مثل علی دایی، مثل عابدزاده

امیدابراهیمی؛ سلحشور فوتبال ایران

تا چند ثانیه پیش از آغاز بازی ایران ـ مراکش مهمترین نگرانی اغلب هواداران به جای خالی عزت‌اللهی یعنی قلب خط میانی و مهره پرکننده آن منطقه برمی‌گشت.

به گزارش "ورزش سه"، اما در جریان بازی تمام این نگرانی‌ها جای خود را به اطمینان به بازیکنی داد که یکی از جذاب‌ترین و ماندگارترین نمایش‌ها در پست هافبک دفاعی با پیراهن تیم‌ملی را به یادگار گذاشت. دو تکل شجاعانه امید ابراهیمی که روی یکی از این دو مصدومیت سنگین گریبانگیرش شد، از همین حالا از ماندگارترین صحنه‌های پنجمین حضور ایران در جام‌جهانی شده است.


می‌توان این دو تکل شجاعانه ابراهیمی را مقایسه کرد با تلاش فداکارانه احمدرضا عابدزاده در بازی با ژاپن در پلی‌آف مقدماتی جام‌جهانی 1998 در مالزی؛ صحنه‌ای که عابدزاده برای جلوگیری از ورود توپ به دروازه‌اش بدن خود را به تیر دروازه کوبید یا صحنه‌هایی را به یاد می‌آوریم که علی دایی با طحال پاره یا سر شکسته برای دفاع از پیراهن و دفاع از امید و آرزوی هموطنانش در زمین ماند و به تلاش با پیراهن تیم‌ملی ادامه داد.


فارغ از نتیجه دو بازی آینده مقابل اسپانیا و پرتغال می‌توان به امید ابراهیمی لقب سلحشور تیم‌ملی را داد، بازیکنی که بدنش را در خطر قرار داد تا دروازه تیم‌ملی کشورش در خطر قرار نگیرد. وحید امیری، بیرانوند، جهانبخش و چند بازیکن دیگر تیم‌ملی نیز در جریان بازی حس دفاع از امید و آرزوهای کشور را به هواداران تیم‌ملی منتقل کردند و یکی از زیبایی‌های حضور در جام‌جهانی به تماشای فداکاری و وطن‌پرستی همین بچه‌هاست.

 

 

 

 

 

 

عکس ها: امیرحسین خیرخواه

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان