تجربیات هیجان انگیز سفر به هند از زبان یک گردشگر

لورا یک جهانگرد است که از دیدن سزمین رنگ ها و ادویه ها، سرزمین ۷۲ ملت، هند به شگفتی آمده و تصمیم گرفته است تا خاطرات سفر خود را به صورت یک سفرنامه با همه ی دنیا به اشتراک بگذارد

هند را از زبان یک جهانگرد بشناسید!

لورا یک جهانگرد است که از دیدن سزمین رنگ ها و ادویه ها، سرزمین 72 ملت، هند به شگفتی آمده و تصمیم گرفته است تا خاطرات سفر خود را به صورت یک سفرنامه با همه ی دنیا به اشتراک بگذارد. او تمامی تجربیات خو د را در  اولین سفرش به هند بسیار هیجان انگیز و حتی عجیب توصیف می نماید. در ادامه با ما در الی گشت همراه باشید تا تجربه سفر به هند را به قلم لورا بخوانیم!

هند!

هند همیشه در لیست کشورهایی بود که از کودکی آرزوی دیدن آن را داشتم. این آرزو با من بود اما من هرگز احساس راحتی در مورد سفر به آن جا را به عنوان یک زن به تنهایی نمی کردم. 20

سال پیش، زمانی که من بیش از 2 سال بود که سفرهای انفرادی خود را با کوله پشتی خود در سراسر جهان آغاز کرده بودم می گذشت که  بسیاری از افراد را دیدم که به هند سفر کرده بودند. بعضی از آن ها، هند را دوست داشتند و تعدادی از آن خوششان نمی آمد.

من در آن زمان برای سفر به هند آماده نبودم اما اکنون که در نهایت تردیدهایم از آن بازدید کرده ام، تعجب می کنم که چرا برای سفر به هند، انتظار می کشیده ام.

من می توانم بگویم که قطعا هند را دوست دارم  و دیگر مثل سابق درباره ی سفر کردن به هند فکر نمی کنم !!!!

در ابتدا این نکته را باید بدایند که بیشتر پروازهای بین المللی به هند و در اواخر شب انجام می شود و پرواز من به دهلی نیز مستثنی از این مسئله نبود.

من در فرودگاه توسط راننده یک راهنما که از پیش آن را استخدام کرده بودم دیدار کردم و او  مرا به هتل 4 ستاره ای که رزرو کرده بودم رساند.

فرودگاه بین المللی دهلی بسیار  نو، تمیز و مدرن بود.

من از این بسیار خیلی خوشحال شدم که یک نفر منتظر من بود و تابلویی با نام من در دستش، منتظر من بود. در هند برای من ترانسفر از پیش تعیین شده در نظر گرفته شده بود.

آگرا

روز بعد وقتم را با یکی از محلی ها در دهلی گذراندم. این وقت گذرانی به من فرصتی داد تا از خستگی پرواز طولانیم رهایی یابم و همچنین زمان بیشتری را با محلی ها بگذرانم.

هند در واقع کشوری است که با تمام توان خود حس ها را به شما القا می کند.

رنگ ها، صداها، بوها و حتی گرمای بسیار زیاد گویی تنها مختص هند است.

در پایان روز اول سر درد وحشتناکی به خاطر صدای گوش خراش شیپورها گرفتم، اما با خوردن غذای گیاهی معرکه هندی و دیدن تضاد قابل توجه بین دهلی قدیمی و دهلی نو در نهایت تصمیم گرفتم که درد را تحمل کنم تا مناظر شگفت انگیز بیشتری را باز هم ببینم!

راه های متفاوت بسیاری برای دیدن هند وجود دارد: هر نوعی از سفر، از کوله گردی گرفته تا اقامت در هتل های پنج ستاره در این کشور برای هر کسی وجود دارد.

من در یک هتل چهار ستاره اقامت داشتم. البته می دانید که ستاره های بالاتر در هتل برابر با اضافه شدن خدمات بیشتر و راحتی بیشتر است.

من بیشتر اوقات خود را با یک تور گروهی کوچک می گذراندم.

جیپور

اول با شناخت دهلی سفرم شروع شد که شامل بازدید از مسجد Jama Masjid،، مرکز خرید دهلی قدیمی به نام Chandni Chowk و  چند جاذبه ی دیگر بود.

از آشپزخانه های بزرگی دیدن کردیم که داوطلبانه هر روز هزاران نفر را غذا می دهند. بعد از یک ناهار خوشمزه سری به آگرا زدیم.

آنجا نیز استراحت کردیم و روز بعد از تاج محل بازدید کردیم. وقتی به تاج محل رسیدیم قبل از طلوع آفتاب بود و ما در اول صف بازدید بودیم.

اگرچه طولی نکشید که صف شلوغ شد. من هزاران عکس از تاج محل در این سال ها دیده بودم اما بودن در آن جا تجربه ای واقعا شگفت انگیز است.

راهنمای سفر ما زمان زیادی برای عکس گرفتن به ما داد. او تاریخچه ی این مکان را به طور کامل برایمان توضیح داد.

ما در سایه نشسته بودیم و مردم را با لباس های رنگارنگشان تماشا می کردیم واقعا لذت می بردیم. وقت آن رسیده بود که برای صرف صبحانه به هتل برگردیم و کمی استراحت کنیم.

بعد از ظهر از آگرا فورت بازدید کردیم و شام را با غذای هندی عالی در تاج وقت گذرانی کردیم.

دهلی

روز چهارم به جنوب غربی رفتیم و  از آگرا تا شهر صورتی جیپور بازدید کردیم.

در مسیر در شهر بیابانی مغولی Fatehpur Sikri و روستای Abhaneri یکی از قدیمی ترین، بزرگترین و عمیق ترین و قدیمی ترین آب انبار هند است را دیدیم.

سوار یک وسیله نقلیه روباز با 22 نفر ظرفیت شدیم. نمی توانم به این موضوع که انواع وسایل نقلیه در هند پر از مسافر است، اشاره نکنم!

وقتی به پنجره زل می زنید هرگز تصور آن را هم نخواهید کرد که چه چیزی خواهید دید.

از گاری روی اسب، ‌شتر و گاو تا دوچرخه هایی که تا جایی که جا هستند فضا پر می شود. اتوبوس هایی پر از مسافر که روی سقف آن مردم نشسته اند و همچنین کامیون های پر از بچه، کالا، .. . وقتی کامیون مسیر را اشتباه برود هر کدامشان سوت یا داد می کشند.

رانندگی بر اساس قوانین در این جا خنده دار به نظر می رسد!

در جیپور از امبر فورت، کاخ شهر و Hawa Mahal بازدید کردیم. این اماکن بسیار زیبا بودند و از مراکز قدیمی شهر محسوب می شدند. یکی از بهترین مکان هایی که از آن بازدید کردیم، سینمای بالیوود بود. با ریکشو یا tuk-tuks به تئاتر رفتیم.

تور لیدر ما توضیح داد که تجربه ی فیلم دیدن در اینجا جالب تر از حتی دیدن خود فیلم است. تماشاچی ها داد می کشند،‌ سوت می زنند،‌ بچه ها گریه می کنند،… . همه ی این ها جالب تر از دیدن یک فیلم سه بعدی در خانه ی خودمان است.

هند را از زبان یک جهانگرد

مقصد بعدی ما شامل اقامت یک شب در روستای ساواردا و در یک خانه قدیمی بود.

رفتن به یک مکان کوچک و صمیمی با افراد محلی تجربه خوبی بود. در این روستا فرصت این را داشتیم که از طرز غذا پختن، جمع آوری آب، چرخ سفالگری و آداب و رسومشان بازدید کنیم.

اینجا آرام بود و خبری از شیپور نبود و مردم با هم صمیمی بودند و بچه ها هر جا که می رفتیم دنبالمان می آمدند. جای بسیار خوبی برای استراحت بود.

تماشای غروب آفتاب و خط افق قرمز که روی دریاچه طنین انداز است و نوشیدن یک آبمیوه تازه در کنار آن بسیار لذت بخش بود.

هند کشور بزرگی است و می تواند بارها شما را مجذوب خود کند. من توصیه می کنم حتما به این کشور سفر کنید.

مردمش صمیمی هستند و غذاهایش بسیار خوبند و گزینه های فراوانی برای اقامت و راحتی شما با هر بودجه ای که دارید، وجود دارد.

سفر من کوتاه و سریع بود اما بسیار خوب و خاطره انگیز بود و  این به آن معناست که کلی کار در یک زمان کوتاه انجام دادم. بسیار لذت بردم و دوباره به هند بر می گردم.