حمله جنگنده های ترکیه به مرز ایران و عراق

رئیس‌جمهور ترکیه روز شنبه گفت، جنگنده‌های این کشور مواضع گروه «پ.ک.ک» را در شمال عراق هدف قرار داده‌اند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهور ترکیه در ساعات پایانی روز شنبه گفت که جنگنده‌های این کشور به یک نشست «حزب کارگران کردستان» (پ.ک.ک) در کوه‌های «قندیل» عراق حمله کرده‌اند.

خبرگزاری رویترز به نقل از اردوغان نوشت آنکارا معتقد است برخی از اعضای بلندپایه گروه «پ.ک.ک» در این حمله هدف قرار گرفته‌اند.

ارتش ترکیه حملات هوایی در شمال عراق را برای حمله به پایگاه‌های «پ.ک.ک» در «قندیل» افزایش داده‌اند. این منطقه در نزدیکی مرز ایران و عراق قرار دارد و ترکیه می‌گوید اعضای بلندپایه «پ.ک.ک» در آنجا مستقر هستند.

دولت ترکیه همچنین اعلام کرده نظامیان این کشور تقریباً 30 کیلومتر وارد شمال عراق شده و در نزدیکی قندیل مستقر شده‌اند.

اردوغان که با کانال 7 تلویزیون ترکیه صحبت می‌کرد گفت جنگنده‌ها به یک جلسه گروه «پ.ک.ک» در کوه‌های قندیل حمله کرده است. او گفت که ارتش نتایج این حملات را در روزهای آینده اعلام خواهد کرد.

او گفت: «با عملیات‌های اخیر، یک کانون مهم نشست‌های آنها را هدف قرار دادیم. هنوز نتایج این حملات را دریافت نکرده‌ایم ولی قطعاً لطمه دیده‌اند».

آنکارا در روزهای اخیر درباره احتمال حمله زمینی در قندیل هم هشدار داده است. اردوغان مدعی شد درباره این موضوع با حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران هم رایزنی کرده و طرفین درباره حفظ امنیت منطقه، اتفاق نظر داشته‌اند.

ترکیه درباره این عملیات با عراق هم رایزنی کرده، اما اردوغان در مصاحبه روز شنبه گفت آنکارا منتظر تشکیل دولت جدید در بغداد، پس از برگزاری انتخابات پارلمانی در این کشور است.

حمله به مواضع «پ.ک.ک» در قندیل سومین عملیات برون‌مرزی ترکیه از سال 2016 محسوب می‌شود. دو عملیات اول ترکیه علیه شبه‌نظامیان کرد در شمال سوریه انجام شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان