راه‌های سرگرم کردن بچه‌ها در یک روز بارانی بهاری

راه‌های سرگرم کردن بچه‌ها در یک روز بارانی بهاری
روزهای زیبای بهار از راه رسیدند و کم‌کم هرکسی قبل از خارج شدن از خانه هوا را چک می‌کند تا اگر در دل آسمان باران بود، چترش را هم به همراه ببرد. وضعیت پدر و مادرهایی که بچه‌های کوچک دارند در این روزها کمی با بقیه فرق دارد و ممکن است چون نمی‌توانند بچه‌ها را بیرون ببرند، مجبور شوند در خانه بمانند؛ اگر شما هم ترجیح می‌دهید در هوای بارانی داخل خانه بمانید، برای سرگرم شدن خودتان و فرزندانتان از این پنج ایده کمک بگیرید

1- وانمود کنید که در جنگل هستید و چادر بزنید

با پتو و صندلی در سالن نشیمن چادر بزنید. حتماً چراغ‌قوه، خوراکی و چند کتاب همراه خودتان داخل چادر ببرید یا وانمود کنید که یک خانه اسکیمویی یا ایگلو ساخته‌اید و با خرس‌های قطبی، سورتمه و پنگوئن‌ها سروکار دارید. قرار گرفتن در دنیای تخیلات بچه‌ها آن‌قدر شیرین هست که حداقل یک‌ساعتی سر هردوی شما را گرم کند.

2- سالن نشیمن را به سالن سینما تبدیل کنید

صندلی‌ها و متکا را طوری کنار هم ‌ردیف قرار دهید تا فضای خانه شبیه سینما شود. چراغ‌ها را خاموش‌کنید، کمی خوراکی و نوشیدنی آماده کنید و با هم یک کارتون خوب ببینید؛ درست مثل‌اینکه سینما رفته‌اید. بیشتر انیمیشن‌های امروزی برای بزرگ‌ترها هم سرگرم‌کننده هستند.

3-از چیزهای قدیمی اختراعات جدید به ثبت برسانید

مداد شمعی‌های نصفه‌نیمه و قدیمی را جمع کنید، همه را باهم داخل ظرف پخت کاپ کیک بریزید و برای مدت کمی داخل فر بگذارید تا آب بشوند. بعد آن‌ها را بیرون بیاورید و بگذارید خنک شوند. بعدازاین کار صاحب یکی از زیباترین مداد شمعی‌های دنیا هستید؛ مداد شمعی رنگین‌کمانی. با این مداد شمعی جدید می‌توانید برای مامان‌بزرگ و بابابزرگ عزیز نقاشی‌های رنگین‌کمانی خیلی زیبا خلق کنید و چندساعتی سرگرم شوید.

4-آموزش و سرگرمی را باهم داشته باشید

مجلات و کاتالوگ‌های قدیمی را بیاورید و از کودکتان بخواهید عکس حیوانات، غذا، ماشین و بچه‌ها را از داخل آن‌ها پیدا کند. قیچی مخصوص و چسب به او بدهید تا عکس‌ها را به‌صورت کلاژ کنار هم قرار دهد. زیباترین کلاژها را قاب کنید و روی یکی از دیوارهای خانه قرار دهید. این دیوار می‌تواند به‌عنوان گالری خانوادگی شما مورداستفاده قرار گیرد.

5- خاک‌بازی از نوع خانگی

یکی از بازی‌های موردعلاقه بیشتر بچه‌ها خاک‌بازی است؛ اما ازآنجایی‌که در هوای بارانی نمی‌شود این بازی را انجام داد، می‌توانید به بچه‌ها اجازه دهید در حمام با رنگ‌های مخصوصی که بر پایه آب هستند و راحت شسته می‌شوند، بازی کنند یا اگر می‌خواهند خارج از حمام از کیفیت بازی‌هایی از همان نوع لذت ببرند، نقاشی با انگشت‌های رنگی می‌تواند پیشنهاد خوبی باشد. برای اینکه تمیز کردن راحت‌تر باشد به بچه‌ها اجازه دهید که با شکلات نقاشی کنند که خوشمزه‌تر هم هست.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان