۱۰۰ نکته برای بهبود زبان انگلیسی - بخش سوم

با پیشرفت تکنولوژی و ظهور سایت ها، اپلیکیشین ها، یادگیری و بهبود مهارت های ارتباطی به زبان انگلیسی یکی از نیازهای روزمره افراد در زندگی شده است. همه افراد نیز به دنبال بهترین روش یادگیری در کوتاه ترین زمان ممکن خواهند بود.

برای یادگیری زبان انگلیسی از کجا باید شروع کنم؟ شاید این سوال در ذهن خیلی از افرادی که به دنبال پیشرفت در زبان انگلیسی هستند، نقش ببندد. امروزه نیز با گسترش سریع فضای مجازی و اینترنت و دسترسی آسان کاربران به منابع مختلف یادگیری؛ انتخاب منبع و روش مطالعه مشکل خواهد بود. اما مهمترین نکته برای یادگیری زبان انگلیسی پاسخ به این سوال است که هدف از یادگیری چیست؟

در 4 بخش، لیستی از 100 نکته برای بهبود زبان انگلیسی آورده شده است. به شما اطمینان می دهیم که با خواندن این لیست، نکات بسیار مفیدی را خواهید آموخت.

یادگیری سریع زبان انگلیسی

51. بیش از اندازه به واژه نامه وابسته نباشید. واژه نامه فقط باید به عنوان ابزار کمک آموزشی استفاده شود. سعی کنید مفهوم کلمات راحدس بزنید تا اینکه یک راست سراغ واژه نامه بروید.

52. تمرین را رها نکنید. مثبت اندیش باشید! گاهی اوقات احساس می کنید که سرعتتان به اندازه کافی نیست. نگران نباشید، تقریبا همه افراد همچین حسی دارند. در نهایت آنچه را که می خواهید، به دست می آورید.

53. از یادگیری لذت ببرید. بازدهی یادگیری همراه با لذت و شادی به مراتب بیشتر خواهد بود.

54. اگر در هنگام صحبت، عصبی هستید؛ قبل از گفتن هر چیزی دو نفس عمیق بکشید. کیفیت صبحت کردن در زمان آرامش روحی بهتر خواهد بود.

55. با مشاهده نوشته ها و مطالبی که پیش از این یاد گرفته اید، انگیزه خود را حفظ نمایید. از مشاهده سطح خود متعجب خواهید شد. تبریک! سطح شما همیشه در حال پیشرفت است.

 

انگیزه یادگیری زبان انگلیسی

 

56. به هیچ وجه کم یا زیاد بودن سن در شروع یادگیری زبان انگلیسی اهمیتی ندارد. عذری برای تاخیر در شروع یادگیری نداشته باشید. منتظر چه چیزی هستید؟ شروع کنید.

57. تعویق یادگیری باعث توقف موفقیت خواهد شد. مهم است بدانید که طفره رفتن از یادگیری باعث دوری از مطالعه خواهد شد. ممکن است این روند تبدیل به یک عادت بد شود.

58. اگر هنوز به نتیجه مد نظر دست نیافته اید، به دلیل بد بودن شما در زبان نیست. علت اصلی، پیدانکردن روش مناسب برای یادگیری است.

59. از منابع متناسب با سطح خود استفاده نمایید. از متون دیداری/ شنیداری بسیار آسان یا  بسیار سخت نسبت به سطح خود استفاده نکنید. از ابزارهایی استفاده کنید که شما را به چالش بکشد نه اینکه نا امید نماید.

60. نگران لهجه و تلفظ کاملا دقیق خود نباشید. بخش مهم هویت فرهنگی شما، حفظ لهجه است. انگلیسی زبان های بومی از شنیدن هر لهجه ای لذت می برند.

 

اهمیت لهجه زبان انگلیسی

 

61. زبان انگلیسی در جاهای مختلف متفاوت است مانند: آمریکا، بریتانیا، آفریقای جنوبی و ... . هیچ کدام از این ها غلط نیستند و برتری خاصی نسبت به دیگری ندارند. انگلیسی، انگلیسی است.

62. نکته مهم در تفاوت انگلیسی ها، کاربرد درست کلمات در هر انگلیسی است. سعی کنید این موضوع را به خوبی فرا بگیرید. به عنوان مثال آسانسور در انگلیسی آمریکایی، Elevator و در انگلیسی بریتانیایی، Lift ترجمه خواهد شد.

63. کارت های راهنما را با خود به همراه داشته باشید. این ها کارت های کوچکی هستند که می توانید کلمات جدیدی را روی آن ها درج نمایید. می توانید در وقت های آزاد از این کارت ها بهره بگرید.

64. از کاغذهای یادداشت چسب دار استفاده کرده و آن ها را پیرامون خانه و جلوی چشم خود نصب نمایید. این کار برای تکرار کلمات سخت بسیار مفید خواهد بود.

65. نمی توانید فعل های عبارتی (فعل های دو کلمه ای) را نادیده بگیرید. صدها فعل در انگلیسی از این نوع وجود دارد که کاربردهای بسیار زیادی خواهند داشت. هرچه بیشتر روی معانی آن ها تمرکز کنید، بیشتر می توانید معانی عبارات جدید را حدس بزنید. شناسایی الگوهای این افعال بسیار مهم است.

 

یادگیری افعال دو کلمه ای

 

66. از درک مستقیم و شهودی خود بهره بگیرید. جرات داشته باشید. پس از مدتی خواهید دید که حدس اول شما به معنی درست بسیار نزدیک خواهد شد. همانطور که قبلا گفته شد، اعتماد نفس داشته باشید.

67. افکار خود را جمع نمایید. قبل از گفتن هر چیزی، چند ثانیه فکر کنید. دستور زبان را می دانید، اما شاید هنگام صحبت به درستی از آن استفاده نمی کنید.

68. افراد جدید را ملاقات کنید. سعی نمایید با انگلیسی زبان های شهر خود قاطی شوید. همچنین می توانید این افراد را در شبکه های مجازی بیابید.

69. شخص آغازکننده مکالمه انگلیسی باشید. کلمات شنیده شده را در مکالمه خود استفاده نمایید. منتظر افراد نباشید که بیایند و با شما حرف بزنند. خود را به آن ها برسانید.

70. مباحثه کنید. در بحث های گروهی شرکت کنید. هر فردی باید نقطه نظری را انتخاب کرده و آن را در گروه به بحث بگذارد. مطمئن شوید که مسیر بحث را به درستی پیش گرفته اید. به صورت فعال گوش فرا دهید. روی فرد گوینده تمرکز نمایید. مراقب باید در حین گوش دادن دچار حواس پرتی نشوید. با گوش ها و چشم های خود روی فرد متکلم تمرکز نمایید.

 

free discussion

 

71. تنها یادگرفتن کلمه انگلیسی کافی نیست. شما می توانید این کلامت انگلیسی را طوطی وار آموزش دهید. اما به معنی توانایی صحبت به انگلیسی نیست. هنوز نیاز به درک دستور زبان خواهید داشت.

72. زمان های افعال به گوینده این امکان را می دهند که درباره زمان انجام فعالیت های خود یا دیگران صحبت نمایند. شاید شما اصطلاح مشابهی در زبان خود نداشته باشید. مهم دانستن زمان این افعال و نحوه استفاده از آن ها خواهد بود.

73. زبان انگلیسی دارای افعال بی قاعده بسیاری است. باید خودتان را با آن ها وفق دهید.

74. به صورت پیوسته ادامه دهید. بدانید که اگر توقفی در صبحت به زبان انگلیسی داشته باشید، قطعا سطح شما افت خواهد کرد و تلاش هایتان بی بهره خواهد ماند.

75. با یک نمره آزمون بد، ناامید نشوید. اغلب دانش آموزان توانایی پاس کردن امتحان را دارند. اما نمی توانند با گوینده انگلیسی زبان ارتباط درستی برقرار کنند. اگر آزادانه انگلیسی صحبت می کنید، به خود ببالید.

بیشتر بخوانید:

100 نکته برای بهبود زبان انگلیسی - بخش اول

100 نکته برای بهبود زبان انگلیسی - بخش دوم

100 نکته برای بهبود زبان انگلیسی - بخش چهارم

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان