معروفی فرودگاه بین المللی باندارنیکی کلمبو

امروز می خواهیم تا یکی دیگر از فرودگاه های کشور سریلانکا را به شما معرفی نماییم، فرودگاه بین المللی باندارنیکی کلمبو (Bandaranaike International Airport)

معروفی فرودگاه بین المللی باندارنیکی کلمبو

آشنایی با فرودگاه بین المللی باندرانیکی کلمبو ؛ Bandaranaike International Airport

امروز می خواهیم تا یکی دیگر از فرودگاه های کشور سریلانکا را به شما معرفی نماییم، فرودگاه بین المللی باندارنیکی کلمبو (Bandaranaike International Airport). این فرودگاه که در شهری به همین نام قرار دارد، در سال طبق آمار رسمی اعلام شده بیش از 9 میلیون نفر مسافر را از مقاصد داخلی و خارجی پذیرا است و جا به جا می نماید. در ادامه با ما در الی گشت همراه باشید تا به اتفاق یکدیگر تاریخچه ی این فرودگاه، اطلاعات، ترمینال های این فرودگاه، راه های دسترسی به آن و در انتها امکانات آن برای مراجعین و مسافرین را مورد بررسی قرار دهیم.

آشنایی با فرودگاه بین المللی باندرانیکی کلمبو

تاریخچه ی فرودگاه بین المللی باندارنیکی کلمبو

این فرودگاه که در کشور سریلانکا که در واقع جزیره ‌ای است واقع شده در جنوب آسیا، اقیانوس هند و جنوب کشور هند، قرار گرفته است. فرودگاه بین المللی باندارنیکی کلمبو را باید به عنوان اولین فرودگاه بین‌المللی به شما معرفی نماییم که در سریلانکا افتتاح شده است.

ایده ی ساخت آن فرودگاه در ابتدا در سال 1944 و در حلول جنگ جهانی دوم به وجود آمد. این سایت هوایی در ابتدا پذیرای نیروهای انگلیسی بود که در ادامه و در سال 1957 نخست وزیر وقت سریلانکا، این نیروها را از فرودگاه خارج کرد و در آن زمان فرودگاهی را در کاتویاناکی (Katunayake) دیگر شهر این کشور ساخته و افتتاح کرد.

با گذشت زمان و باز شدن پای مردم از سراسر جهان دولت سریلانکا به این فکر افتاد که یک فرودگاه بین المللی را در پر رفت و آمدترین شهر این کشور یعنی کلمبو افتتاح کند. در آن زمان چندین شرکت هواپیمایی و اوپراتورهای داخلی در این فرودگاه فعالیت می کردند اما با حضور دوباره ی شرکت ها هوایی انگلیسی، این فرودگاه وارد فاز جدید از فعالیت های خود شد. فرودگاه باندارنیکی کلمبو در پایتخت تجاری این کشور در سال 1967 میلادی افتتاح شد.

اطلاعات فرودگاه بین المللی باندارنیکی کلمبو

همانطور که در ابتدا هم به شما گفتیم، در حال حاضر این فرودگاه بر طبق آمار رسمی که از آن موجود است، با جا به ‌جایی سالانه بیش از 9 میلیون نفر مسافر از مقاصد داخلی و بین المللی در حال حاضر به عنوان مهم ‌ترین و البته پر رفت و آمدترین فرودگاه در سرتاسر کشور سریلانکا است. البته این نکته گفتنی است که فرودگاه مهم دیگری نیز در این کشور وجود دارد که از حیث اهمیت بی شک بعد از فرودگاه بین المللی بارندارنیکی کلمبو می ایستد.

این فرودگاه مهم دیگر که در بالا کمی از آن گفتیم، در مهم ترین شهر سریلانکا یعنی در کاتونایاکی قرار گرفته است. این فرودگاه قطب اصلی شرکت های هواپیمایی همچون: Cinnamon Air، Millennium Airlines، SriLankan Airlines، SriLankan Cargo می باشد. فرودگاه بین المللی باندارنیکی در شمال شهر کلمبو واقع شده است و حدودا 32 کیلومتر با مرکز شهر کلمبو فاصله دارد. این فرودگاه به مقاصد مهمی از سراسر جهان از جمله تهران پرواز مستقیم دارد.

فاصله ی هوایی فرودگاه بین المللی باندارنیکی کلمبو تا تهران برابر با 4280 کیلومتر است که در واقع معادل حدودا 6 ساعت از سریلانکا تا تهران می شود.

فرودگاه بین المللی باندرانیکی کلمبو با شرکت هواپیمایی ماهای ایر و به مقصد فرودگاه بین المللی امام خمینی پرواز دارد. یکی از نکات جالبی که درباره ی این فرودگاه وجود دارد این است که به محض ورود به آن باید 300 روپیه مسافران و یا مراجعان در جلوی درب ورودی بپردازند!

اطلاعات فرودگاه بین المللی باندارنیکی کلمبو

نام فرودگاه بین المللی باندارنیکی کلمبو: Bandaranaike International Airport

کد یاتا: CMB

کد ایکائو: VCBI

نوع فرودگاه: نظامی/ مسافربری

ارتفاع از سطح دریا: 8 متر

ترمینال ها: 3 ترمینال مجزا از یکدیگر

وب سایت رسمی فرودگاه بین المللی باندارنیکی کلمبو: www.airport.lk

امکانات فرودگاه بین المللی باندارنیکی کلمبو

ترمینال های فرودگاه بین المللی باندارنیکی کلمبو

فرودگاه بین المللی باندارنیکی کلمبو در حال حاضر دارای 3 ترمینال مسافربری فعال در خود است که به ترتیب برای شما زمینه ی کاری هر ترمینال را به صورت مجزا بیان می کنیم. ترمینال شماره ی 1 در واقع ترمینال بین‌ المللی است و در سال 1967 ساخته شد و به عنوان قدیمی ‌ترین و البته بزرگ ‌ترین ترمینال های این فرودگاه به حساب می آید.

این ترمینال بزرگ دارای 12 گیت برای پروازهای ورودی است. البته این نکته قابل ذکر است که در حال حاضر تمامی پروازهای وردی در بخش بین ‌المللی این فرودگاه تا زمان به پایان رسیدن بازسازی آن در ترمینال شماه ی 2 انجام می پذیرند.

به ترمینال شماره ی 2 این فرودگاه می رسیم که کمی از زمینه های کاری آن را توضیح دادیم. این ترمینال در واقع جدیدترین ترمینال این فرودگاه است که به نظرمی رسد که می ‌رود تا سال 2019 به صورت قطعی تکمیل و نهایی شود. این ترمینال قرار است که دارای 8 گیت ورودی باشد.

درانتها باید درباره ی ترمینال شماره ی 3 بگوییم که تنها مخصوص پروازهای ورودی و خروجی داخلی است که آن هم در سال 2012 افتتاح گردیده است.

ترمینال های فرودگاه بین المللی باندارنیکی کلمبو

راه های دسترسی به فرودگاه بین المللی باندارنیکی کلمبو

همانطور که در معرفی این فرودگاه گفتیم، فاصله ی فرودگاه تا شهر 32 کیلومتر است و از این رو از فرودگاه تا شهر کلمبو از نظر زمانی تنها یک ساعت در زمان ترافیک با تاکسی زمان می ‌برد و البته در ساعات خلوتی این زمان به 30 دقیقه کاهش پیدا می کند.

برای این که از تاکسی استفاده کنید می توانید از تاکسی های مستقر  ومخصوص در محوطه ی فرودگاه استفاده نمایید اما این نکته یادتان نرود که حتما قبل از سوار شدن، کرایه را با راننده طی کنید. البته تاکسی های مینی ون هم در این محوطه حضور دارند که تنها برای استفاده ی سریلانکایی هاست.

برای استفاده از قطار نیز می توانید در نزدیکی فرودگاه از ایستگاه قطاری که وجود دارد و روزی 1 بار هم حرکت می کند، استفاده نمایید.

برای استفاده از اتوبوس نیز می توانید به نزدیک ترین ایستگاه در نزدیکی فرودگاه مراجعه کرده و در عرض 30 دقیقه به مرکز شهر برسید.

امکانات فرودگاه بین المللی باندارنیکی کلمبو

تمامی ترمینال های این فرودگاه دارای امکاناتی همچون: فروشگاه های وسایل همراه و سوغاتی، کافه و رستوران های مختلف، اتاق سیگار، اتاق استراحت، سرویس حمام، اینترنت وای‌ فای رایگان، دستگاه خود‌ پرداز، داروخانه و دفتر پست است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان