زمان اتمام ذخایر نفتی ایران اعلام شد

بانک جهانی در جدیدترین گزارش خود موسوم به «ثروت در حال تغییر ملت ها» پیش‌بینی کرده است ذخایر نفتی ایران ۱۵۵ سال دیگر دوام بیاورد.

ذخایر نفتی ایران

بانک جهانی در جدیدترین گزارش خود موسوم به «ثروت در حال تغییر ملت ها» پیش‌بینی کرده است ذخایر نفتیایران ۱۵۵ سال دیگر دوام بیاورد. برآوردهای این نهاد بین‌المللی نشان می‌دهد در میان کشورهای بزرگ نفتی، ذخایر نفتی ونزوئلادیرتر از همه به پایان می‌رسد. پیش‌بینی شده است ۳۴۵ سال دیگر ذخایر نفت این کشور به اتمام برسد. پس از ونزوئلا، لیبی قرار دارد و ۲۷۵ سال طول خواهد کشید تا ذخایر نفت لیبی به پایان برسد.

گزارش قابل تامل تازه‌ای که از سوی بانک جهانی منتشر شده نشان می‌دهد که عربستان در تقابل نفتی درازمدت با ایران هیچ شانسی نخواهد داشت، زیرا ذخایر نفتی این کشور تنها ۸۰ سال دوام می‌آورد این در حالی است که ایران حداقل دو برابر این مدت زمانی نفت دارد. میزان نفت ایران و عربستان نقش مهمی در رقابتآنها در جهان دارد.

به گزارش اسپوتنیک و با استناد به گزارش بانک جهانی، بازار نفت، یکی از مهم‌ترین زمینه‌های رقابت ایران و عربستان به شمار می‌رود. بانک جهانی در جدیدترین گزارش خود موسوم به «ثروت در حال تغییر ملت ها» پیش‌بینی کرده است ذخایر نفتی ایران ۱۵۵ سال دیگر دوام بیاورد. برآوردهای این نهاد بین‌المللی نشان می‌دهد در میان کشورهای بزرگ نفتی، ذخایر نفتی ونزوئلا دیرتر از همه به پایان می‌رسد. پیش‌بینی شده است ۳۴۵ سال دیگر ذخایر نفت این کشور به اتمام برسد. پس از ونزوئلا، لیبی قرار دارد و ۲۷۵ سال طول خواهد کشید تا ذخایر نفت لیبی به پایان برسد.

بر اساس این گزارش ایران پس از ونزوئلا و لیبی در رتبه سوم از نظر میزان پایداری ذخایر نفتی خود در میان کشورهای بزرگ نفتی قرار دارد. پس از ایران کانادا قرار دارد و پیش‌بینی شده است ذخایر نفتی این کشور نیز ۱۳۰ سال طول بکشد.

این گزارش طول عمر ذخایر نفتی عراق را ۱۱۰ سال، کویت ۹۸ سال، امارات ۹۷ سال، عربستان ۸۰ سال، قطر ۴۹ سال، نیجریه ۴۸ سال و الجزایر را ۴۰ سال پیش‌بینی کرده است.

برآوردهای بانک جهانی در خصوص طول عمر ذخایر نفتی کشورهای جهان بر پایه میزان تولید و میزان ذخایر اثبات شده فعلی آنها انجام شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان