سهمیه بندی آب در تهران و شهرهای بزرگ؟!

جمعیت زیادی از استان‌های دیگر به تهران آمده‌اند و هنوز هم این مهاجرت ادامه دارد. این جمعیت آب نیاز دارد خب این آب را باید از کجا تامین کنیم؟

سرویس اجتماعی فردا: اعتماد در بخشی از گزارش خود درباره بحران آب نوشت: چند هفته دیگر آب آشامیدنی شهر «کیپ‌تاون» آفریقای جنوبی تمام می‌شود و مردم این شهر مجبور خواهند بود از آن پس آب سهمیه‌بندی‌شده‌شان را از 200 نقطه توزیع آب آشامیدنی که از سوی دولت تاسیس شده است، تامین کنند. پس از تمام شدن ذخیره آب؛ هر شهروند ساکن کیپ‌تاون روزانه 25 لیتر سهمیه آب خواهد داشت که باید مصرف آن را مدیریت کند.


فاطمه ظفرنژاد، پژوهشگر آب و توسعه پایدار درباره این مساله به اعتماد گفته است: هیچ دور از انتظار نیست که همین وضعیت نه تنها برای تهران که برای بسیاری از کلانشهرهای ما مانند مشهد هم اتفاق بیفتد. همانطور که اشاره کردید آب تهران از پنج سد تامین می‌شود که این سدها الان در وضعیت مناسبی نیستند. از طرف دیگر مدل توسعه شهری ما باعث شده روز به روز به تقاضای آب هم افزوده شود.

جمعیت زیادی از استان‌های دیگر به تهران آمده‌اند و هنوز هم این مهاجرت ادامه دارد. این جمعیت آب نیاز دارد خب این آب را باید از کجا تامین کنیم؟ ما حدود 700 سد در کشور داریم که عموم این سدها ذخایر اندکی دارند. اما این نشانه‌ها و هشدارها هنوز که هنوز است جدی گرفته نشده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان