فواید عجیب رژیم انگور برای لاغری و پاکسازی!

انگور آنقدر خوش طعم است که حتی اگر خاصیت چندانی هم نداشته باشد باز هم محبوب است. اما اگر فواید عجیب رژیم انگور برای لاغری و پاکسازی را بدانید حتما از آن دست نخواهید کشید. در این مطلب فواید عجیب رژیم انگور برای لاغری و پاکسازی را بر می شمریم.

فواید عجیب رژیم انگور برای لاغری  و پاکسازی!

 

خواص انگور

به گزارش سایت الودکتر، انگور از شناخته شده ترین نوع در گونه ی گیاهی خود است ؛ انگور از میوه ی آن گرفته ( با تمام اجزایش مانند هسته و پوست ) تا برگ ( که در آشپزی هم استفاده می شود ) و ساقه های آن دارای خاصیت است ، حتی نوع کال و رسیده ی انگور خواص متفاوتی از هم دارند. انگور رسیده دارای مقدار قابل توجهی پروتئین ، فسفر ، کلسیم ، بیش از چهار نوع ویتامین ، پتاسیم و… است ؛ اما شاید سوال پیش بیاید که تنها انگور نیست که می تواند چنین ویژگی هایی داشته باشد ، پس چرا تاکید بر رژیم انگور شده است ؟اگر آب انگور را صبح به صبح میل کنید ، سبب تصفیه ی خون و تقویت کلیه ها می شود ؛ توجه داشته باشید که باید از آب انگور تازه استفاده کنید اگر از ساندیس های آماده هرچند با ادعای آب میوه ی طبیعی استفاده کنید ممکن است دچار ناراحتی هایی از قبیل خونریزی معده یا… شوید . سعی کنید بعد از خوردن انگور بلافاصله آب نخورید ، البته این توصیه در خصوص همه ی میوه ها حتی وعده های غذایی صادق است .

 

رژیم انگور در 5هفته

برای رژیم انگور به زمانی معادل 5 هفته نیاز دارید ، در هفته ی اول یک وعده ی غذایی مثلا ناهار یا شام را حذف کرده و انگور را جایگزین آن می کنیم ؛ در هفته ی دوم ، یک وعده ی دیگر را هم حذف کرده و در اصل دو معده از انگئر استفاده می کنیم و در هفته ی سوم کاملا بجای صبحانه ، ناهار و شام از انگور استفاده می کنیم ؛ سپس به حالت اول بر می گردیم یعنی در هفته ی چهارم ، دو وعده از انگور استفاده کرده و در نهایت در هفته ی پنجم یک وعده ی غذایی را به انگور اختصاص می دهیم .

در طول دوره ی درمان با انگور ، مواد زائد از خونتان خارج شده و در صورتی که کم خونی داشته باشید ، خون بدنتان جبران می شود و بسیاری فواید بی شمار دیگر که باعث شده نام این رژیم را رژیم پاکسازی با انگور بگذارند .در هر حالت ( چه مصرف روزانه و چه بکار گیری انگور جهت بهره مند شدن از رژیم آن ، بهتر است 24 ساعت از چیدن انگور بگذرد ؛ همچنین برای آب گرفتن انگور بهتر است هسته و پوست آن جدا شود .برای استفاده انگور های رسیده ، درشت و شیرین را انتخاب کنید و ترجیحا از انگور سیاه استفاده کنید .

 

باید نبایدهای رژیم انگور

اساس این رژیم غذایی, انگور تازه و طبیعی است, انگورهایی که مصرف می کنید باید حتما شیرین و رسیده باشد. این رژیم غذایی برای افراد مبتلا به دیابت و یا سنگ کلیه توصیه نمی شود. در طی این دوره شنا می توانید از آب های طبیعی دیگر استفاده کنید تا بدنتان دچار کم آبی نشود. رژیم انگور ممکن است تا ماهها ادامه پیدا کند. شما در این رژیم احساس خستگی و گرسنگی نمی کنید چون انگور سرشار از ویتامین و قند است. در زمانی که رژیم لاغری  انگور را میگیرید بدنتان شروع به پاکسازی می کند و مواد زایدی که در کبد و خونتان انباشته شده است را از بین می برد و به طور کامل تصفیه می کند.

 

چطور رژیم انگور بگیریم؟

در طول یک هفته روزانه حدود یک تا یک و نیم کیلو گرم انگور با دانه و پوست آن میل کنید. اما این مقدار را باید در کل وعده هایی غذای روزانه تان به طریقی که گفته می شود پخش کنید.

چند ساعت بعد از خوردن صبحانه

یک ساعت بعد از صرف شام

قبل از خواب

کاهش وزن احتمالی با این رژیم انگور حدود 2 تا 4 کیلو گرم است و این بستگی به مداومت شما و همچنین کنترل باقی مواد مصرفی در وعده های روزانه تان دارد. رژیم لاغری  با انگور در 5 هفته باید انجام شود. و نحوه مصرف انگور در هر هفته متفاوت است. هفته اول: فقط در یکی از وعده ها انگور جایگزین غذا شود. هفته دوم: انگور را باید جایگزین دو وعده غذایی طی روز کرد. هفته سوم: انگور در تمام وعده ها جایگزین شود. کسانی که نگران ضعف قوا در این مدت هستند می توانند از نان جو به میزان متعادل در این مدت استفاده کنند. همچنین در رژیم انگور میتوان از آب انگور طبیعی به جای میوه آن در بعضی وعده ها استفاده کرد. به طور مثال به جای یک وعده انگور می توان از 2 لیوان آب انگور استفاده کرد. و اما در هفته چهارم شما به جای سه وعده از دو وعده انگور استفاده می کنید و در هفته پنجم تنها یک وعده انگور در رژیم غذایی تان باید استفاده شود و باقی وعده ها می توانید از مواد غذایی دیگر استفاده کنید.

 

چه کسانی انگور نخورند؟!

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان