آب‌های بطری به پلاستیک آلوده هستند!

تحقیقات جدید نشان می‌دهند که آب‌های بطری‌ به پلاستییک آلوده هستند.

تحقیقات جدید نشان می‌دهند که آب‌های بطری‌ به پلاستییک آلوده هستند.

آلودگی بطری پلاستیک

 بعد از اینکه تحقیق جدیدی روی بطری‌های چند شرکت معروف تولیدکننده آب بسته‌بندی شده نشان داد که بیش 90درصد آنها شامل اجزای ریز پلاستیک بودند، سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده که قرار است خطرات نوشیدن آب از بطری را بررسی کنند.

در این تحقیق 259 بطری آب 11 مارک مختلف در 9 کشور بررسی شده‌اند و مشخص شده به ازای هر لیتر آب 325 نوع پلاستیک مختلف در بطری وجود دارد که تعداد این پلاستیک‌ها در برخی مواقع به 1000 پلاستیک در لیتر هم می‌رسید.

از 259 بطری که آزمایش شدند فقط 17 بطری اصلا پلاستیک نداشتند.

در این تحقیق که به سفارش یک تیم دانشگاهی به دانشگاه نیویورک انجام شده دانشمندان متوجه شدند که 2 برابر میزان مشاهده شده در تحقیقات قبلی در آب بطری پلاستیک وجود دارد. پلی پروپیلن همان پلاستیکی که برای ساخت در بطری‌ها استفاده می‌شود به بیشترین میزان در آب‌های بسته‌بندی شده وجود دارد.

نام برندهای آب معدنی که در این تحقیق بررسی شد به این شکل بود: آکوآ، آکوآفینا (پپسی)، بیسلری، داسانی( کوکا کولا)، اپورا (پپسی)، اویان، گرولشتاینر، میبالا، نستله، سن پلگرینو و واهاها.

یکی از سخنگویان سازمان جهانی بهداشت در این رابطه گفت که با اینکه هنوز مدرکی از آسیب واردن شدن به بدن انسان توسط بطری‌های پلاستیکی وجود ندارد اما جای نگرانی وجود دارد. قرار است سازمان جهانی بهداشت روی این تحقیقات یک ارزیابی ریسک انجام دهد.

در همین زمینه تحقیق دیگری هم درباره بطری‌های پلاستیکی در آمریکا انجام شد که تحقیقات مشابهی هم داشت. یکی از محققان اصلی این تحقیق در این رابطه گفت: میکروفیبرهای پلاستیکی به راحتی در هوا جابه‌جا می‌شوند، قطعا این اتفاق هم نه تنها بیرون کارخانه‌ها بلکه داخل کارخانه‌ها رخ می‌دهد.

یکی دیگر از اجرا کننده‌های این تحقیق هم گفت که آلوده بودن آب بطری به دلیل اینکه مردم به خاطر آنها پول بیشتری می‌دهند درست نیست.

برخی شرکت‌های تولیدکننده آب بسته‌بندی هم به نتایج این تحقیقات واکنش نشان دادند، شرکت‌های نستله و دانونه از نوع انجام آزمایش انتقاد کردند، کوکاکولا به بی بی سی گفت که روش‌های سختگیرانه‌ای برای تمیز کردن آب دارد اما فیبرها می‌توانند در هر صورتی وارد آب شوند و سخنگوی شرکت گرولشتاینر هم اعلام کرد که نمی‌تواند این را رد کند که از شیوه بسته‌بندی یا هوا پلاستیکها وارد آب بسته‌بندی شده بشوند.‌‌‌

 
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان