۷ سؤال پر تکرار در مورد ورزش پیلاتس

زمانی‌که خودم را به کسی معرفی می‌کنم و می‌گویم که مربی پیلاتس هستم، عکس‌العمل‌ها بسیار دیدنی و متفاوت است.کسانی که هیچ آشنایی با این رشته ورزشی ندارند، دائماً سؤال‌های عجیب و غریبی براساس شایعات می‌پرسند. عده‌ای از این افراد ناآگاه می‌گویند: حیف که به‌خاطر آسیب‌دیدگی‌ام هیچ وقت نمی‌توانم پیلاتس کار کنم یا می‌گویند یوگا مگر همان پیلاتس نیست؟!

تفاوت یوگا و پیلاتس

 متأسفانه ابهامات و سؤالات عجیب و غریب بسیاری در مورد پیلاتس در ذهن افراد وجود دارد که هیچ‌گاه مربیان پیلاتس به آن‌ها پاسخ نداده‌اند. در ادامه این مطلب از گروه فیتامین، 7 سوال پر تکرار ورزش پیلاتس را باهم مورد بررسی قرار داده و همه ابهامات را برطرف خواهیم کرد.


ورزش پیلاتس مختص خانم‌ها است!

اتفاقاً همه چیز برعکس تصور شما است. پیلاتس در اصل، توسط شخصی به نام جوزف پیلاتس طراحی شد و فقط مخصوص مردها بود! آقای جوزف پیلاتس، بوکسر و کارمند سیرکی بود که دوره آموزش دفاع شخصی را نیز گذرانده بود. از طرفی، محل کار او دقیقاً در کنار بزرگ‌ترین سالن باله نیویورک قرار داشت؛ افراد زیادی از این سالن، برای مشاوره ورزشی، پیش آقای جوزف می‌رفتند؛ اما امروزه بیشتر شرکت‌کنندگان در کلاس‌های پیلاتس، خانوم‌ها هستند؛ در حالی‌که این ورزش، از ابتدا برای مردان طراحی شده بود.


پیلاتس بسیار شبیه ورزش یوگا است!

در حالی‌که در هر دو ورزش یوگا و پیلاتس، تمرکز بر روی یکی‌‌شدنِ ذهن و روح است و هر دو از یک تکنیک یکسان استفاده می‌کنند، اما تفاوت‌های این دو ورزش، بسیار زیاد است. اصول اولیه یوگا و پیلاتس، باهم کاملاً متفاوت بوده و مدل تنفسی و سبک حرکات، کاملاً باهم فرق دارد. البته ناگفته نماند که ممکن است در مجموع، حرکات یوگا و پیلاتس چندین حرکت یکسان باشد
در ورزش پیلاتس برعکس یوگا، تمرینات و حرکات ورزشی فراتر از حرکات روی تشک بوده و می‌توانید از چندین وسیله دیگر مانند حوله، کمان (barrel) و کادیلاک (Cadillac) استفاده کنید.


ورزش پیلاتس بیش از حد ابتدایی و ساده است!

ورزش پیلاتس، تنها زمانی آسان خواهد بود که تمرینات آن را به‌درستی انجام ندهید! اگر اصول اولیه پیلاتس یعنی کنترل، مرکزیت و تمرکز را چاشنی تمرین نکنید، بله تمرینات پیلاتس بی‌نهایت پیش چشمتان ساده خواهد بود.

اگر تمرینات و مراحل، به‌درستی انجام گیرد، قطعاً برای افراد ورزشکار هم چالشی خواهد بود؛ زیرا این تمرینات عضلات هسته بدن را کاملاً درگیر نموده و مهم‌ترین نکته، چگونگی انجام حرکات آن است. به‌خاطر همین باید در انتخاب مربی پیلاتس نهایت دقت را داشته باشید تا مربی مورد نظرتان آگاهی کامل را نسبت به این قضیه داشته باشد.

 

ورزش پیلاتس بیش از حد دشوار است!

تمرینات پیلاتس حتی برای افراد ورزشکار هم سخت و دشوار است. رشته‌های ورزشی دیگر، نمی‌توانند به‌خوبیِ تمرینات این ورزش، عضلات هسته بدن را درگیر کنند. یکی از ویژگی‌های خوب ورزش پیلاتس، انطباق‌پذیری آن با شرایط و آمادگی بدنی هر فرد است.


برای انجام تمرینات پیلاتس باید تجهیزات زیادی خریداری کنیم!

درست است که جوزف پیلاتس هنگام ابداع این ورزش جدید، وسایل ورزشی خاصی را برای چالش‌٬ترشدنِ تمرینات، معرفی نموده تا فقط به‌صورت درازکش، تمرینات را دنبال نکنید؛ اما نکته اینجاست که هیچ دلیلی برای خرید وسایل وجود ندارد؛ شما می‌توانید از وسایل موجود در باشگاه استفاده کنید.


پیلاتس نیاز به انعطاف‌پذیری بالایی دارد!

این موضوع شایعه‌ای بیش نیست؛ زیرا یکی از فواید ورزش پیلاتس، انعطاف‌پذیری بیشتر برای ورزشکار است؛ پس لازم نیست در همان ابتدا، بدن منعطفی داشته باشید. با انجام تمرینات پیلاتس و پیشرفت بیشتر در این رشته ورزشی، آرام‌آرام انعطاف‌پذیری بدنی و محدوده حرکتی‌تان بیشتر خواهد شد.

 

پیلاتس فقط مخصوص افراد خوش استایل است!

این گفته، حقیقت نداشته و ورزش پیلاتس طیف وسیعی از افراد را در برمی‌گیرد. فرقی نمی‌کند که کودک، نوجوان، جوان یا میان‌سال باشید، خوشبختانه این ورزش برای همه مناسب بوده و هیچ محدودیت سنی خاصی ندارد. این تمرینات ورزشی، حتی برای افرادی که مبتلا به پوکی استخوان و مشکلات مفصلی و کمر هستند نیز مفید و اثربخش خواهد بود. می‌توانید مطابق با هر شرایطی، تمرینات را آسان یا سخت‌ کنید.

خب حالا که پاسخ همه سؤالاتتان را گرفتید و به کارآمد بودنِ این رشته پی‌بردید، شما را روی تشک پیلاتس، این ورزش جذاب و موثر، خواهیم دید…!

منبع: فیتامین

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان