انهدام یک سایت آزمایش موشکی کره شمالی

یک گروه نظارت بر کره شمالی از تخریب یک سایت آزمایش موشکی کره شمالی خبر داده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از سی ان ان، تازه ترین تجزیه و تحلیل تصاویر ماهواره ای توسط موسسه "38 نورث" نشان می دهد که کره شمالی ظاهرا یکی از سایت های آزمایش موشکی خود را منهدم کرده است.

این تصاویر نشان می دهد که بخش های زیادی از زیرساخت های مربوط به تاسیسات آزمایش موشکی در سایت "ایلها-ری" واقع در شمال غرب کره شمالی نابود شده است.

این سایت برای توسعه موشک های موسوم به "پوک گوک سونگ 2" مورد استفاده قرار می گرفته است که یکی از موشک های بالستیک میان برد با سوخت جامد کره شمالی است.

ژوزف برمودز نویسنده این گزارش به سی ان ان گفته است که هنوز خیلی زود است درباره این مساله اظهار نظر کنیم که آیا تخریب این سایت موشکی بخشی از تعهد بزرگتر کره شمالی برای متوقف کردن آزمایش های موشکی است یا نه.

وی افزود: مقام های کره شمالی می دانند که ما بر آنها نظارت داریم و عمدا اقداماتی را برای فریب و پنهان کاری انجام می دهند. ما باید این اقدام کره شمالی را در این چارچوب مورد ارزیابی قرار دهیم.

کره شمالی در سال 2017 میلادی سه موشک بالستیک قاره پیما را با موفقیت آزمایش کرده است. کارشناسان معتقدند که موشک بالستیک قاره پیمای کره شمالی قادر است تا خاک آمریکا را هدف قرار دهد.

این در شرایطی است که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی قرار است 12 ژوئن 22 خردادماه در سنگاپور دیدار کنند. این دیدار قرار است درباره پایان یافتن برنامه تسلیحات اتمی کره شمالی در ازای دادن ضمانت های امنیتی و کمک های اقتصادی برگزار شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان