۱۰۰ نکته برای بهبود زبان انگلیسی - بخش اول

با پیشرفت تکنولوژی و ظهور سایت ها، اپلیکیشین ها، یادگیری و بهبود مهارت های ارتباطی به زبان انگلیسی یکی از نیازهای روزمره افراد در زندگی شده است. همه افراد نیز به دنبال بهترین روش یادگیری در کوتاه ترین زمان ممکن خواهند بود.

برای یادگیری زبان انگلیسی از کجا باید شروع کنم؟ شاید این سوال در ذهن خیلی از افرادی که به دنبال پیشرفت در زبان انگلیسی هستند، نقش ببندد. امروزه نیز با گسترش سریع فضای مجازی و اینترنت و دسترسی آسان کاربران به منابع مختلف یادگیری؛ انتخاب منبع و روش مطالعه مشکل خواهد بود. اما مهمترین نکته برای یادگیری زبان انگلیسی پاسخ به این سوال است که هدف از یادگیری چیست؟

پیشرفت زبان انگلیسی

در 4 بخش، لیستی از 100 نکته برای بهبود زبان انگلیسی آورده شده است. به شما اطمینان می دهیم که با خواندن این لیست، نکات بسیار مفیدی را خواهید آموخت.

 

1. از اشتباه کردن نهراسید و اعتماد به نفس داشته باشید. افراد زمانی می توانند اشتباهات شما را اصلاح کنند که ان ها را از زبانتان شنیده باشند. بنابراین اشتباه کنید تا یاد بگیرید.

2. خود را در محیطی قرار دهید که در آن از زبان انگلیسی استفاده می شود. بهترین راه برای یادگیری زبان انگلیسی، حرف زدن می باشد.

3. هر روز تمرین کنید. یک برنامه مطالعاتی تهیه کرده و تصمیم بگیرید که چقدر می خواهید در هفته زبان بخوانید. یادتان باشد که به برنامه خود پایبند باشید. پس از مدتی این انجام این برنامه برایتان روال خواهد شد.

4. با دوستان و خانواده خود درباره برنامه خویش صحبت کرده و آن ها را در جریان بگذارید. آن ها می توانند انگیزه های خوبی برای ادامه برنامه به شما بدهند. اجازه ندهید که فردی باعث توقف برنامه روزانه شما شود.

5. روی هر 4 مهارت صحبت کردن، گوش دادن، خواندن و نوشتن تمرکز کنید. بدانید که برای بهبود زبان انگلیسی به همه این مهارت ها نیاز خواهید داشت. برای هر کدام نیز برنامه داشته باشید.

 

مهارت های زبان انگلیسی

 

6. دفتر یادداشتی از لغات جدیدی که یاد گرفته اید تهیه کرده و آن ها را در جمله ها استفاده نمایید. سعی کنید کلمات را حداقل 3 بار در جملات مختلف به کار ببرید.

7. از سایت های رایگان یادگیری زبان استفاده کرده و سعی کنید حداقل یک روز در هفته را به اتمام یکی از دروس ان اختصاص دهید.

8. به یاد سپردن لیست کلمات، یکی از متداول ترین راه های یادگیری آن ها برای آزمون است. این تنها یک تمرین خوب برای مطالعه کوتاه مدت خواهد بود. زیرا اغلب، اطلاعات مربوط به این کلمات مدت زیادی در حافظه نخواهد ماند.

9. از ساعت بدن استفاده کنید. اگر آدم صبح نیستید، مطالعه خود را به زمان دیگری (مثلا بعد از ظهر) موکول نمایید.

10. راه آسان تر یادگیری کلمات، استفاده آن ها در جمله است. سعی کنید مثال های متنوعی از جملات شامل کلمه مورد نظر یاد بگیرید.

 

یادگیری لغت زبان در جمله

 

11. برای دادن امتحان برنامه داشته باشید. آزمون به شما کمک می کند که روند یادگیری را مورد ارزیابی بهتر قرار دهید. ممکن است نیاز به مطالعه سخت تر داشته باشید.

12. تنها برای آزمون دادن مطالعه نکنید. به اهداف بزرگتری نگاه کنید. از خود بپرسید که دانش زبان انگلیسی چه تاثیری بر روی کیفیت زندگی شما خواهد داشت؟

13. برنامه بلند مدت داشته باشید. بر روی حرکت به سوی آن تمرکز نمایید.

14. علاوه بر برنامه بلند مدت، به برنامه کوتاه مدت نیز نیاز خواهید داشت. خود را پس از موفقیت در هر مرحله برنامه، تشویق کنید.

15. جوی ایجاد کنید که می خواهید یاد بگیرید، نه اینکه مجبور هستید. یادگیری برای خواستن بازدهی بیشتری خواهد داشت.

 

لذت یادگیری زبان

 

16. بدانید که کدام روش مطالعه برای شما بهترین است. درباره روش های موفقی که در گذشته استفاده کرده اید، فکر کرده و آن را پیاده سازی نمایید.

17. کمک بگیرید. اگر برای فهم آن چه می خواهید مشکل دارید، از دیگران سوال کنید. معلم، دوستان و هم کلاسی ها می توانند شما را راهنمایی کنند.

18.  تعیین کنید که چگونه می خواهید یاد بگیرید؟ حفظ کردن، حرف زدن، خلاصه برداری، خواندن یا روش های دیگر. مشخص کنید که مطالعه شما تکی است یا می خواهید گروهی یاد بگیرید.

19. مرور، مرور و مرور! حتما برای مرور چیزهایی که قبلا یاد گرفته اید، وقتی را اختصاص دهید.

20. مطالعه بیشتر از 30 دقیقه در یک زمان، ایده خوبی نخواهد بود. فواصل منظمی را برای استراحت در نظر بگیرید. پاهای خود را دراز کرده و هوای تازه تنفس نمایید.

 

زمان استراحت

 

21. برای پیشرفت و بهبود سطح خود عجله نکنید. روی مطالعه سطح فعلی تمرکز نمایید.

22. به جای تلویزیون از دی وی دی و کلیپ های آموزشی استفاده نمایید. این ابزارها برای مرور مجدد و کسب اطلاعات بیشتر، مفیدتر خواهند بود. قطعا اطلاعاتی وجود دارد که هنگام اولین مشاهده از دست رفته است.

23. مشاهده تلویزیون فقط برای شنیدن صحیح چیزی است که اولین بار به گوشتان برخورد می کند. این راه بهتری برای دانش آموزان سطح بالا می باشد. این روش یک تمرین بسیار عالی برای کسانی است که می خواهند با افراد انگلیسی زبان صحبت کنند بدون آنکه از آن ها بخواهند جملاتشان را تکرار نمایند.

24. متون سطح بندی شده را بخوانید. این کتب به طور خاص برای سطح شما نوشته شده اند. یک رمان کامل را بخوانید. می توانید این کار را انجام دهید. پس از آن یک حس عالی خواهید داشت.

25. کتب کودکان، کلمات آسان تری دارند و جایگزین مناسب تری برای متون سطح بندی شده خواهند بود.

بیشتر بخوانید:

100 نکته برای بهبود زبان انگلیسی - بخش دوم

100 نکته برای بهبود زبان انگلیسی - بخش سوم

100 نکته برای بهبود زبان انگلیسی - بخش چهارم
 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان