قیمت تور و هتل در نوروز ۹۷

نوروز کسب و کار تورگردان‌ها و هتل‌ها سکه می‌شود؛ اما به همان میزان هم قیمت‌ها گاهی نجومی می‌شود.

خبرآنلاین: نوروز کسب و کار تورگردان ها و هتل ها سکه می شود؛اما به همان میزان هم قیمت ها گاهی نجومی می شود.

امسال برای مسافران نوروزی کمی ویژه است.با افزایش قیمت ارز و البته عوارض خروج از کشور،تقاضا برای سفرهای نوروزی کمی نسبت به سال قبل کاهش یافته است. از ابتدای هفته که صرافی ها رسما ارز نمی فروشند،برنامه ریزی برای سفرهای خارجی هم با تردید روبرو شده است.حالا شاید خیلی ها تصمیم داشته باشند که مقصد سفرهای خود را به داخل کشور تغییر دهند.

اما آیا عوامل بازدارنده ای مثل افزایش قیمت دلار،کمبود دلار یا افزایش عوارض خروج از کشور سبب می شود که تقاضا برای سفرهای داخلی بالا برود؟ به فرض که این اتفاق بیفتد چقدر قیمت ها با توان اقتصادی خانوارها برابر است؟ و مهمتر آنکه آیا با افزایش تقاضا هتل ها قیمت های خود را بالا نمی برند؟

بررسی آگهی های تبلیغاتی تورهای نوروزی برای سه منطقه آزاد کیش،قشم و چابهار که مقصد گردشگران کشور است،نشان می دهد که قیمت ها چندان هم ارزان نیست.در واقع به نظر می رسد که نظارت چندانی هم بر قیمت ها نمی شود.

مثلا قیمت یک تور سه شب و چهار روزه درایام نوروز به مقصد منطقه آزاد چابهار در هتل پنج ستاره ، حدود یک میلیون و 400 هزار تومان آب می خورد.قیمت هر شب اقامت در هتل چهارستاره در چابهار در ایام نوروز هر شب 465 هزار تومان است.

در کیش اما قیمت ها متفاوت تر است؛قیمت تور سه شب و چهار روز در هتل سه ستاره در جزیره کیش، 625 هزار تومان و برای هتل 5 ستاره در همین بازه زمانی یک میلیون و 290 هزار تومان است.

تور به مقصد کیش در بازه زمانی سه شب و چهار روز با هتل چهار ستاره این نرخ از 790 هزار تومان آغاز می شود.

سفر نوروزی برای شهرهایی مثل اصفهان،شیراز و مشهد که پرتقاضا ترین شهرها برای سپری کردن ایام نوروز هستند، قیمت ها متفاوت است. هر شب اقامت در هتل سه ستاره در اصفهان از 340 هزار تومان آغاز و تا 800 هزار تومان در هتل 5 ستاره ادامه دارد.

در شیراز هم نرخ های هتل مشابه اصفهان است .اما در مشهد به دلیل کسرت و تنوع هتل ها و اقامتگاهها قیمت های اقتصادی تری می توان یافت.اقامت درهتل سه ستاره در مشهد از شبی 220 تومان شروع می شود.هتل 5 ستاره در مشهد هم شبی 590 هزار تومان است.

برای سایرشهرها قیمت ها متفاوت است؛آنچه مهم است اینکه آیا با عوامل بازدارنده ای مثل ارز و عوارض خروج سبب تغییر مسیر مسافران خارجی به شهرهای کشور می شود؟

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان