۱۰۰ نکته برای بهبود زبان انگلیسی - بخش چهارم

با پیشرفت تکنولوژی و ظهور سایت ها، اپلیکیشین ها، یادگیری و بهبود مهارت های ارتباطی به زبان انگلیسی یکی از نیازهای روزمره افراد در زندگی شده است. همه افراد نیز به دنبال بهترین روش یادگیری در کوتاه ترین زمان ممکن خواهند بود.

برای یادگیری زبان انگلیسی از کجا باید شروع کنم؟ شاید این سوال در ذهن خیلی از افرادی که به دنبال پیشرفت در زبان انگلیسی هستند، نقش ببندد. امروزه نیز با گسترش سریع فضای مجازی و اینترنت و دسترسی آسان کاربران به منابع مختلف یادگیری؛ انتخاب منبع و روش مطالعه مشکل خواهد بود. اما مهمترین نکته برای یادگیری زبان انگلیسی پاسخ به این سوال است که هدف از یادگیری چیست؟

در 4 بخش، لیستی از 100 نکته برای بهبود زبان انگلیسی آورده شده است. به شما اطمینان می دهیم که با خواندن این لیست، نکات بسیار مفیدی را خواهید آموخت.

یادگیری سریع زبان انگلیسی

 

76. به یاد داشته باشید که هر چه قدر بیشتر تلاش کنید، موفقیت شما بیشتر خواهد شد.

77. انگلیسی را با یکی از دوستان خود یاد بگیرید. در این صورت انگیزه هر دو نفر برای یادگیری بیشتر خواهد بود.

78. نکته بسیار مهم برای یادگیری مهارت نوشتن زبان انگلیسی، درک الفبای آوایی کلمات در این زبان خواهد بود. تلفظ کلمات با نحوه نوشتن آن ها تفاوت های زیادی دارد. بنابراین سعی کنید ابتدا کلمات را به درستی تلفظ نمایید.

79. با حروف صدادار و بی صدا آشنا شوید. ترکیب حروف در انگلیسی برای تولید صدا بسیار اهمیت دارد. سعی کنید آن ها را به خوبی فرا بگیرید.

80. به یاد داشته باشید که هرچه سطح شما بالاتر برود، برای رسیدن به سطوح بعدی کار دشوارتری پیش رو خواهید داشت و زمان زیادی صرف خواهد شد. معمولا روند پیشرفت برای افراد مبتدی بسیار سریع تر است. 

 

سطح زبان انگلیسی

 

81. اطمینان یابید که زبان انگلیسی شما در وضعیت مناسبی قرار دارد. مکان استفاده از عبارات عامیانه بسیار حائز اهمیت است. نوع مکالمه رسمی و عامیانه تفاوت های زیادی دارد. 

82. متون کتب انگلیسی اغلب با روش مکالمه متفاوت است. برای یادگیری عبارات عامیانه، سعی کنید فیلم ببینید.

83. عبارات و اصطلاحات معمولا به دشواری به ذهن سپرده می شوند. اما استفاده از آن ها در مکالمات انگلیسی باعث زیباترشدن جملات خواهد شد.

84. برای یادگیری ارتباط کلمات با یکدیگر، حروف صدادار و بی صدا را تمرین کنید. به عنوان مثال پس از کلمات مختوم به حرف بی صدا، کلمه ای با یک حرف صدادار قرار می دهیم. این تمرین برای برای بهبود تلفظ و مهارت شنیدن انجام دهید.

85. از منابع پرمحتوای موجود در اینترنت استفاده نمایید. سایت های بسیار زیاد و مفیدی درباره هر چیزی که نیاز به یادگیری دارید؛ موجود است.

 

منابع یادگیری زبان انگلیسی

 

86. درباره نقاط ضعف و قوت خود فکر کنید. نکاتی را که می خواهید در آن ها پیشرفت کنید، یادداشت نمایید. البته نقاط قوت خود را نادیده نگیرید. به خودتان ببالید که چقدر خوب کار کرده اید.

87. اشتباهات خود را از یاد ببرید. احتمالا اشتباهات مشابهی را در دستور زبان بارها و بارها مرتکب خواهید شد. از نتیجه آزمون های انگلیسی به عنوان یک ابزار استفاده کنید. یک یا دو مورد از اشتباهات خود را انتخاب کرده و با استفاده از کتب دستور زبان مورد علاقه خود روی آن ها تمرکز نمایید.

88. استفاده از حروف تعریفی مانند a, an و the را به خوبی فرا بگیرید. تفاوت a و an  را در کاربرد قبل از حروف صدادار و بی صدا درک کنید.

89. برای روانی صحبت از آموزش تصویری و ذهنی بهره بگیرید. به عنوان مثال قبل از رفتن به رستوران سعی کنید که صحبت های گارسون را تجسم کرده و به عباراتی که می خواهید استفاده شود، بیاندیشید.

90. ارتباطات زیادی از طریق ایما و اشاره و زبان بدن انجام می شود. این موارد در کشورها و فرهنگ های مختلف متفاوت هستند.

زبان بدن

 

91. راحت ترین خواب را داشته باشید. پس از یک خواب راحت و خوب، می توانید بهتر تمرکز کرده و بیشتر یاد خواهید گرفت.

92. در صورت امکان در دوره های آموزشی و امتحان های یک کشور انگلیسی زبان شرکت نمایید.

93. اگر در خارج از کشور درس می خوانید، با افراد دیگر کشورها ارتباط برقرار کنید. در این موارد، هم خانه شدن با افراد هموطن ایده خوبی نخواهد بود. با دیگر ملیت ها زمانی را سپری کرده و از تجربه فرهنگ های دیگر لذت ببرید.

94. آیا به داشن شغل یا گذراندن دوره های کارآموزی در خارج از کشور فکر کرده اید؟

95. برای خود یک معلم باسواد و تاییده شده بگیرید. چه کسی می خواهد مطالب اشتباهی یاد بگیرد؟

 

معلم انگلیسی

 

96. هیچ کس نمی تواند همه زبان انگلیسی را یاد بگیرد. نیازی نیست در این باره نگران باشید. روی کلمات و عباراتی که تلفظ مشابه اما معنی متفاوتی دارند، تمرکز نمایید.

97. وقتی در زبان مبتدی هستید، برای گفتن عبارات مشابه تمرین کنید. این کار برای شنونده جذاب تر خواهد بود. به عنوان مثال به این فکر کنید که عبارت "خداحافظی" را به چند طریق در انگلیسی می توان گفت؟

98. زمانی که در دوره آموزشی هستید، قبل از شروع کلاس آماده باشید. تا حد امکان تکالیف را سریع و با دقت انجام دهید. یادداشت ها و درس های قبلی را در زمان چند دقیقه بازبینی کنید. این کار حافظه شما را برای درس بعدی آماده می کند.

99. در کلاس دچار حواس پرتی نشوید. روی درس تمرکز کرده و به پنجره خیره نشوید. چند دقیقه قبل از شروع کلاس، حاضر باشید. کنار افرادی که انگلیسی حرف نمی زنند، قرار نگیرید. تلفن همراه خود را خاموش کرده و کتاب، دفترچه یادداشت و ابزارهای آموزشی خود را مرتب نمایید.

100. یک مکان آرام و راحت برای مطالعه پیدا کنید. شما به هر چیزی برای تمرکز 100 درصدی نیاز دارید.

بیشتر بخوانید:

100 نکته برای بهبود زبان انگلیسی - بخش اول

100 نکته برای بهبود زبان انگلیسی - بخش دوم

100 نکته برای بهبود زبان انگلیسی - بخش سوم

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان