نسخه خانگی درمان فوری دل پیچه!

دل پیچه امانتان را بریده، دائم باید در دستشویی باشید، دل درد نمی گذارد بخوابید، نسخه ای برای درمان فوری دل پیچه برای شما داریم. این مطلب را بخوانید تا درمان فوری دل پیچه را بدانید.

نسخه خانگی درمان فوری دل پیچه!

دل پیچه است یا مسمومیت؟

به گزارش سایت الودکتر، دل پیچه دلایل مختلفی دارد اما مسمومیت غذایی به سرعت روی دستگاه گوارش تاثیر می‌گذارد و علائمی مثل دل ‌درد، دل‌پیچه، نفخ، گاز، حالت تهوع، اسهال و استفراغ ایجاد می‌کند. مسمومیت بین سالمندان، بچه ‌های کم ‌سن‌ و سال و افرادی که دستگاه ایمنی ضعیفی دارند، به شدت خطرناک است و این افراد باید هرچه سریع ‌تر تحت درمان قرار بگیرند. بنابراین خوردن سیب یا هر ماده غذایی دیگری نمی‌تواند با مسمومیت مقابله کند و تنها روش درمان، مصرف داروهای مناسب است.

 

درمان سنتی دل پیچه

هنگامی که احساس دل پیچه می کنید، یک پد حرارتی یا بطری آب گرم را می توانید پیدا کنید که شما را آرام کند. همچنین می توانید پتوی الکتریکی خود را دربربگیرید تا آرام بمانید تا زمانی که علائم دل درد بگذرند. گرما بر روی معده، گرفتگی و درد را از شما رد می کند و همچنین می تواند ماهیچه های شما را آرام کند و حالت تهوع شما را کاهش دهد. با این حال، استفاده بیش از حد طولانی از آن می تواند به پوست شما آسیب بزند.

 

دل پیچه را خوشبو درمان کنید

برای درمان دل پیچه طب سنتی مصرف سیب را توصیه می‌کند؛ سیب پوست کنده و رنده شده. پوست کنده به این دلیل که ایجاد نفخ و سنگینی نکند و رنده شده چون زودتر هضم و جذب می‌شود و در مدت زمان کوتاه‌تری دل‌پیچه‌تان بهبود می‌یابد. البته افراد مسن، افرادی که دستگاه گوارش آسیب‌پذیری دارند و بچه‌ها برای رفع دل‌پیچه و نفخ بهتر است بعد از غذا مقداری عرق نعناع بنوشند.

 

نسخه ای برای درمان فوری دل پیچه

فردی که دچار دل پیچه شده است باید تغذیه ساده داشته باشد. از آنجا که در اثر این عارضه فرد آب زیادی از دست می‌دهد حتما باید آب و املاحش را تامین کند تا به هیچ‌ عنوان آب و املاح بدن کاهش پیدا نکند. به همین دلیل برای درمان این عارضه مصرف آب یا محلول‌های اُ آر اس(O.R.S) یا دوغ و چای کمرنگ توصیه می‌شود. در مورد غذاها هم بهتر است غذای ساده مصرف شود. بهتر است غذاهایی که در آنها سس، ادویه و فلفل است استفاده نشود تا طول دل پیچه کوتاه و کنترل شود. افراد مبتلا به اسهال و استفراغ باید از مصرف غذاهای سنگین از جمله چربی، گوشت و… نیز تا 48 ساعت پرهیز کنند.

 

پلودرمانی برای دل پیچه

برای درمان فوری دل پیچه می توانید از برنج کمک بخواهید. آب برنج دقیقا همان آبی است که پس از پختن برنج اضافه می آید و می تواند به عنوان تسکین دهنده عمل کند. به این معنی که با ایجاد پوششی آرام کننده، ماده ای ضدالتهاب بر روی معده شما شکل می گیرد که درد را تسکین می دهد. بیمار مبتلا به دل پیچه باید تا چند روز از کته ماست با دوغ بدون گاز خانگی و از روز چهارم یا پنجم از سوپ آبکی بدون حبوبات به عنوان غذا استفاده کند. یادتان باشد غذاهای جامد و سفت به هر شکلی می‌تواند دل پیچه را از نو آغاز کند.

 

درمان سریع دل پیچه

برای درمان فوری دل پیچه یک زنجبیل طبیعی را امتحان کنید یا این که ریشه تازه آن را ریز ریز کرده و با چای بنوشید.از زمان های قدیم، زنجبیل را به عنوان درمانی برای هرچیزی از درد گرفته تا تهوع می دانستند. مطالعات نشان داده اند که زنجبیل می تواند یک درمان بسیار موثر برای برخی از ناراحتی معده باشد. زنجبیل یک ضد التهاب طبیعی است که در بسیاری از فرم ها موجود است و می تواند به همه کمک کند. جویدن آن و استفاده از مکمل آن آسان است. با این وجود افرادی ترجیح می دهند از آن به شکل نوشیدنی استفاده کنند.

 

نعنا معجزه می کند

درمان سریع دل پیچه را از نعنا بخواهید چون چای نعنا تازه می تواند به آرام شدن عضلات شکم کمک کند. همچنین به بهبود ترشح صفرا نیز کمک می کند، که باعث هضم بهتر می شود. استفاده از نعنا به خصوص در صورتی که از سوء هاضمه یا نفخ رنج می برید می تواند مفید باشد.

7 دلیل دل درد گوارشی!

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان