اگر دکمه پایین پیراهن شما به سختی بسته می‌شود و نگران شکم خود هستید، این مطلب را مطالعه کنید. اگر که تصمیم به کاهش وزن گرفته‌اید ولی‌ شروع یک رژیم غذایی سخت به نظر می‌رسد نگران نباشید. قبل از این که سراغ یک رژیم کاهش وزن بروید، روش‌های زیر را امتحان کنید تا هم وزن شما کم شود و هم تغییر در سبک زندگی‌ شما به دنباله روی از برنامه غذایی کمک کند. ما به شما 5 راه مهم برای کاهش وزن که نیاز به رژیم غذای ندارد را توصیه می‌کنیم.

 

1. داشتن روحیه و انرژی‌ مثبت

نتیجه مطالعات نشان داده است که افرادی که زندگی‌ را ساده‌تر می‌بینند و استرس کمتری دارند، در انتخاب نوع غذایی که می‌خورند موفق تر بوده و غذای سالم‌تری می‌خورند. معمولا استرس و تنش با پرخوری همراه است و فرد را به سمت خوردن مواد پر کالری مثل بستنی و شکلات سوق می‌دهد. پس گام اول این است که به استرس خود غلبه کنید و مسائل کاری را در محیط کار فراموش کنید. پیاده روی و ورزش نه تنها کالری می‌سوزاند بلکه حتی نوع سبک آن، به غلبه بر استرس کمک زیادی می‌کند.

 

2. سرعت خوردن را کم کنید

متخصصین تغذیه بسیار بر این نکته تاکید دارند که باید غذا را آهسته خورد. علت اصلی‌ هم این است که مغز به زمان کافی‌ نیاز دارد تا بداند که چه می‌خورد و اینکه فرمان سیری را ارسال کند. پس با آرامش و صبر غذا میل کنید. هیچ وقت نگذارید که زیاد احساس گرسنگی کنید تا اینکه با غذا حمله نکنید. برای این منظور خوردن میوه در میان وعده به شما کمک زیادی می‌کند.

 

3. عاشق میوه باشید

میوه‌ها نه تنها مواد سرشار از ویتامین و آنتی اکسیدان برای بدن هستند، بلکه به خاطره وجود قند حس شما به نیاز به مواد قندی را کنترل کرده. انبه، گیلاس، موز، سیب و هر میوه مورد علاقه خود را در میان وعده مصرف کنید تا با ثابت نگاه داشتن قند خون کمتر احساس گرسنگی کنید.

 

4. از پیشرفت خود یادداشت تهیه کنید

نوشتن آن چیزی که می‌خورید به شما کمک زیادی می‌کند تا بفهمید که چه مقدار غذا میل می‌کنید و چه انتخابی برای شما درست یا غلط بوده است. اما ممکن است که نگاه داشتن یک برنامه غذایی و یادداشت آن در دفترچه سخت‌ و زمان‌بر باشد. یک راه ساده این است که بعد از هر غذا یک مسیج به خودتان ارسال کنید و شب هنگام خواب ببینید که چه میزان و چه غذایی خوردید. اگر انتخاب شما اشتباه بود روز بعد سعی‌ بر اصلاح آن کنید.

 

5. سعی‌ کنید شب‌ها زودتر به خواب بروید

خواب کافی‌ به غلبه بر استرس روزانه و سلامت شما کمک بسیار زیاد می‌کند. انرژی لازم را به شما می‌دهد. نکته مهم دیگر این است که افرادی که زود تر می‌خوابند زمان کمتری را صرف خوردن تنقلات قبل از خواب می‌کنند و در نتیجه کالری کمتری دریافت می‌کنند.