فراخوان ون‌های قدیمی جنرال موتورز

ممکن است در حال حاضر ون‌های فول سایز سبْک آمریکایی منسوخ شده و مدل‌های اروپایی مانند مرسدس بنز اسپرینتر و فورد ترانزیت جایگزین آن‌ها شده باشند اما خودروسازان آمریکایی هنوز هم طی سال‌های اخیر تعداد زیادی از این ون‌های سنتی قدیمی را به فروش رسانده‌اند

فراخوان ون‌های قدیمی جنرال موتورز

ممکن است در حال حاضر ون‌های فول سایز سبْک آمریکایی منسوخ شده و مدل‌های اروپایی مانند مرسدس بنز اسپرینتر و فورد ترانزیت جایگزین آن‌ها شده باشند اما خودروسازان آمریکایی هنوز هم طی سال‌های اخیر تعداد زیادی از این ون‌های سنتی قدیمی را به فروش رسانده‌اند. یکی از این ون‌های قدیمی، شورلت اکسپرس و همین‌طور پسرعموی آن یعنی جی‌ام‌سی ساوانا هستند. نسل کنونی این ون‌ها در سال 1995 معرفی شدند و بیش از دو دهه است که تقریباً بدون تغییر چندانی در حال تولید هستند.

اما بااین‌حال سال گذشته شورلت اکسپرس در ایالات‌متحده نزدیک به 70 هزار دستگاه فروش داشته است. این امر موجب شده اکسپرس پس از فورد ترانزیت، به دومین ون فول سایز پرفروش در ایالات‌متحده تبدیل گردد. بعد از اکسپرس هم فورد سری E در جایگاه سوم قرار دارد. همچنین جی‌ام‌سی ساوانا هم سال گذشته با فروش 30 هزار دستگاه، بالاتر از مرسدس بنز اسپرینتر و نیسان NV قرار گرفته است؛ بنابراین ون‌های سنتی جنرال موتورز سال گذشته مجموعاً 100 هزار دستگاه فروش داشته‌اند. این در حالی است که جنرال موتورز برخلاف فورد، ون‌های بزرگ سبْک اروپایی را تولید نمی‌کند.

حال اما طبق اطلاعیه‌ای که توسط NHTSA منتشر شده است، جنرال موتورز برای بیش از 207 هزار دستگاه از ون‌های بزرگ خود در ایالات‌متحده به خاطر مشکل نشت آب در قطعات الکتریکی فراخوان داده است. این فراخوان شامل شورلت اکسپرس و جی‌ام‌سی ساوانا مدل 2014 تا 2017 می‌شود. البته این مشکل فقط مربوط به ون‌هایی است که به پنجره‌های برقی مجهز هستند. در این مدل‌ها نفوذ رطوبت به سیستم بالابر الکتریکی پنجره‌ها می‌تواند منجر به آتش‌سوزی شود. البته خوشبختانه این مشکل به‌سادگی با تعویض کلید بالابر پنجرهٔ سمت راننده برطرف می‌شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان