درنگ: حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنور گفت: بنده هیچ حساب توئیتری ندارم. شبکه‌های داخلی باید تقویت شوند و آمادگی پذیرش کوچ از تلگرام به شبکه‌های پیام رسان داخلی وجود دارد.

ذوالنور با تاکید بر‌اینکه تلگرام 200 میلیون نفر عضو فعال در جهان دارد، تصریح کرد: 40 میلیون ایرانی در فضای تلگرام فعال هستند و خود تلگرام با هجوم 20 میلیونی قادر به فعالیت نبود و شبکه داخلی نیز آمادگی انتقال را دارند.

وی در پاسخ به سئوالی درباره زمان فیلترینگ تلگرام عنوان کرد: عزم جدی نظام است که به‌زودی تلگرام کاملاً فیلتر شود و طی چند هفته آینده مطمئنا تلگرام فیلتر می‌شود.

کمیسیون ویژه فضای مجازی در مجلس تشکیل می شود

وی درباره شبکه اجتماعی تلگرام گفت: تلگرام طی روزهای آینده فیلتر نخواهد شد اما مسئولین حکومتی ملزم به خروج از آن شده اند.

سیاوشی ادامه داد: در سفرها و ملاقاتهایی که با مقام های دیگر کشورها از جمله فرانسه داشتیم شاهد بودم که مقامات حکومتی هرکدام در چند پیام رسان اجتماعی عضو هستند. و در کشور نسبتا پرجمعیتی مانند فرانسه هیچ وقت شما ملاحظه نمی کنید که مانند ایران همزمان چهل میلیون نفر عضو یک شبکه اجتماعی مانند تلگرام یا فیس بوک باشند بلکه بخش های مختلف جامعه عضو پیام رسان های متفاوتی هستند که نگرانی های امنیتی ایجاد نمی کند.

وی افزود: البته نگرانی ها در این باره زیاد است ولی مردم مقصر نیستند بلکه حاکمیت فرصت های متعدد حضور در شبکه های اجتماعی مختلف را با فیلترینگ از مردم سلب کرده و باعث استقبال 40 میلیونی آنها از یک پیام رسان شده است.

سیاوشی گفت: با ایجاد فرصت حضور در شبکه های اجتماعی مختلف می توان از هجوم مردم به تلگرام کاست. از سویی باید شرایطی را ایجاد کرد تا مردم به پیام رسانهای داخلی اعتماد کنند.

او تاکید کرد: مجلس هم قرار است کمیسیونی ویژه فضای مجازی تشکیل دهد تا مسائل و قوانین این حوزه تدوین یا بازنگری شود؛ چرا که در این رابطه خلاء قانونی بزرگی وجود دارد.