قوانین عجیب و غریب انیشتین برای همسرش!

آلبرت انیشتین Albert Einstein یکی از باهوش ترین و نابغه ترین دانشمندان تاریخ بود اما این میزان از نبوغ بدین معنا نخواهد بود که وی انسان بی نقصی بوده است. در واقع وی همانطور که فیزیکدان و دانشمندی فوق العاده به شمار می رفت، به همان میزان نیز شوهر و پدری بی مسئولیت و گاه ظالم بود.

آلبرت انیشتین Albert Einstein یکی از باهوش ترین و نابغه ترین دانشمندان تاریخ بود اما این میزان از نبوغ بدین معنا نخواهد بود که وی انسان بی نقصی بوده است. در واقع وی همانطور که فیزیکدان و دانشمندی فوق العاده به شمار می رفت، به همان میزان نیز شوهر و پدری بی مسئولیت و گاه ظالم بود.

نامه های عاشقانه آلبرت انیشتین به همسر اولش، میلوا ماریچ، همواره بسیار رمانتیک و دوست داشتنی انگاشته شده اند اما این تمام ماجرای رابطه بین او و همسرش نبود. همان مردی که نوشته بود دیوانه همسرش است، مجموعه ای از دستورالعمل های ظالمانه و سختگیرانه را نیز برای او در این نامه ترسیم کرده بود که از همسر خود انتظار رعایت آن ها را داشت.

ازدواج شکست خورده

همسر انیشتینهمسران آلبرت انیشتین همسر افراد مشهور میلوا ماریچ لیسرل اینشتین فرزندان انیشتین دانستنی های تاریخی جالب دانستنی های بامزه السا اینشتین آی کیو انیشتین چند بود آلبرت انیشتین آدم‌های مشهور Albert Einstein wife

اگر چه امروزه شهرت چندانی نداشته و همیشه زیر سایه شهرت شوهر نابغه اش باقی ماند، اما میلوا ماریچ نیز در زمان خود دانشمند برجسته‌ای بود. وی یکی از معدود زنانی بود که در موسسه پلی تکنیک زوریخ درس خواند؛ همان جایی که وی با انیشتین دیدار کرده و عاشق او شد. این زوج به مدت 11 سال در کنار هم ماندند و دارای 2 فرزند پسر به نام‌های هانس آلبرت و ادوارد نیز شدند. اما دیگر زمان جدایی آن‌ها رسیده بود و انیشتین در آخرین تلاش خود برای حفظ رابطه شوهر و همسری با ماریچ، فهرستی از درخواست‌ها و دستورالعمل‌ها برای همسرش نوشت که وی باید آن‌ها را رعایت می‌کرد.

او امید داشت با مصالحه و رعایت کردن این اصول از جانب ماریچ، این دو دستکم به خاطر فرزندانشان کنار هم باقی بمانند. اما هیچ کدام از دستورالعمل‌هایی که وی برای همسر خود تعیین کرده بود با معیار‌های همسرداری امروزی همخوانی نداشته و در بسیاری از موارد ظالمانه بنظر می‌رسند.

فهرست درخواست‌های آلبرت انیشتین از همسرش

همسرداری انیشتینهمسران آلبرت انیشتین همسر افراد مشهور میلوا ماریچ لیسرل اینشتین فرزندان انیشتین دانستنی های تاریخی جالب دانستنی های بامزه السا اینشتین آی کیو انیشتین چند بود آلبرت انیشتین آدم‌های مشهور Albert Einstein wife

آلبرت انیشتین از همسر خود انتظار داشت که مانند یک خدمتکار به او خدمت رسانی کند و در مقابل انتظار هیچ مهربانی و محبتی را نداشته باشد. وی از همسر خود خواست که خانه اش را تمیز کرده و روزی 3 بار برای وی غذا بپزد، اما از او انتظار داشت که در صورت خواست انیشتین خیلی سریع اتاق را ترک کرده و یا به اشاره او ساکت شود. این‌ها تنها موارد معدودی از درخواست‌های انیشتین از همسر خود بود. بر اساس این دستورالعمل، ماریچ باید کار‌های زیر را بدون داشتن هیچ چشم داشتی انجام می‌داد:

به یاد داشته باشید که انیشتین این فهرست از درخواست‌ها را در سال 1914 به همسر خود ارایه داد، اما با استاندارد‌های آن زمان نیز این درخواست‌ها ظالمانه و غیرانسانی به نظر می‌رسید.

جدایی انیشتین و همسرش

خوشبختانه ماریچ با رفتار زننده و غیرمحترمانه انیشتین و همچنین درخواست‌های غیرمعقول و ظالمانه او کنار نیامد. او تنها چند ماه بعد خانه مشترکشان در برلین را ترک کرده و دو پسرشان را نیز با خود برد. دانشمند برجسته ما چنان سرگرم کار‌های تحقیقاتی اش بود که متوجه غیبت همسر و دو فرزندش نشد و رفتن آن‌ها زیاد برایش اهمیت نداشت که نگران باشد.

او بعد از رفتن همسر و فرزندانش در یادداشتی نوشت که در آپارتمان بزرگش زندگی می‌کند بدون این آرامش و راحتی او کوچک‌ترین کاهش داشته باشد. در واقع وی از رفتن همسر و فرزندانش ناراحت نبوده و این موضوع برای وی نگران کننده نبود. اما زمانی که ماریچ در سال 1919 درخواست رسمی طلاق داد، رفتار آلبرت انیشتین بسیار بدتر نیز شد.

روابط عاشقانه آلبرت انیشتین

جدایی انیشتین از همسرشهمسران آلبرت انیشتین همسر افراد مشهور میلوا ماریچ لیسرل اینشتین فرزندان انیشتین دانستنی های تاریخی جالب دانستنی های بامزه السا اینشتین آی کیو انیشتین چند بود آلبرت انیشتین آدم‌های مشهور Albert Einstein wife

بعد از این که انیشتین و همسرش به طور رسمی از هم جدا شدند، وی با همسر دومش، السا، ازدواج کرد. این دو عموزاده هم بودند، اما تا دوران بزرگسالی ارتباط و یا حتی ملاقاتی بین آن‌ها صورت نگرفته بود. انیشتین از سال 1912 گاهگاهی با السا دیدار داشت از این رو بعید نیست که در دوران ازدواج با ماریج نیز با دختر عموی خود رابطه داشته است.

به نظر می‌رسید که السا با رعایت کردن اصول درخواستی انیشتین هیچ مشکلی ندارد، اما این بدین معنا نیست که انیشتین با وی رفتار خوبی داشت یا دست از کار‌های ناشایست خود برداشته بود. انیشتین به همسر دوم خود نیز وفادار نماند و با دستیار شخصی اش، بتی نیومن، وارد رابطه شد.

انیشتین و السا در سال 1935 به ایالات متحده نقل مکان کردند و السا درست یک سال بعد درگذشت. اما مرگ همسر نیز کوچک‌ترین تاثیر منفی بر روی نابغه داستان ما نداشته و او را ناراحت نکرد. او بعد از مرگ همسرش در یادداشتی چنین نوشت:” من بسیار عالی با زندگی در اینجا کنار آمده ام. من مانند یک خرس در غار خود زندگی می‌کنم. این زندگی خرس مآبانه با مرگ همسر عزیزم تقویت شده است؛ همسری که رابطه بسیار بهتری نسبت به من با دیگران داشت

انیشتین و همسرش

تئوری شادی آلبرت انیشتین

در حالی که بنظر می‌رسد انیشتین در مواجهه با زنان و خانواده اش بسیار درمانده و بی ملاحظه بود، اما وی ایده‌های هوشمندانه جالبی در این زمینه داشت. کتاب «تئوری شادی» او سال گذشته میلیون‌ها دلار در ایالات متحده فروش داشت. وی که پول کافی برای انعام دادن به یک پیشخدمت ژاپنی نداشت تصمیم گرفت برای او یک توصیه هوشمندانه بنویسد. وی در این یادداشت خود چنین نوشت:” یک زندگی آرام و فروتنانه شادی بسیار بیشتری نسبت به دنبال کردن موفقیت و بیقراری و تلاش مداوم را با خود به همراه خواهد داشت”.

آلبرت اینشتین (به آلمانی: Albert Einstein) (متولد 14 مارس 1879 – درگذشته 18 آوریل 1955) (به آلمانی آینشتاین و انگلیسی آینستاین و به فارسی انیشتن یا انیشتین) فیزیک‌دان نظری یهودی الاصل آلمانی بود. او بیشتر به خاطر نظریّه نسبیت و به ویژه برای هم‌ارزی جرم و انرژی (E=mc2) (که از آشناترین رابطه‌ها در فیزیک بین غیرفیزیک‌دان‌هاست) شهرت دارد. علاوه بر این، او در بسط تئوری کوانتوم و مکانیک آماری سهم عمده‌ای داشت. اینشتین جایزه نوبل فیزیک را در سال 1921 برای خدماتش به فیزیک نظری و به خصوص به خاطر کشف قانون اثر فوتوالکتریک دریافت کرد. او به دلیل تأثیرات چشمگیرش، به عنوان یکی از بزرگ‌ترین فیزیک دانانی شناخته می‌شود که به این جهان پا گذاشته‌اند. در فرهنگ عامه، نام «اینشتین» مترادف هوش زیاد و نابغه شده‌است.

اینشتین در سال 1903 با میلوا ماریچ (Mileva Marić)، ازدواج کرد. قبل از ازدواج رسمی اینشتین با ماریچ، در سال 1902 آن‌ها صاحب یک فرزند دختر به نام لیسرل شده بودند. لیسرل هنگامی متولد شد که ماریچ نزد خانواده خود در صربستان به سر می‌برد و اینشتین در برن سویس.

از سرنوشت لیسرل اطلاع چندانی در دست نیست .

لیسرل دختر انیشتین

پس از ازدواج رسمی، اینشتین و ماریچ صاحب دو فرزند پسر به نامهای هانس آلبرت و ادوارد شدند. از سال 1914، اینشتین جدا از ماریچ و تنها در برلین زندگی می‌کرده‌است در حالیکه ماریچ و فرزندانش در زوریخ مانده بودند. بیماری اسکیزوفرنی ادوارد پسر اینشتین به شدت وی را عذاب می‌داد، و او بارها گفته بود بهتر بود ادوارد هیچگاه به دنیا نمی‌آمد.

از سال 1912، اینشتین رابطه عاشقانه‌ای با دختر خاله بیوه‌اش (و نوه عموی پدرش) السا اینشتین برقرار کرده بود. او در فوریه سال 1919 از ماریچ طلاق گرفت و در ژوئن همان سال با السا ازدواج کرد.

خانواده انیشتین

السا از ازدواج سابقش دو دختر به نامهای ایلسه و مارگوت داشت اما او و اینشتین صاحب فرزند مشترکی نشدند.

پس از مهاجرت به آمریکا در سال 1933، در سال 1935 السا مبتلا به بیماری کبد و قلب شد و در دسامبر 1936 درگذشت.

منبع:روزیاتو

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان