خاتمه تولید انبوه فیات-کرایسلر در کشور ایتالیا

ظاهراً سرجیو مارکیونه، مرد شماره یک گروه فیات-کرایسلر آماده اعلام خاتمه تولید انبوه این خودروساز در کشور ایتالیا می‌شود.

خاتمه تولید انبوه فیات-کرایسلر در کشور ایتالیا

ظاهراً سرجیو مارکیونه، مرد شماره یک گروه فیات-کرایسلر آماده اعلام خاتمه تولید انبوه این خودروساز در کشور ایتالیا می‌شود.


آخرین حرکت مارکیونه به عنوان مدیرعامل فیات-کرایسلر همان‌گونه که گفته شد باعث پایان تولید انبوه این شرکت در ایتالیا می‌شود و بنابراین تولید فیات پانتو و آلفارومئو میتو در این کشور پایان می‌پذیرد تا بدین ترتیب جا برای مدل‌های لوکس‌تری باز شود.


بلومبرگ به نقل از منابع موثق گفته که فیات-کرایسلر به منظور تولید شاسی بلندهای جدید مزراتی و جیپ در تأسیسات تورین و پومیگلیانو بازنگری خواهد کرد. همچنین تولید فیات پاندا نیز به لهستان منتقل خواهد شد.


این تغییرات در کشوری که وطن فیات می‌باشد بخشی از برنامه‌های مارکیونه برای تبدیل این کشور اروپایی به هاب تولید خودروهای لوکس بوده و این مدیر ارشد تلاش دارد با این کار فروش جهانی جیپ را افزایش داده و حرکت فیات-کرایسلر از خودروهای دیزلی به محصولات هیبریدی و الکتریکی را رقم بزند.


برنامه‌های مارکیونه هنوز نهایی نشده و برخی تغییرات در آن رخ خواهند اما اول ژوئن می‌توانیم به‌صورت رسمی از آن‌ها اطلاع پیدا کنیم. مارکیونه که سال آینده بازنشسته خواهد شد باور دارد خودروهای ارزان در کشورهای اروپایی ثروتمند آینده‌ای ندارند.

تغییرات تولید فیات-کرایسلر در اروپا شامل پایان تولید سوپرمینی پانتو در تأسیسات ملفی و همچنین پایان تولید آلفارومئو میتو در کارخانه میرافیوری می‌باشد. ظاهراً این خودروساز بزرگ برنامه‌هایی برای اضافه کردن یک شاسی‌بلند دیگر به سبد محصولات مزراتی دارد.


انتقال تولید فیات پاندا از ایتالیا به لهستان به فیات-کرایسلر اجازه می‌دهد بچه جیب جدیدی را در این کشور بسازد. فیات-کرایسلر همچنین در مدل‌های کوچک اروپایی خود پیشرانه‌های دیزلی را عرضه نخواهد کرد و بجای آن قوای محرکه هیبریدی و الکتریکی را در نظر خواهد گرفت.

این خودروساز همچنین در حال برنامه‌ریزی برای کاهش سبد محصولات فیات بوده و می‌خواهد تنها مدل‌های 500 و پاندا را عرضه کند. دیگر محصولات ارزان‌قیمت این کمپانی بازنشسته خواهند شد.


مارکیونه چند ماه پیش گفته بود فیات-کرایسلر می‌تواند با بهره‌گیری از ظرفیت‌های برند جیپ سود خود را طی 5 سال 2 برابر کند. استراتژی فیات-کرایسلر در آمریکا تا اینجا جواب داده زیرا این خودروساز سود عملیاتی بیشتری از فورد در سه‌ماهه اول سال جاری داشته است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان