اگر سری به وبسایت شرکت خودروسازی پورشه بزنید، در حدود 23 نسخه از انواع 911 آماده فروش هستند که بهای آنها از 92150 دلار برای کاررا شروع شده و به 294,250 دلار برای مدل GT2 RS ختم میشود. انواع و اقسام آپشنها نیز وجود دارد که بر قیمت نهایی خودرو خواهد افزود.
یکی از این مدلها، پورشه 911 کاررا 4 GTS است که به جعبه دنده هفت سرعته دستی و سامانه چهار چرخ محرک مجهز شده است. این خودرو سریعتر از دو مدل کاررا GT2 و GT3 نیست اما تقریبا میشود گفت که قلدرتر از آنهاست. پورشه کاررا4 از سواری آرامش بخشی برخوردار است، تایرهای پهنی دارد و در سر پیچها یه طرز شگفت انگیزی عمل مینماید. قیمت این خودرو معادل 142,945 است.
450 اسب بخار بیشترین توانی است که از پیشرانه تخت شش سیلندر توربوشارژ پورشه به حجم 3 لیتر خارج میشود. در مقایسه با پیشرانه 370 اسب بخاری کاررا پایه و موتور 470 اسب بخار به کار رفته در مدل کاررا S، کاررا 4 به توربوشارژرهای بزرگتری مجهز شده است. فشار توربو از 16 psi در کاررا S به 18.1 واحد در کاررا4 رسیده که منجر به تولید گشتاور 549 نیوتنمتر در بازه 2150 تا 5000rpm شده است. پس از آنکه دور موتور از محدوده 5هزار فراتر رفت، شدت گشتاور نه تنها کاهش نمییابد بلکه با سرسختی تمام به سمت محدوده قرمز رنگ 7400 دور به پیش میرود.
با چرخاندن کلید به سمت چپ ستون فرمان، خودرو با یک غرش هیجانانگیز روشن میشود. سامانه اگزوز اسپرت که در سایر 911ها به طور سفارشی قابل نصب است، در اینجا به طور پیش فرض حاضر شده است. عملکرد اهرم دستی تعویض دنده پورشه کاررا4 gts، هیجانانگیزتر از هر چیزی است که تابحال تجربه نمودهاید. تعویض دندهها بادقت و سرعت بالا انجام میشود که آن را مدیون کیفیت برتر اجزایی همچون کلاچ این خودرو هستیم.
شتاب صفر تا 96 کیلومتربرساعت 911GTS معادل 3.5 ثانیه بوده و نتایج حاصل از تست یک چهارم مایل، برابر 11.9 ثانیه و 192 کیلومتربرساعت بیان شده است.
گشتاور پیشرانه در دورهای پایین قابل دسترس بوده و این بدان معناست که گشت و گذار در شهر میتواند با شتابگیریهای سریع همراه شود. همچنین این خودرو به سامانه مدیریت فعال سیستم تعلیق پورشه با رویکردی اسپرت مجهز شده که سطح ارتفاع کمتری به این خودرو بخشیده است.
میزان چسبندگی 911 GTS در سطح بالایی قرار دارد و این را میشود از شتاب جانبی 1.06جی این خودرو که در پیست مخصوص به ثبت رسیده، فهمید. همچنین برای متوقف نمودن خودرو از سرعت 112 کیلومتربرساعت به فاصلهای معادل 44.2 متر نیاز است تا خودرو به طور کامل در سر جای خود بایستد.
کیفیت سواری این نسخه از 911 اندکی در مقایسه سایر اعضای ارزان قیمتتر این خانواده افت نشان میدهد اما پرفومنس بهتر، ارزش این نقصان را دارد.
تمام سطوح داخل کابین با آلکانترا پوشانده شده که از کیفیت بسیار مرغوبی برخوردار است. اگرچه به طور کلی با کابین مرغوبی مواجه هستیم اما اشکالاتی نظیر ارتفاع نسبتا زیاد اهرم تعویض دنده، صفحه نمایشگر لمسی نسبتا کوچک و سیستم تهویه ناامیدکننده هم در آن مشاهده میشود. به نظر ما دیگر وقتش رسیده که پورشه کمی از سنتهایش در بخش کابین فاصله گرفته و افقهای جدیدی از مدرنیته و تکنولوژی را به روی این بخش مهم بگشاید.
در نهایت چیزی که GTS به یاد ما میاندازد، این نکته است که چگونه یک پورشه 911 میتواند به خودرویی با کاربری عادی و نه صرفا اسپرت بدل شود. این خودرو برای عبور و مرورهای روزانه بسیار مناسب است، جای کافی برای قرار دادن کیسه های خرید در صندوق جلو را دارد، همچنین به اندازه کافی برای دور دور در سطح شهر از آسایش و رفاه برخوردار است. صمیمیتی که در پورشه 911 کاررا 4 GTS وجود دارد، در هیچ خودروی سوپراسپرتی یافت نمیشود.
منبع: caranddriver