از «نون و ریحون» فرزاد موتمن تا «دودکش» محمدحسین لطیفی در «سی سریال»

«نون و ریحون»، «جراحت»، «سقوط یک فرشته»، «پنج کیلومتر تا بهشت»، «خداحافظ بچه» و«دودکش» به ترتیب تا پایان هفته در برنامه«سی سریال» شبکه چهار به نمایش در می‌آید.

از «نون و ریحون» فرزاد موتمن تا «دودکش» محمدحسین لطیفی در «سی سریال»

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، شبکه چهار سیما که هر روز در برنامه «سی سریال» سریال‌های خاطره انگیز رمضانی دهه هشتاد را پخش می کند، از امروز سیزدهم خرداد تا روز جمعه هجدهم خرداد به ترتیب سریال‌های «نون و ریحون»، «جراحت»، «سقوط یک فرشته»، «پنج کیلومتر تا بهشت»، «خداحافظ بچه» و «دودکش» را در قالب یک فیلم سینمایی ساعت 17 به روی آنتن می‌برد.

«نون و ریحون» یکشنبه سیزدهم خرداد

یک سریال طنز متفاوت. این، ویژگی سریال" نون و ریحون" بود. سریالی که ماه رمضان سال هشتاد و نه روی آنتن شبکه پنج سیما رفت. این اولین سریالی بود که فرزاد مؤتمن می‌ساخت. او که سال قبلش، فیلم پرفروش "پوپک و مش ماشالله" را ساخته بود، این سریال را با نام اولیه «از پذیرفتن خانواده معذوریم» جلوی دوربین برد. سید محمود رضوی سی‌ساله که بعدها فیلم‌های "لاتاری"، "ماجرای نیمروز" و "سیانور" را تهیه‌کنندگی می‌کرد، تهیه‌کننده سریال بود. عباس نعمتی هم نویسنده سریال بود. سریالی که ترکیبی از طنز گل آقایی و کمدی رایج سریال‌های طنز روز دنیا بود. سابقه حضور نعمتی در تحریریه گل‌آقا و نوشتن سریال‌هایی مثل "تا صبح" و "اولین شب آرامش" هم به کار او آمده بود. این سریال داستان پنج دوست است که با یکدیگر یک حمام را به سفره‌خانه سنتی تبدیل می‌کنند ولی اتفاقاتی رخ می‌دهد که تصمیم می‌گیرند دیگر ازدواج نکنند. در نخستین تجربه سریال‌سازی فرزاد مؤتمن، بازیگرانی چون: برزو ارجمند، علی قربانزاده، امیرحسین رستمی، رضا داوودنژاد، مهران رنجبر، شبنم قلی‌خانی، بهنوش بختیاری، بیتا سحرخیر، ملیکا شریفی‌نیا، گلاره عباسی، پرستو صالحی و داریوش کاردان حضور داشته‌اند.

«جراحت» دوشنبه چهاردهم خرداد

مجموعه تلویزیونی «جراحت» به نویسندگی سعید نعمت‌الله و به کارگردانی محمدمهدی عسگرپور سال 89 از شبکه سه سیما پخش شده است. در این مجموعه بازیگرانی چون امین تارخ، ثریا قاسمی، علی عمرانی، آتنه فقیه نصیری، مهوش صبرکن، محمد عمرانی و رامین راستاد به ایفای نقش پرداختند. در خلاصه داستان آن آمده: بزرگ و اسماعیل، پسران لطیفه هستند. بزرگ، پسر ارشد و مرکز ثقل خانواده است که اکرم، دختر کوچکش را به عقد امیرحافظ، پسر اسماعیل، در می‎آورد. دختر ارشد بزرگ نیز همسر هوشی، پسر کامرانی، دوست کینه‎ای و قدیمی بزرگ است. همه‎چیز به خوبی پیش می‎رفت تا اینکه بروز یک مساله‎ ساده باعث شد تا... «جراحت» به عنوان یک درام اجتماعی ، می‌کوشد تا با روایت داستانی آشنا از دل جامعه پرتناقض روزگارمان، در قالب نمایش بسیاری از تضادها، تناقض‌ها، سوء تفاهم‌ها و زیاده‌خواهی‌ها را به خوبی تصویر بکشد و مخاطبان خود را به تفکر وادار سازد.

«سقوط یک فرشته» سه شنبه پانزدهم خرداد

«سقوط یک فرشته»، سریالی است که در ماه رمضان سال 1390 از شبکه اول سیما پخش شد و کارگردانی آن را بهرام بهرامیان و حمید بهرامیان برعهده داشته‌اند. مجموعه "سقوط یک فرشته" از حضور بازیگرانی چون مسعود رایگان، فریبا کوثری، داریوش کاردان، شبنم مقدمی، علی سلیمانی، مهرداد صدیقیان، خاطره اسدی و هدی زین العابدین بهره جسته است. داستان این مجموعه زندگی دو دختر به نام‌های سارا و فاطمه را به تصویر می‌کشد که در جدال با فراز و نشیب‌های زندگی‌شان در معرض عیارسنجی ایمان‌شان قرار می‌گیرند و ورود افراد جدید به داستان ماجراهای "سقوط یک فرشته " را شکل می‌دهد.

«پنج کیلومتر تا بهشت» چهارشنبه شانزدهم خرداد

«پنج کیلومتر تا بهشت» سریالی است که در ماه رمضان سال 1390 از شبکه سوم سیما پخش شد. این فیلم به عنوان دومین کار علیرضا افخمی در زمینه ماورائی همچون «او یک فرشته بود» محبوبیت چندانی نیافت. امیرحسین بابازی مهدی سلوکی کارمند یک شرکت پخش دارویی است که متعلق به همایون فرزین با بازی داریوش فرهنگ می‌باشد. امیرحسین از کودکی در خانه همایون فرزین بزرگ شده‌است و عاشق آیدا دختر فرزین است جمشید. پسر فرزین که از امیرحسین کینه به دل دارد و رابطه‌اش با پدرش خوب نیست و به کمک دوستانش از شرکت پدر دزدی می‌کند که در حین آن امیرحسین سر می‌رسد و با ضربه دزدان به کما می‌رود... داریوش فرهنگ، مهدی سلوکی، شبنم قلی‌خانی، پریناز ایزدیار و... در این سریال ایفای نقش کرده‌اند.

«خداحافظ بچه» پنجشنبه هفدهم خرداد

«خداحافظ بچه» نام یک مجموعه تلویزیونی به کارگردانی منوچهر هادی است که در سال 91 از شبکه سه سیما پخش شده است. مرتضی و لیلا بچه دار نمی‌شوند و تصمیم می‌گیرند بچه‌ای را به فرزندی قبول کنند اما به‌خاطر سابقه زندان مرتضی، تصمیم می‌گیرند بچه‌ای را بدزدند و این کار را انجام می‌دهند ولی در خانه صاحب بچه یادداشتی می‌گذارند این یادداشت مدرکی می‌شود تا پدر بچه دنبال آنها بگردد... شهرام حقیقت دوست، مهراوه شریفی نیا،آتیلا پسیانی، بهنوش بختیاری، مهدی صبایی، بهاره رهنما و... از بازیگران این سریال هستند.

«دودکش» جمعه هجدهم خرداد

دودکش سریالی طنز، به کارگردانی محمدحسین لطیفی و تهیه کنندگی زینب تقوایی است که در ماه رمضان92 از شبکه یک سیما پخش می‌شد. سریال دودکش درباره دو خانواده است که زندگی ساده‌ای دارند و یک قالیشویی را اداره می‌کنند، اما هر بار ماجراها و مسایلی برای آنها اتفاق می‌افتد؛ مثلاً کارگاه شان پلمب می‌شود یا ماشینشان توسط پلیس توقیف می‌شودو از جهت دیگر داماد آنها نصرت مسائل مالی اش به سنگ خرده است و... امیر حسین رستمی، هومن برق نورد، الناز حبیبی، بهنام تشکر، نگار عابدی،سیما تیرانداز،جواد عزتی و ... در این سریال ایفای نقش کرده‌اند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان