وارِکای، اولین شاسی‌بلند تاریخ استون مارتین

استون مارتین سخت مشغول توسعه اولین شاسی‌بلند تاریخ خود بوده و سال آینده شاهد نسخه تولیدی این خودرو خواهیم بود. البته نام این خودرو همان DBX کانسپت نخواهد بود.

وارِکای، اولین شاسی‌بلند تاریخ استون مارتین

استون مارتین سخت مشغول توسعه اولین شاسی‌بلند تاریخ خود بوده و سال آینده شاهد نسخه تولیدی این خودرو خواهیم بود. البته نام این خودرو همان DBX کانسپت نخواهد بود.


بنا به گزارش اتوکار، شاسی‌بلند جدید بریتانیایی‌ها وارکای نام خواهد داشت. این نشریه بریتانیایی می‌گوید ثبت تجاری نام یاد شده شاهدی بر این ادعا می‌باشد. وارکای همان ساختار نام‌گذاری خودروهایی همچون ونتیج، ونکوئیش و ولکان را دارد. نام وارکای به معنی “برای همیشه” بوده و اشاره واضحی به توانایی‌های همه‌جاروی این شاسی‌بلند لوکس دارد.

dbx
مدیرعامل کمپانی آقای اندی پالمر می‌گوید تنها 4 روز پس از این که به سمت جدیدش منصوب شده دستور آغاز پروژه تولید یک شاسی‌بلند را داده است. او گفته است:

زمانی که درباره مدیریت خودروسازی همچون استون مارتین صحبت می‌کنید باید پیش از اینکه استخدام شوید ایده‌های خود را با مشتریان در میان بگذارید. پیام من ساده بود: اگر استون مارتین می‌خواهد زنده بماند باید یک شاسی‌بلند تولید کند.

صرف نظر از نام این خودرو انتظار داریم برخی شاخصه‌ها از نسخه مفهومی و دیگر محصولات استون مارتین به عضو جدید خانواده منتقل شده و برخی نیز تغییر کنند. درحالی‌که نسخه مفهومی از نوع دو درب بوده مدل تولیدی قطعاً دارای چهار درب خواهد بود و خط سقف نسخه نهایی نیز قطعاً ارتفاع بیشتری خواهد داشت. البته پالمر می‌گوید مشتریان فوراً شاخصه‌های DBX مفهومی را در وارکای تشخیص خواهند داد.


دیگر تغییرات مهم نیز احتمالاً در قوای محرکه رخ می‌دهد. کانسپت استون کاملاً الکتریکی بوده اما انتظار می‌رود مدل تولیدی با آپشن های فراوانی عرضه شود.


پیشرانه‌های توئین توربوی 8 و 12 سیلندر AMG شاید در این خودرو نصب شوند اما احتمال تولید نسخه‌های الکتریکی شده نیز وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به نسخه‌های کاملاً الکتریکی و هیبریدی اشاره کرد.


پالمر برخلاف پورشه و بنتلی معتقد است تجربه پلاگین هیبریدی برای مشتریان استون مارتین کافی نیست. اتوکار گفته نسخه هیبریدی این خودرو احتمالاً از تکنولوژی هایپرکار والکری یا مرسدس-ای ام جی GT کانسپت چهار درب با خروجی 800 اسبی سود خواهد برد.

Aston Martin DBX concept Interior
Aston Martin DBX concept Interior

با وجود چهار درب و خط سقف بالاتر، وارکای کاربردی‌تر نیز خواهد بود و ورود و خروج به آن راحت‌تر از دیگر محصولات این خودروساز صورت خواهد گرفت. یکی از موضوعات مهم برای استون مارتین رانندگان خانمی است که ظاهراً از بین 70 هزار دستگاه خودروی فروشی کل تاریخ این شرکت تنها 3500 دستگاه را خانم‌ها خریداری کرده‌اند. اگر لامبورگینی اوروس بتواند نظر مثبت خانم‌ها را به خود جلب کند، تعداد مشتریان خانم وارکای نیز افزایش چشم‌گیری خواهد یافت.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان