بهترین زمان نوشیدن آب در ماه رمضان

عده ای به دلیل تشنگی زیاد در طول روزه داری، بلافاصله بعد از افطار آب می نوشند که این رفتار تغذیه ای اشتباه می باشد. بهترین زمان برای نوشیدن آب در ماه رمضان را می توانید با توجه به نظرات متخصصین دریابید.

بهترین زمان نوشیدن آب در ماه رمضان

نوشیدن آب در طول روز بشدت توصیه می شود، زیرا یکی از نیازهای ضروری بدن می باشد. اما در روزهای ماه مبارک رمضان که با روزهای طولانی ماه خرداد تقارن دارد، مدت زمان روزه داری طولانی می باشد و زمان کمی برای نوشیدن آب وجود دارد. در اینجا بسیاری از روزه داران می پرسند که بهترین زمان نوشیدن آب در ماه رمضان کی می باشد. پاسخ این سوال را در اینجا بخوانید.

بهترین زمان نوشیدن آب در ماه رمضان

متخصص طب سنتی معتقد است: بهترین زمان برای دریافت آب و مایعات کافی توسط روزه داران را از حدود یک تا دو ساعت بعد از افطار تا نیم ساعت قبل از وعده سحری است.

در روزهای بهار و تابستان که روزه داران باید افزون بر 18 ساعت روزه دار باشند این نکته که بدن به میزان کافی آب و مایعات مورد نیاز رادریافت کند حایز اهمیت است . برخی افراد روش های متفاوتی در این زمینه دارند. اما دراین میان طب سنتی نیز راهکار ویژه ای دراین زمینه ارائه کرده است.

دکتر ابراهیم خادم از اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه برنامه ریزی مناسب جهت تغذیه اصولی، خواب کافی و فعالیت بدنی متناسب در طول ماه مبارک رمضان، جهت حفظ سلامت روزه داران ضروری است،افزود: بهتر است روزه داران در طول ماه مبارک رمضان، با در نظر گرفتن نیازهای طبیعی بدن خود به نحوی برنامه ریزی کنند که تقریباً معادل غذای مورد نیاز روزانه خودرا به جای چند وعده، در دو وعده افطار و سحری دریافت کنند.

وی با اشاره به فاصله زمانی کوتاه بین وعده های افطاری و سحری افزود: با توجه به فاصله کوتاه هفت ساعته بین دو وعده غذایی افطار و سحر ، توصیه می شود غذای وعده افطار، سبک تر و در قالب وعده صبحانه و یا شام سبک همانند ماه های غیر از رمضان میل شود و صرف وعده افطار به آرامی در یک وعده غذایی باشد .

خادم ادامه داد: بهتر است افراد روزه خود را با خوردن یک تا دو عدد خرما و یک استکان آب گرم، چای کمرنگ و یا فرنی باز کرده و از نوشیدن آب زیاد به خصوص آب سرد، نوشابه های گازدار در خلال وعده های افطار و سحر خودداری کنند.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران تأکیدکرد :روزه داران در حدفاصل وعده های افطاری و سحری، آب و مایعات کافی دریافت بنوشند، آشامیدن آب زیاد همزمان با وعده های غذایی و یا بلافاصله بعد از وعده سحر را از بیم تشنگی روز بعد، نادرست بوده موجب بروز نفخ، سوء هاضمه و مشکلات گوارشی می شود.

وی بهترین زمان برای نوشیدن آب و مایعات کافی توسط روزه داران را از حدود یک تا دو ساعت بعد از افطار تا نیم ساعت قبل از وعده سحری دانست.

نوشیدنی های مخصوص ماه رمضان

نکات تغذیه ای در مورد ماه رمضان 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان