ترامپ به اون شماره داد!

دونالد ترامپ اظهار کرد، در نشست سنگاپور با رهبر کره شمالی به او یک شماره تلفن مستقیم داده است. ترامپ همچنین گفت که ممکن است فردا (یکشنبه) با کیم جونگ اون تماس بگیرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا در مصاحبه‌اش با شبکه خبری فاکس نیوز در پاسخ به این سوال که برای روز پدر چه برنامه‌ای دارد، گفت: به کره شمالی زنگ می‌زنم!

ترامپ که نشست خود با کره شمالی بر سر مساله هسته‌ای این کشور را موفقیت آمیز دانسته، به خبرنگاران گفته است که به کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی یک شماره تلفن داده و به او اجازه داده است که به طور مستقیم با وی ارتباط برقرار کند.

رییس جمهور آمریکا در یک کنفرانس خبری در کاخ سفید اظهار کرد: حالا می‌توانم با او تماس بگیرم و به او بگویم، "خب، ما یک مشکلی داریم". من به او یک شماره تلفن مستقیم دادم. حالا او می‌تواند در صورتی که هر مشکلی داشت به من زنگ بزند و من هم می‌توانم با او تماس بگیرم.

ترامپ در پاسخ به این سوال که روز یکشنبه با چه کسی صحبت خواهد کرد، گفت: می‌خواهم با مردم کره شمالی صحبت کنم و همچنین با مردم آمریکا که در این کشور هستند.

ترامپ و کیم در پی نشست خود بیانیه‌ای مشترک را ارائه کردند که بیانگر تعهد کره شمالی به "اقدام برای خلع سلاح هسته‌ای کامل از شبه‌جزیره کره" و تعهد آمریکا به ارائه تضمین‌های امنیتی برای کره شمالی است.

ترامپ در واکنش به اظهارات یک خبرنگار درباره اینکه او از سوابق حقوق بشری کیم جونگ اون دفاع کرده، گفت: می‌دانید چرا این کار را کردم؟ چون نمی‌خواهم ببینم یک سلاح هسته‌ای شما و خانواده‌تان را نابود می‌کند. می‌خواهم رابطه خوبی با کره شمالی داشته باشم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان