بودجه پیشنهادی دولت برای مجلس چقدر است؟

در حالی که سال قبل 5،552،900 میلیون ریال به عنوان بودجه مجلس شورای اسلامی تخصیص داده شد، دولت برای سال 97 مبلغ 5,332,900 میلیون‌ریال را به عنوان بودجه پارلمان پیشنهاد داده است.

به گزارش ایلنا، روز گذشته در حالی بودجه سال 97 تقدیم مجلس شد که پس از انتشار جزییات آن رسانه‌ها و دستگاه‌های مختلف به مقایسه ردیف‌های آن با سال گذشته پرداختند.

یکی از ردیف‌های بودجه‌ای که برای نمایندگان مجلس و مسئولان مختلف حائز اهمیت است بودجه نهاد قانون‌گذاری است.

در حالی که سال قبل 5،552،900 میلیون ریال به عنوان بودجه مجلس شورای اسلامی تخصیص داده شد، دولت برای سال 97 مبلغ 5,332,900 میلیون‌ریال را به عنوان بودجه پارلمان پیشنهاد داده است؛ بودجه‌ای که البته در نهایت باید به تصویب قانون‌گذاران برسد.

با این حال آمارها حاکی از آن است که دولت بودجه مجلس شورای اسلامی را نسبت به بودجه مصوب سال قبل قدری کاهش داده است؛ اقدامی احتمالا با مخالفت نمایندگان مجلس روبرو خواهد شد.

نکته قابل توجه در این میان این است که در جداول بودجه سال 97 همچون سال قبل برای برخی از نهادهای زیر مجموعه مجلس شورای اسلامی ردیف‌های جداگانه‌ای درنظر گرفته شده است.

بر همین اساس مرکز پژوهش‌های مجلس با 473,866 میلیون‌ریال، کتابخانه مجلس با 312,495 میلیون‌ریال، دیوان محاسبات کشور با 3,757,200 میلیون ریال و بخش تنقیح قوانین با 80,000 میلیون‌ریال دارای ردیف‌های بودجه‌ای جداگانه هستند.

در این میان بخش تنقیح قوانین سال قبل جزء بودجه مجلس محاسبه شده بود و ردیف جداگانه‌ای نداشت.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان