دریادار خانزادی در اختتامیه اجلاس IONS:

آمریکایی‌ها به ما بدهکارند و یک روز باید بدهی خود را بپردازند

فرمانده نیروی دریایی ارتش تاکید کرد:‌ آمریکایی‌ها به ما بدهکارند و یک روز باید بدهی خود را بپردازند و آن زمان، دیر نخواهد بود.

آمریکایی‌ها به ما بدهکارند و یک روز باید بدهی خود را بپردازند

به گزارش خبرگزاری فارس، دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش در مراسم اختتامیه ششمین دوره اجلاس فرماندهان نیروی دریایی کشورهای حاشیه اقیانوس هند طی سخنانی اظهار داشت: فردا در جلسه ویژه فرماندهان نیروی دریایی در خصوص موضوعات اساسی اجلاس و کارهایی که طی ده سال گذشته به صورت مرتب انجام شده تصمیم‌گیری خواهد شد.

وی افزود: به جرات می‌توان گفت در ششمین دوره این اجلاس اهداف آن در بالاترین سطح ممکن برنامه‌ریزی شده و محقق شده است زیرا افزایش آگاهی محیطی، توسعه تعاملات در دیدارهای چهره به چهره و همچنین بحث و تبادل افکار درباره موضوع توسعه همکاری‌ها برای دستیابی به امنیت جمعی به بهترین شکل ممکن صورت گرفت.

فرمانده نیروی دریایی ارتش ادامه داد: همچنین آشنایی شما میهمانان عزیز با فرهنگ و تمدن ایرانی قطعا چهره صحیح و حقیقی ایران تاریخی و ایران اسلامی را فراتر از آنچه استکبار تلاش می‌کند با سیاه‌نمایی‌های خود مخدوش کند، به تصویر کشید.

خانزادی تصریح کرد: آنچه بیان می‌کنیم با آنچه در سطح دریا به آن عمل می‌کنیم باید مطابقت داشته باشد؛ یعنی وقتی در این مجمع سخن از همکاری برای دستیابی به امنیت جمعی در بالاترین سطح می‌کنیم، نباید فراموش کنیم که این امنیت جمعی باید تامین کننده منافع جمعی نیز باشد.

وی خاطرنشان کرد: وقتی از موضوع تلاش برای امن نگه داشتن مناطق دریایی تحت حاکمیت و مرزهای کشور از طریق دریا صحبت می‌کنیم نباید اقدامات ضدبشری و دور از تمدن را که توحش تاریخ باستان را تداعی می‌کند، مصداق دستیابی به امنیت جمعی بدانیم.

خانزادی گفت: موشک‌باران سرزمین‌های گرفتار وحشی‌گری داعش کدام افتخار و امنیت را در پی دارد؟ باید مراقب باشیم که صداقت در گفتارمان توام با صداقت در عمل باشد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به اینکه کشورها بیشتر به امنیت منطقه دریایی تحت حاکمیت خود توجه می‌کنند، تصریح کرد: جایی که دیگران در حاشیه دنیا قرار گرفته‌اند به شکل مضحکی با به بازی گرفتن برخی کشورهای منطقه تظاهر به برقراری امنیت در آن می‌کنند و نتیجه اقدامات آنها چیزی جز ناامنی کنترل شده، تروریسم نیابتی و تفرقه‌افکنی در منطقه نیست.

خانزادی در پایان گفت: در جمع ما تعدادی از کارکنان دلاور و قهرمان ناوهای سهند و سبلان حضور دارند که 29 فروردین سال 67 ناجوانمردانه مورد حمله وحشیانه ناوگان آمریکایی قرار گرفتند. در حالی که ما در آن زمان با آمریکاییها در جنگ نبودیم. تعداد زیادی از همرزمان این عزیزان در آن حمله به شهادت رسیدند و دو ناو ایرانی غرق شدند. پیکر همرزمان این عزیزان همچنان در دریا آرمیده‌اند. آمریکایی‌ها به ما بدهکارند و یک روز باید بدهی خود را بپردازند و آن زمان، دیر نخواهد بود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش همچنین در حاشیه این اجلاس در جمع خبرنگاران درباره نشست فرماندهان نیروی دریایی دریای خزر، گفت: این اجلاس در راستای همگرایی برای برقراری امنیت در دریای خزر و برای ما بسیار مهم است.

وی افزود: هدف دیگر از تشکیل این اجلاس این است که اجازه ندهیم هیچ‌گونه ناامنی از بیرون بر این منطقه تحمیل شود و همچنین اجازه ندهیم هیچ نیروی فرامنطقه‌ای و یا حتی یک بازیگر غیر دولتی از خارج از منطقه در دریای خزر حضور داشته باشد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: در این اجلاس معمولا 5 کشور شرکت می‌کنند که هم‌اکنون نمایندگان 3 کشور حاضر هستند که احتمال می‌دهیم دو کشور دیگر نمایندگانی در حد وابسته نظامی به این نشست اعزام کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان