در گفت‌وگو با فارس اعلام شد

جزئیات فرار قطار باری از ایستگاه حصارجلال در محور شرق و واژگونی در ایستگاه کاشمر

یک رام قطار حامل گندله آهن پس از فرار از ایستگاه حصارجلال در محور شرق در ایستگاه کاشمر با دو لوکوموتیو و ۳۵ واگن از ریل خارج شد.

جزئیات فرار قطار باری از ایستگاه حصارجلال در محور شرق و واژگونی در ایستگاه کاشمر

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، صبح امروز خبری مبنی بر خروج از خط قطار باری در ایستگاه کاشمر منتشر شد.

یک منبع آگاه در این باره به خبرنگار فارس،‌ گفت: این قطار باری با دو لوکوموتیو و 35 واگن، حامل گندله آهن از ایستگاه حصارجلال در محور شرق فرار می‌کند و در ایستگاه کاشمر در خط فرعی، از خط خارج می‌شود.

وی بیان کرد: در این حادثه لکوموتیوران لحظاتی قبل از‌ خروج قطار باری از خط، وقتی که متوجه می‌شود امکان‌ ترمز گرفتن و کنترل قطار دیگر میسر نیست، خود را از لکوموتیو به بیرون پرت می‌کند.

وی افزود: اگر قیمت هر واگن باری را حدود 300 میلیون تومان و هر لوکوموتیو را 2.5 میلیارد تومان در نظر بگیریم با احتساب خساراتی که به خط وارد شده است، حدود 14 میلیارد تومان خسارت بابت این حادثه ایجاد شد.

وی ادامه داد: در 6 ماه گذشته تاکنون سه مورد فرار قطار ثبت شده است که یکی از آنها فرار قطار باری در راه‌آهن تهران بود.

این منبع آگاه افزود: همچنین چندی پیش فرار لوکوموتیو را شاهد بودیم که از ایستگاه راه‌آهن قم عبور کرد و خط مسافری را در کمتر از 10 ثانیه از آن فاصله دادند و سومین فرار قطار همین مورد امروز است.

وی همچنین تأکید کرد: اگر این قطار با قطار مسافری برخورد کرده بود، حادثه‌ای نظیر حادثه هفت‌خوان رخ می‌داد اما ‌حادثه در خط فرعی رخ داد.

انتهای پیام/م

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان