واکنش توییتری‌ها به دستگیری دادستان سابق

سعید مرتضوی هم‌بند کدام زندانیان مشهور است؟

روز گذشته سعید مرتضوی در مازندران دستگیر و به تهران منتقل و در اوین زندانی شد. شنیده‌ها حاکی است هم‌بندی‌های او مهدی هاشمی، اسفندیار رحیم مشایی، بقایی و چندین و چند شخصیت مشهور هستند.

صبح دیروز حجت الاسلام و المسلمین تقوی فرد رئیس کل دادگستری استان مازندران با اعلام خبر دستگیری سعید مرتضوی در یکی از مناطق مازندران گفت: این فرد به دلیل اجرای حکم محکومیت قطعی به دوسال حبس تعزیری دستگیر شد.

هم بندی های سعید مرتضوی
وی افزود: محکوم خانه‌ای به اتفاق یکی از بستگان درمنطقه سرخرود مازندران اجاره کرده بود که با نیابت از مرجع اجرای احکام تهران وی دستگیر و تحت الحفظ ساعاتی پیش به مرجع قضایی در تهران اعزام شد.

روز گذشته یکی از خبرگزاری‌ها نیز با انتشار خبر مشابهی یادآوری کرده که آقای مرتضوی٬ پیشتر در گفت‌وگو با این خبرگزاری٬ از درخواست اعمال ماده ۴۷۷ و ارائه به قوه قضائیه خبر داده بود.

بر اساس این ماده، در صورتی که رئیس قوه قضائیه رأی قطعی صادره از هر یک از مراجع قضایی را خلاف «شرع بین» تشخیص دهد، با تجویز اعاده دادرسی، پرونده را به دیوان عالی کشور ارسال می‌کند «تا در شعبی خاص که توسط رئیس قوه قضائیه برای این امر تخصیص می‌یابد رسیدگی و رأی قطعی صادر کند».
خبر بازداشت مرتضوی پس از آن منتشر می‌شود که ۲۲ فروردین‌ماه٬ غلامحسین محسنی اژه‌ای٬ سخنگوی قوه قضائیه به طور تلویحی از ناپدیدشدن سعید مرتضوی خبر داد.در آن زمان حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در پاسخ به سؤالی مبنی بر علت بازداشت نشدن مرتضوی با وجود صدور حکم جلب وی٬ گفته بود: «هنوز متأسفانه گیرش نیاورده‌اند، حالا نمی‌دانم چطور است».

سعید مرتضوی که در دو پرونده «کهریزک» و «تأمین اجتماعی» دارای اتهامات متعدد است؛ در پرونده قتل سه نفر از بازداشت‌شدگان اعتراض‌های سال ۸۸ به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری٬ به معاونت در قتل متهم شده است.

پس از آنکه دادگاه بدوی او را به اتهام معاونت در قتل محسن روح‌الامینی در بازداشت کهریزک متهم شناخت و به پنج سال حبس محکوم کرد، شعبه ۲۲ دادگاه تجدیدنظر به دلیل «اظهار ندامت»، حکم حبس او را به دو سال تقلیل داد. دستگیری مرتضوی به سرعت ترند شبکه‌های اجتماعی شد.

حلما نعمتی در صفحه شخصی‌اش خطاب به تهمت‌زنندگان به نظام نوشت: #سعیدمرتضوی هم راهی زندان شد تا روسیاهی بمونه به اونایی که میگفتن مرتضوی خط قرمز نظامه!

#سعید مرتضوی

حامد پهلوانی از فعالین سابق دانشجویی هم با پیگیری دو پرونده مهم دیگر گفت: خب اینم از #سعید_مرتضوى حالا سوال اینجاست پرونده #مهدى_جهانگیرى و #حسین_فریدون در چه مرحله اى قرار گرفته؟ احیاناً از طرف دولت که فشار وارد نمیشه؟

توئیت ها برای سعید مرتضوی
کاربر دیگری با ذکر جمله عجیب وکیل سعید مرتضوی نوشت: وکیل #سعید_مرتضوی گفته موکلم مظلوم است یه مظلوم به مظلومان زیر اضافه شد.. کرباسچی مهدی هاشمی رحیمی بقایی مشایی تاجزاده وووو!

توئیت سعید مرتضوی
فرید با بازشماری محکومین بند ۲۴۱ زندان اوین در قالبی طنز گفت: ساکنان بند ۲۴۱ زندان #اوین: #سعید_مرتضوی #مهدی_هاشمی #بابک_زنجانی #محمدرضا_رحیمی #اسفندیار_مشایی #حمید_بقایی #همه_باهمند پ. ن: اندک اندک جمع مستان میرسند ...

توئیت های سعید مرتضوی

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان