تکذیب ادعای پیشنهاد تازه اتحادیه اروپا به ایران

خبرگزاری «رویترز» به نقل از منابع آگاه در اتحادیه اروپا نوشته گزارش یک روزنامه آلمانی که مدعی شده بود کشورهای باقی‌مانده در برجام قصد دارند برای راضی کردن ترامپ به ماندن در برجام، توافق تازه‌ای به ایران پیشنهاد دهند، درست نیست.

فارس نوشت: خبرگزاری «رویترز» روز یکشنبه به نقل از سه منبع در اتحادیه اروپا گزارش صبح امروز یک روزنامه آلمانی مبنی بر اینکه اتحادیه اروپا در تلاش برای حفظ توافق هسته‌ای قصد دارد به ایران پیشنهاد توافق تازه‌ای را ارائه کند که بر اساس آن در ازای محدودیت برنامه موشکی و فعالیت‌های منطقه‌ای، میلیاردها دلار کمک اقتصادی به ایران ارائه می‌شود.

روزنامه «ولت آم زونتاگ» امروز به نقل از یک دیپلمات اروپایی مدعی شد که فرانسه، آلمان، انگلستان، روسیه و چین در حال رایزنی برای دستیابی به توافقی هستند که مشابه برنامه جامع اقدام مشترک است، اما ابعاد تازه‌ای به آن افزوده شده تا «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا را به ماندن در این توافق و ادامه رفع تحریم‌ها ترغیب کند.

با این وجود، سه منبع که در روند تلاش اتحادیه اروپا برای راضی کردن ترامپ به ماندن در توافق هسته‌ای با ایران مشارکت داشته‌اند، در گفت‌وگو با رویترز گزارش روزنامه آلمانی را نادرست توصیف کرده‌اند.

یکی از این منابع اتحادیه اروپا گفته است: «در نشست هفته آینده در وین به مسائل مربوط به اجرا و جزئیات برجام پرداخته خواهد شد. این نشست هیچ موضوع دیگری را مورد پوشش قرار نخواهد داد.»

وزارت خارجه آلمان تاکنون به گزارش ولت آم زونتاگ واکنشی نشان نداده است. ایران تایید کرده که در نشست روز جمعه کمیسیون مشترک برجام شرکت خواهد کرد. این نشست به درخواست ایران برگزار می‌شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان