین سه ردیف صندلی در S7 قرار گرفته است که شامل دو نفر در جلو، سه نفر در قسمت عقب و دو نفر نیز در ردیف انتهایی صندلی‌ها می‌شود که این قسمت به صورت تاشو در بخش صندوق عقب قرار دارد تا در مواقع لزوم با خوابیدن صندلی‌ها، فضای بیشتری برای قرار گیری وسایل وجود داشته باشد.

پیشرانه و عملکرد

S7 در نیروگاه محرکه خود از یک پیشرانه چهار سیلندر 2 لیتری و توربوشارژ بهره می‌برد که قادر است قدرتی برابر با 203 اسب بخار را در 5500 دور در دقیقه و 320 نیوتن متر گشتاور را در 4500 دور بر دقیقه تولید کند.

شتاب رسمی ثبت شده برای رسیدن این خودرو از سرعت صفر مطلق به صدکیلومتر در ساعت طبق اعلام شرکت سازنده برابر با 8.5 الی 9 ثانیه با توجه به ابعاد اعلام شده است و حداکثر سرعت آن 190 کیلوتر در ساعت خواهد بود.

مصرف سوخت این خودرو طبق اعلام رسمی در شهر برابر با 9.3 الی 11 لیتر در هر 100 کیلومتر بوده و در مسیرهای خارج شهری و اتوبان برابر با 7.6 الی 8.7 لیتر خواهد بود که در نمودار میانگین مصرف عددی برابر با 8.8 الی 9 لیتر را برای هر صد کیلومتر از خود بجای می‌گذارد. لازم به ذکر است ظرفیت باک این خودرو 72 لیتر بوده و از استاندارد آلایندگی یورو 4 بهره می‌برد. همچنین این خودرو به صورت FWD یا محرک جلو است و مجهز به یک گیربکس دوکلاچه اتوماتیک 6 سرعته خواهد بود.

امکانات رفاهی و ایمنی

از نکات جذاب پیرامون این محصول، امکانات فراوان رفاهی‌اش است. S7 از لحاظ امکانات نسبت به قیمت خود بسیار در سطح بالایی قرار دارد و از نمونه امکانات رفاهی آن می‌توان به مواردی همچون دوربین 360 درجه، صندلی سرنشینان مجهز به ISO Fix، سیستم نمایشگر فشار باد لاستیک TPMS، شش سنسور پارک ( 4 سنسورعقب و 2 سنسور جلو)، امکان روشن کردن موتور از راه دور (Remote Engine Starter)، سیستم تهویه مطبوع با تکنولوژی تصفیه آلودگی‌ها و ذرات معلق داخل خودرو، دریچه سیستم تهویه مطبوع برای سرنشینان عقب، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه، چراغ‌های جلو هالوژن مجهز به سیستم اتولایت،  آینه‌های جانبی برقی هم‌رنگ بدنه مجهز به گرمکن و چراغ LED زیر آینه، بازوبسته شدن اتوماتیک آینه‌های جانبی، پایین آمدن اتوماتیک شیشه پنجره‌ها، شیشه‌های برقی با قابلیت محافظت از گیرکردن موانع، آینه داخلی دید عقب با قابلیت تیره شوندگی اتوماتیک، برف پاک کن عقب، گرمکن و سردکن صندلی راننده و سرنشین جلو، قابلیت تنظیم برقی صندلی راننده در 12 جهت، قابلیت تنظیم برقی صندلی سرنشین جلو در 4 جهت، صفحه کیلومتر تمام LCD با صفحه 1.12 اینچی TFT، کروز کنترل، دوربین 360 درجه، خروجی برق 12 ولتی، صندوق عقب برقی، سانروف پانورامیک، آنتن کوسه‌ای، ریل سقفی، سیستم رهیاب صوتی و نمایشگر 10.1 اینچی سیستم مولتی مدیا اشاره کرد.

در بخش ایمنی نیز این خودرو در تست‌های انجام شده در مرکز تصادفات و حوادث جاده‌ای در چین موفق به کسب پنج ستاره C-NCAP شده و از امکانات ایمنی این خودرو می‌توان به مواردی همچون ایربگ‌های جانبی و پرده‌ای، ایربگ‌های SRS دو وضعیتی برای سرنشینان جلو، سیستم ضد سرقت (ایموبیلایزر)، سیستم بدون کلید هوشمند، کمربند سرنشینان جلو و عقب مجهز به سیستم پیش کشنده (PTS) و محدود کننده میزان کشش، کمربند سرنشین میانی و عقب مجهز به سیستم قفل اضطراری اشاره کرد.

قیمت و زمان عرضه

S7 با توجه به گفته مدیران ارشد کارمانیا به‌صورت مونتاژ داخلی به بازار داخلی عرضه خواهد شد و زمان ورود آن به چرخه خرید و فروش برابر با تابستان سال آینده اعلام شده است. قیمت اعلامی این خودرو با اینکه 129 میلیون و 900 هزار تومان اعلام شده اما همچنان قیمت قطعی‌اش به اعتقاد کارشناسان مشخص نبوده و امکان تغییر بسیار بالا خواهد بود. همچنین با توجه به خدمات منحصر بفرد کارمانیا در زمان سرویس‌های دوره‌ای و خدمات پس از فروش، امید می‌رود که این محصول جدید با پشتیبانی این شرکت بتواند فروش بسیار خوبی را در صورت قیمت گذاری درست به خود اختصاص دهد.

در پایان از شما دعوت می‌کنیم تا ویدئوی اختصاصی چرخان از غرفه کارمانیا و BYD S7 در نمایشگاه خودروی تهران را مشاهده کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
نظرات منتشر شده : 1
پاسخM.m.a | 1397/03/14 - 01:00
بهترین ماشین چینی است.
ارسال نظر
پیشخوان