سرنوشت آخرین نخست وزیر پهلوی چه شد؟

شاپور بختیار آخرین نخست وزیر دوره پهلوی، بسیار تلاش کرد تا مانع ورود امام خمینی (ره) به کشور شود، اما هرگز تحقق نیافت.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تاریخ ایران از دیرباز تاکنون وقایع و حوادث بسیاری را به خود دیده است؛ از دوره صفوی و قاجار  تا پهلوی که البته دوره آخر به عنوان یکی از پرآشوب‌ترین دوره‌ها محسوب می‌شود. 

رضاخان بنیانگذار سلطنت پهلوی فرمانده ارتش احمدشاه قاجار بود. زمانی که احمدشاه کشور را به مقصد یکی از کشورهای اروپایی ترک کرد، رضاخان از فرصت استفاده کرد و تاج و تخت را از او ربود و از اینجا خاندان پهلوی پا به عرصه ظهور گذاشت. این خاندان به دلیل خودکامگی‌ها و غارت و چپاول بسیاری که داشتند فضایی غیرقابل تحمل برای مردم ایران به‌ وجود آورد تاجائی که مردم به ستوه آمدند و سرانجام دست به انقلابی عظیم زدند. 

حضور افراد متعدد در دربار و چرخه حکومت پهلوی، خود گواه روشنی بر نابه‌سامانی و بی‌ثباتی این دوره است. شاپور بختیار آخرین نخست وزیر و آخرین امید این حکومت برای ثبات و ماندن در رأس حکومت بود که البته آن هم ناکام ماند. 

بختیار  از چهره‌های معروف انقلاب اسلامی شد. در سال 57 یعنی زمان ورود امام خمینی (ره) به کشور، او تازه به نخست وزیری منصوب شده بود تا بلکه بتواند آب رفته را به جوی بازگرداند. بختیار تمام تلاش خود را کرد تا مانع ورود امام به وطن شود؛ خیال خامی که به پشتوانگی مردم هرگز تحقق نیافت.

جزئیات اقدامات بختیار در ویدئوی زیر ارائه شده است. بختیار در 77 سالگی در حومه ویلای خود در پاریس به دست افراد ناشناس به قتل رسید. 

 
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان