افتتاح بزرگترین چرخ فلک بدون پره دنیا در چین

افتتاح بزرگترین چرخ فلک بدون پره دنیا در چین

بزرگترین چرخ فلک بدون پره دنیا در کشور چین افتتاح شد

سال های سال بود که چرخ فلک “چشم لندن” به عنوان یکی از بزرگترین چرخ فلک های دنیا شهرتی بسیار داشت. اما به تازگی چرخ فلک غول پیکری در کشور چین احداث شده است که حدود 10 متر از چشم لندن بزرگتر است. چرخ فلک 17٫4 میلیون یورویی “چشم بوهای” (Bohai Eye) در شهر ویفانگ در شرق کشور چین به طور رسمی افتتاح  شده است. برای آشنایی با این چرخ فلک غول پیکر، با مجله گردشگری الی گشت همراه شوید.

افتتاح بزرگترین چرخ فلک بدون پره دنیا

از چین خبر رسیده است که بزرگترین چرخ فلک بدون پره دنیا در این کشور برای استفاده عموم افتتاح شده است. ساخت چرخ فلک “چشم بوهای” 17٫4 میلیون یورو خرج برداشته است. این چرخ فلک هیجان انگیز 36 کابین دارد که هرکدام ظرفیت 10 سرنشین را دارا هستند. نکته جالب توجه در این چرخ فلک، وجود امکاناتی نظیر اینترنت پر سرعت، سیستم تهویه مطبوع مدرن و تلوزیون در کابین های آن است که آن را در کل دنیا منحصر به فرد کرده است.

بزرگترین چرخ فلک بدون پره دنیا 145 متر ارتفاع دارد و طراحی آن طوریست که مرکزش کاملا تو خالی است. این چرخ فلک، از چرخ فلک “چشم لندن” که در پایتخت انگلستان قرار دارد، 10 متر بلند تر است.

بزرگترین چرخ فلک بدون پره دنیا

تجربه دلچسب سواری با چرخ فلک “چشم بوهای” حدود 30 دقیقه طول می کشد. گردشگران در این چرخ فلک، با مناظر بی نظیری از رودخانه بایلانگ (Bailang) در استان شاندونگ (Shandong) مواجه خواهند شد. نام این وسیله، از دریای بوهای که شهر ویفانگ در مجاورت آن است، الهام گرفته شده است.

“چشم بوهای” بر روی پل 540 متری رودخانه بایلانگ ساخته شده است و اولین چرخ فلکی در دنیاست که طراحی آن به شکل شبکه ای (توری) است. میله های فولادی که به زیبایی هرچه تمام در هم پیچیده شده اند، به عنوان “ستون فقرات اژدها” شهرت یافته اند. طراحی بی نظیر این چرخ فلک به گونه ایست که داخل آن کاملا تو خالی است تا به یک چرخ بزرگ شبیه باشد.

کابین های چرخ فلک چشم هانوی

شاید عجیب ترین ویژگی این چرخ فلک، وجود تلوزیون در تمامی کابین های آن باشد. تصاویر هیجان انگیزی که از این تلوزیون ها پخش می شود، مربوط به موقعیت کابین در هوا و مناظر اطراف چرخ فلک است. همچنین وجود وای فای رایگان در کابین باعث می شود که در هر زمان به اینترنت دسترسی داشته باشید و تجربیات خود را همان لحظه به دوستان خود انتقال دهید.

لازم به ذکر است که در حال حاضر بزرگترین چرخ فلک دنیا، چرخ فلک “High Roller” در لاس وگاس آمریکاست که 167 متر ارتفاع دارد و توسط 112 پره به مرکز آن متصل شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان