اولین تجربه رانندگی با پورشه کاین E-Hybrid جدید

نسل قبلی پورشه کاین E-Hybrid دقیقاً به خاطر آنچه می‌خواست باشد شناخته نشد. نسل قبلی این شاسی‌بلند لوکس نه عملکردی در حد سوپرکارها داشت و نه از نظر اقتصادی خودرویی برجسته بود؛ اما نسل جدید این خودرو کاراکتر واضح‌تری دارد.

اولین تجربه رانندگی با پورشه کاین E-Hybrid جدید

نسل قبلی پورشه کاین E-Hybrid دقیقاً به خاطر آنچه می‌خواست باشد شناخته نشد. نسل قبلی این شاسی‌بلند لوکس نه عملکردی در حد سوپرکارها داشت و نه از نظر اقتصادی خودرویی برجسته بود؛ اما نسل جدید این خودرو کاراکتر واضح‌تری دارد.


نسل جدید کاین E-Hybrid از یک پیشرانه 6 سیلندر توربو با قدرت حدود 340 اسب بخار استفاده کرده و یک قوای محرکه هیبریدی نیز به آن متصل شده تا مجموع خروجی این قلب آهنین به 455 اسب بخار و گشتاور آن نیز به 700 نیوتون متر برسد. این خروجی عظیم باعث می‌شود محصول خاص پورشه تنها در 4.7 ثانیه از سکون به سرعت 96 کیلومتر در ساعت برسد و بتواند تا سرعت 253 کیلومتر در ساعت نیز اوج بگیرد.


در همین زمان، کاین تا حدی می‌تواند به مصرف سوخت ادعایی حدود 3.1 لیتری خود نزدیک شود و در هر کیلومتر نیز تنها 72 گرم دی‌اکسید کربن آزاد نماید.


طیف توانایی‌های این شاسی‌بلند هیبریدی واقعاً احساس‌برانگیز است. جدای از شخصیت همه کاره بودن، این شاسی‌بلند بسیار سریع فیزیک را به چالش می‌کشد و از نظر هندلینگ، فرمان پذیری و توقف نیز عملکرد برجسته‌ای دارد.


چهار حالت رانندگی وجود دارد که یکی از آن‌ها حالت تمام الکتریکی بوده و با انتخاب آن می‌توانید حدود 40 کیلومتر را به‌صورت الکتریکی طی کرده و به حداکثر سرعت 142 کیلومتر در ساعت نیز برسید؛ اما خشن‌ترین گزینه هم حالت اسپورت پلاس است که باعث برنامه‌ریزی متفاوت پدال گاز، گیربکس 8 سرعته تیپترونیک و اگزوز می‌شود تا بدین ترتیب روی دیگر سکه را نیز ببینید.


قوای محرکه کاین E-Hybrid جدید در حالت اسپورت پلاس حالت گیرای احیا شونده را نیز وارد قضیه می‌کند که از پیشرانه بنزینی و ترمزها برای شارژ مجموعه باتری بهره می‌گیرد.


با انتخاب حالت‌ها و دکمه‌های صحیح، این کاین واقعاً می‌تواند از یک لیموزین تقریباً بی‌صدا به یک قدبلند بسیار اسپورت و سریع تبدیل شود و البته بین این دو طیف نیز شاهد شخصیت‌های گوناگونی هم می‌توانید باشید.


ذکر این نکته مهم است که قوای محرکه هیبریدی باعث اضافه‌وزن 300 کیلوگرمی شده اما دامپرهای تنظیم‌پذیر PASM به‌صورت استاندارد در خودرو وجود داشته و اگر سیستم تعلیق بادی را نیز سفارشی دهید، تنها تفاوت‌های جزئی بین نسخه هیبریدی و بنزینی کاین S وجود خواهد داشت.


همچنین کابین نسل جدید کاین E-Hybrid بسیار جذاب‌تر از قبل است. تجهیزات بیشتری در خودرو وجود داشته و سیستم اطلاعات سرگرمی پورشه با یک صفحه‌نمایش جدید که کنسول مرکزی را تحت سلطه خود داشته کاملاً خلاقانه و نوین است.


بد نیست بدانید نسل قبلی کاین E-Hybrid به دلیل وجود مجموعه باتری بزرگ محفظه بار کمتری در مقایسه با مدل‌های استاندارد داشت اما این بار اوضاع فرق می‌کند. کاین E-Hybrid جدید محفظه بار 645 لیتری در صورت استفاده از تمامی صندلی‌ها داشته و زمانی که صندلی‌ها را بخوابانید این فضا به 1610 لیتر افزایش می‌یابد.


نسل جدید پورشه کاین E-Hybrid در کل خودروی احساس‌برانگیزی بوده و از تکنولوژی پیشرفته و دینامیکی‌ای سود می‌برد که برخی از آن‌ها در نسل آینده 911 دیده خواهد شد. بالاخره یک روزی تمامی محصولات پورشه با قوای محرکه هیبریدی عرضه خواهند شد و دنیای شاسی بلندها و خودروهای اسپورت دو درب بهتر خواهد بود.


پورشه کاین E-Hybrid جدید بیش از آنکه یک شاسی‌بلند متمرکز روی مصرف سوخت کم باشد یک خودروی پرفورمنس نابغه است. با شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت 4.7 ثانیه‌ای و مصرف سوخت حدود 7 لیتری در دنیای واقعی، این خودرو توانایی‌های گسترده‌ای دارد. وجود چنین خودرویی باعث شده مدل بنزینی V6 S کاملاً منسوخ شده به نظر آید.

مشخصات پورشه کاین E-Hybrid جدید

  • قیمت: 67128 پوند
  • پیشرانه: 6 سیلندر 3 لیتری بنزینی به همراه واحد الکتریکی
  • قدرت/گشتاور: 455 اسب بخار/700 نیوتون متر
  • گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت: 4.7 ثانیه
  • حداکثر سرعت: 253 کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت واقعی: حدود 7 لیتر در هر صد کیلومتر

[دانلود ویدئو]

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان