کنسرت ۹ خواننده زن در عربستان در ایام عید فطر

عربستان سعودی در تعطیلات عید فطر و در ادامه برنامه بن سلمان برای سکولار کردن این کشور، د ر دو شهر جده و ریاض، میزبان کنسرت ۹ خواننده زن سرشناس دنیای عرب است.

 روزنامه «عکاظ» عربستان اعلام کرد که در تعطیلات عید فطر 9 خواننده زن دنیای عرب در عربستان کنسرت اجرا خواهند کرد.

طبق این گزارش، گروه‌های مختلفی کنسرت 9 خواننده را برگزار می‌کنند که در رأس آن مجموعه «روتانا» است. این کنسرت‌ها با حمایت «هیأت فرهنگ و تفریح» عربستان انجام می‌شود. هر چند سیاست بسته ال سعود در عربستان ادامه دارد و شیعیان در شرق این کشور با فشارهای گذشته همچنان روبه‌رو هستند اما محمد بن سلمان، ولی‌عهد سعودی تلاش می‌کند وجهه جدیدی از عربستان وهابی‌زده به دنیا نمایش بدهد که کاملا سکولار است.

«شیرین عبدالوهاب» خواننده 38 ساله معروف مصری معروف‌ترین خواننده‌ای است که در تعطیلات عید فطر عربستان که بیشتر از یک هفته است، اجرا خواهد کرد. او در تاریخ 19 ژوئن در شهرک اقتصادی ملک عبدالله در «رابغ» در شهر ساحلی «جده» در عربستان برنامه اجرا خواهد کرد.

شیرین عبدالوهاب

اطلاعیه کنسرت شیرین عبدالوهاب

یک روز بعد، «أصاله نصری» خواننده 49 ساله سوری برنامه اجرا خواهد کرد. او از کسانی است که در سال‌های نخست بحران سوریه به دلیل موضع‌گیری علیه دولت، با انتقادات هنرمندان سوری روبه‌رو شده بود. اصاله نصری 20 ژوئن در ریاض پایتخت عربستان و در سالن مرکز فرهنگی ملک فهد برنامه اجرا خواهد کرد.

«نوال الزید» خواننده 51 ساله معروف کویتی نیز از میهمانان امسال عید فطر در عربستان است. او را از مهم‌ترین خوانندگان دنیای عرب می‌دانند. او سال گذشته نیز در شصت‌وششمین سال تاسیس عربستان سعودی در جشنواره فرهنگی «جنادریه» نیز برنامه اجرا کرده است. او 23 ژوئن در مرکز فرهنگی ملک فهد در ریاض خواهند خواند.

نوال

انتشار خبر کنسرت نوال و اصاله از آذرماه گذشته در الشرق الاوسط

«کارمن سلیمان»، خواننده پاپ 24 ساله مصری، هم برای اولین بار در عربستان خواهد خواند. او به نوعی شهرت خود را مدیون شبکه سعودی «ام.بی.سی1» نیز هست زمانیکه در برنامه «عرب ایدُل» شهرت کسب کرد. کارمن همچنین دارنده جایزه بهترین صدای زیر 16 سال از شورای عالی فرهنگ مصر نیز هست. او 20 ژوئیه برنامه اجرا می‌کند.

کارمن سلیمان

اطلاعیه کنسرت در توییتر کارمن سلیمان

«دالیا مبارک» خواننده سعودی 27 ساله نیز که اخیرا مشهور شده نیز 19 ژوئن در سالن سرپوشیده شهرک ورزشی عبدالله بن عبدالعزیز (الجوهره) ریاض برنامه اجرا خواهد کرد.

عربستان اعلام کرده است که همه این کنسرت‌ها مخصوص حضور زنان است اما تا پیش از این ترانه و کنسرت در عربستان ممنوع بود.

شمه حمدان

«شمه حمدان» خواننده 24 ساله اماراتی که کار خود را از سال 2012 آغاز کرده دو برنامه اجرا خواهد کرد. اول در مرکز همایش‌ها و نمایشگاه‌های بین‌المللی ریاض و دوم با «کارلا نزیه البرقاشی» خواننده لبنانی معروف به «یارا» در دومین روز عید فطر در سالن هتل هیلتون جده.

«الیسا» خواننده 45 ساله لبنانی و «انغام» خواننده 46 ساله مصری نیز 16 ژوئن برای نخستین بار در مرکز فرهنگی ملک فهد عربستان در ریاض پایتخت عربستان برنامه اجرا خواهند کرد.

خوانندگان زن عربستان

اطلاعیه کنسرت در صفحات مجازی خوانندگان

ورود خوانندگان زن دنیای عرب به عربستان و برگزاری کنسرت آن هم در ایام تعطیلات عید فطر در یک مناسبت مذهبی، تنها پدیده جدید این روزهای عربستان سعودی نیست. طرح محمد بن سلمان ولی‌عهد سعودی برای سکولار کردن عربستان شامل ابعاد مختلف تفریحات و سرگرمی در همه وجوهش می‌شود از افتتاح سالن‌های جدید سینما بعد از چند دهه در عربستان گرفته تا برگزاری دوره مسابقات «ورق‌بازی» که در فروردین گذشته برگزار شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان