معرفی هفت جزیره بی نظیر در کشور آلمان

آلمان در تصور بسیاری از افراد به کشوری صنعتی تبدیل شده و کسی آنچنان به دنبال جاذبه های این کشور نیست

معرفی هفت جزیره بی نظیر در کشور آلمان

جزیره های کشور آلمان

آلمان در تصور بسیاری از افراد به کشوری صنعتی تبدیل شده و کسی آنچنان به دنبال جاذبه های این کشور نیست. اما این تصور کاملا اشتباه است و با توجه به کارخانه ها و صنعتی بودن این کشور جاذبه های دیدنی طبیعی و تاریخی زیادی در شهرهای این کشور اروپایی وجود دارد که می توانند هر ببیننده ای را مجذوب خودش کند. الی گشت در این مطلب می خواهیم به جزیره های کشور آلمان که همانند بهشتی دیدنی در این آلمان می درخشند نیز اشاره کنیم، همراه با ما باشید.

جزیره های کشور آلمان

1- جزیره ی روگن ؛ Rügen

یک جزیره ی دیدنی ایده آل در کشور آلمان وجود دارد که در دریای بالتیک و بر روی صخره های سفید و آهکی قرار گرفته است. این جزیره دارای سواحل شنی زیبایی هست و از زمان دولت عثمانی ها تا دوره ی بیسمارک حتی آلبرت اینشتین را به سمت خود جذب کرده است. این جزیره بزرگترین جزیره ی آلمانی است که از آن برای فعالیت های آبی نظیر شنا، موج سواری و کشتی رانی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از معروف ترین پارک های ملی دنیا و همچنین کوچکترین پارک به نام پارک ملی جازموند در این جزیره قرار دارد. جنگل های زیادی در اطراف این جزیره قرار دارند که می توانید انواع پروندگان را در این جنگل ها مشاهده کنید. اقامتگاه های کنار دریایی زیادی نیز در اینجا وجود دارند مانند ساسنیتز (Sassnitz) و موزه زیر دریایی اش، موزه هنر نوین سلین (Art Nouveau Sellin)  با اسکله اش که در سال 1901 ساخته شده است و در آخر بینز (Binz) که بزرگترین اقامتگاه در این جزیره هستند و اگر خواستید می توانید چند روزی را در جزیره ی روگن بمانید.

جزیره ی روگن

2- جزیره ی هیدنزی ؛ Hiddensee

در نزدیکی جزیره ی روگن، جزیره ی کوچک و دیدنی دیگری به نام هیدنزی وجود دارد که در آن بردن هر گونه ماشین ممنوع است. برای رفت و آمد در این جزیره به غیر پیاده روی می توانید از دوچرخه و کالسکه هم نیز استفاده کنید. جزیره هیدنزی بهترین درمان برای افرادی است که از زندگی پرسر و صدای شهری خسته شده اند. بیشتر بخش های این جزیره تحت اختیار محیط زیست آلمان قرار دارد. هنگامی که ابرها پدیدار می شوند، حواستان به حیات وحش موجود در نمکزارها باشد و در یکی از روستاهای ماهیگیری اطراف پناه بگیرید.

جزیره ی هیدنزی

3- جزیره ی مایناو ؛ Mainau

جزیره ی معروف دیگری که در کشور آلمان وجود دارد جزیره ی لینداو است که در نزدیکی سومین دریاچه بزرگ اروپا به نام دریاچه ی کنستانس قرار گرفته است. این دریاچه در آلمان به «بودن زی» (Bodensee) معروف است. برای رسیدن به جزیره ی لینداو تنها یک پل نیاز است. درون این جزیره یک جزیره ی کوچک دیگری به نام مایناو وجود دارد که بسیار کوچک و زیبا است. این جزیره پر از گل های رنگارنگ است و به همین دلیل به پناهگاهی گلخانه مانند برای پروانه ها تبدیل شده است و در حقیقت بزرگترین پناهگاه پروانه ها در آلمان می باشد. این جزیره هر سال بیش از یک میلیون بازدید کننده را جذب می کند. همچنین در این مکان یک قلعه باروک که در قرن 13 ساخته شده وجود دارد و باید بدانید که قدمت آن به دوران شوالیه های تئوتونیک (Teutonic) بر میگردد، یعنی چیزی در حدود 500 سال تاریخ در آن نهفته است.

جزیره ی مایناو

4- جزیره زیلت ؛ Sylt

در شمالی ترین نقطه ی کشور آلمان جزیره ی دیگری به نام زیلت قرار گرفته است که به عنوان ملکه ی دریای شمال در این کشور شناخته می شود. این جزیره دارای سواحلی با شن های سفید و صخره های قرمز و حیرت آوری است که می تواند شما را حسابی مجذور خودش بنماید. شما می توانید با گذشتن از تپه ها به سواحلی گسترده ای برسید که در آنها معمولاً خوک های آبی از انسان ها بیشتر هستند. این جزیره به دلیل وجود شهرهای اقامتگاهی مانند وسترلن (Westerlan) و همچنین جزیره خالی از سکنه آمروم در (Amrum) نزدیکی اش معروف شده است.

جزیره زیلت

5- جزیره ی یوزدوم ؛ Usedom

یک جزیره ی اشتراکی در کشور آلمان به نام جزیره ی یوزدوم وجود دارد. این جزیره در سال های اخیر میان کشور آلمان و لهستان تقسیم شده است اما عمده قسمت این جزیره در کشور آلمان قرار دارد. بر خلاف موقعیت مکانی اش که در شمال قرار دارد، این جزیره یکی از آفتابی ترین مکان های موجود در آلمان به شمار می آید و با نام جزیره آفتابی (Sonneninsel) شناخته می شود. هنگام بازدید از این جزیره می توانید بر روی صندلی هایی که در ساحل آن قرار دارد بنشینید و لذت ببرید.

اگر هم دوست دارید در این جزیره ی بی نظیر فعالیت داشته باشید پیشنهاد می کنیم که دوچرخه ای اجاره کنید و در مسیرهای مخصوص دوچرخه اقدام به دوچرخه سواری بنمایید. باغ گیاه شناسی اوزِدوم ملنتین (Usedoms Botanischer Garten Mellenthin) خود به تنهایی ارزش دارد که بخاطرش از ساحل دل بکنید چراکه این باغ گیاه شناسی دارای 50 هزار گونه گیاهی می باشد که به صورت منظمی در 14 منطقه جغرافیایی مانند لاتین، آلمان و لهستان تقسیم شده اند.

جزیره ی یوزدوم

6- جزیره موزه  ؛ Museumsinsel

شاید کمی نام این جزیره برایتان عجیب باشد اما خوب باید بگوییم که هم ما درست نوشته ایم نام را و هم شما درست خوانده اید. در کشور آلمان بسیاری از موزه های بی نظیر و جهانی بر روی آب قرار دارند که این منطقه به جزیره موزه تبدیل شده است. این جزیره یکی از سه میراث جهانی یونسکو ثبت شده موجود در پایتخت آلمان یعنی برلین است. همچنین بر روی این موزه 5 موزه عالی و جهانی قرار دارد.

جزیره موزه

7- جزیره ی فُئِر ؛ Föhr

یکی از دیدنی ترین دریاهای کشور آلمان دریای وادن (Wadden Sea) است که جزیره ی فئر در این دریا قرار گرفته است. این جزیره دومین جزیره ی بزرگ کشور آلمان است  که در دریای شمال و آلمان قرار گرفته است و یک مقصد کنار دریایی بسیار معروف است. بازدید کنندگان می توانند با عبور از آب هایی که عمقشان تنها چند میلی متر می باشد، از یک جزیره به جزیره ای دیگر بروند و فقط شاهد خیس شدن کف کفش هایشان باشند. هنگام قدم زدن حواستان به صدف های خوراکی و مرواریدها نیز باشد. علف های دریایی از حیواناتی مانند خوک های آبی، گرازهای دریایی و پرندگان مهاجر که جزیره فُئِر را به عنوان خانه شان برگزیده اند حفاظت می کنند. اگر در ماه اکتبر به اینجا بیایید می توانید شاهد 10 تا 12 میلیون پرنده مهاجری که در حال عبور از این جزیره هستند باشید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان