۱۳ کاری که زمان قطعی برق نباید انجام دهید

در هنگام قطعی برق باید کاملا خونسرد باشید، همچنین کارهای بسیار مهم و ضروری وجود دارد که باید هنگام قطع شدن برق به آنها توجه داشت.

13 کاری که زمان قطعی برق نباید انجام دهید

13 عملی که موقع قطع برق نباید انجام دهید

زمانی که برق خانه یا محل کارتان قطع می شود طبق عادت یک سری اقدامات را انجام می دهید در حالیکه از سوی بسیاری از کارشناسان رد شده هستند چرا که به عقیده ی آنها یک عمل اشتباه ،زندگی شما را به خطر می اندازد ، در ادامه این بخش از نمناک به 13 مورد مهم و نباید در زمان قطعی برق اشاره خواهیم کرد.

هنگام قطعی برق چه کارهایی را نباید انجام دهیم؟

روشن کردن شمع بدون رعایت شرایط جا و مکان:

خوشبختانه قرار نیست ما به سبک زندگی قرن 19 برگردیم، زمانی که برق قطع میشود، میتوانید شمع روشن کنید"شمع ها عالی هستند ولی خیلی زود تمام میشوند و گاهی موجب آتش سوزی میشوند" به گفته ی جیم جاج مشاور صلیب سرخ آمریکا. موقع قطع برق نیازی نیست روشنایی زیادی ایجاد کنید ،میتوانید از یک فانوس روشن استفاده کنید.

روشنایی هنگام قطعی برق

شمع روشن کردن در هنگام قطعی برق در خانه

استفاده از شارژ گوشی:

وقتی نمیتوانید تلوزیون نگاه کنید، یا نور کافی برای مطالعه وجود ندارد، تنها فکری که به سرتان خطور میکند، بازی با گوشی و آی پد است ،شارژ گوشی را خالی نکنید. طبق گفته یک کارشناس برق "شارژ گوشی خودتان را ذخیره کنید"،"وقتی قطعی برق برای چند روز طول بکشد، در موارد اضطراری به گوشی خود نیاز خواهید داشت" اگر نمیتوانید در برابر بازی نکردن با گوشی مقاومت کنید، حداقل از یک پاور بانک استفاده کنید، تا در مواقع ضروری از آن استفاده کنید.

اتصال وسایل برقی به برق :

قبل از طوفان حتما وسایل را از برق بکشید، چون رعد و برق میتواند به وسایل شما آسیب بزند اگر قطع برق طولانی شد ،وسایل را از برق بکشید تا هنگام وصل شدن برق وسایل آسییب نبینند. "میتوانید وسایل را از برق بکشید یا از روش های پیشگیری استفاده کنید" طبق گفته ی کارشناس برق. از یک محافظ در پنل الکتریکی خود استفاده کنید ،یا وسایل الکتریکی حساس را به کابل محافظت شده متصل کنید.

 

قطعی برق

در زمان قطع شدن برق، وسایل خانه را از برق بکشید

از برق کشیدن همه چیز هم اشتباه است :

حداقل یک لامپ را در زمان قطعی به برق متصل نگه دارید تا وقتی برق وصل شد ،متوجه شوید.

در یخچال را باز گذاشتن:

وقتی در یخچال یا فریزر را باز میکنید، هوای خنک از آن خارج میشود و تا زمانی که برق وصل نشود ،هوای درون یخچال خنک نمیشود ،بهتر است در یخچال را تا حد امکان به غیر از موارد اضطراری باز نکنید تا مواد غذایی حداقل 4 ساعت در یخچال باقی بمانند.

باز گذاشتن در یخچال

هرگز در یخچال را هنگام قطعی برق باز نگذارید

 

در فریزر را باز گذاشتن:

مواد غذایی تمام انجماد ،نزدیک به 48 ساعت در فریزر می مانند، اگر کامل منجمد نشده باشند ،این زمان به 24 ساعت کاهش می یابد اینطور فکر کنید که مواد غذایی شما مثل بسته های یخ هستند.کل فریزر را عایق بندی کنید تا فضای خالی در دستگاه ،برای خنک کردن باقی نماند برای طوفان آماده باشید، اگر فریزر شما خالی است ،از شیشه های آب برای پر کردن آن استفاده کنید؛ میتوانید از کیسه های فریزر گالونی استفاده کنید، آنها را پر از آب کنید و در فریزر قرار دهید تا همه فضای فریزر پر شود.

بی توجهی به قوانین ترافیک

رانندگی در مواقعی که چراغ راهنمایی کار نمیکند ،کمی گیج کننده است پس هشیار باشید و از قوانین ترافیکی استفاده کنید معمولا در زمان قطع برق ،افراد از تقاطعات عبور میکنند، از روش توقف در چهار راه استفاده کنید و اجازه بدهید افراد در مسیر خود حرکت کنند.

نگه داشتن ژنراتور در گاراژ:

خوشبختانه همه افراد میدانند که ژنراتور ،کربن منو اکسید سمی تولید میکند، پس بهتر است آن را در یک فضای باز نگه داری کنید، گاراژ به محل زندگی خیلی نزدیک است ، ژنراتور را در فاصله ی 20 فیت از خانه نگه داری کنید. "یک کشنده ی بی صداست"، "یک گاز بی رنگ و بو تولید میکند، و زمان زیادی طول نمیکشد که تسلیم آن شوید" البته طبق گفته ی کارشناس برق. یک سر پناه برای ژنراتور خود بسازید چون نمیتوانید ژنراتور را در گاراژ نگه دارید، پس بهتر است آن را به بیرون از خانه برده و برای ان یک سرپناه ایجاد کنید که در برابر باد شدید و برف مقاوم باشد. بهترین روش ایجاد سر پناه چوبی است، گاهی اوقات افراد سرپناه را خیلی کوچک میسازند و همین موجب آب شدن دیواره های پلاستیکی دستگاه میشود.

فراموشی در ذخیره آب:

قبل از طوفان حتما مواد غذایی فاسد نشدنی و آب کنار بگذارید، وقتی برق قطع شود و دسترسی به سیستم آب نداشته باشید ، وجود یک شیشه آب خوردنی در دستانتان شما را خوشحال میکند بهتر است برای هر فرد یک گالون آب کنار بگذارید ،حتی آب مصرفی حیوان خانگی را نیز نباید فراموش کنید. اگر علاقه ندارید برای خرید شیشه آب بیرون بروید ،پس پیشنهاد میکنم شیشه های خالی نوشابه و آبمیوه را از آب تمیز پر کنید.

مصرف آب

پر کردن آب در ظروف برای زمان قطع شدن برق

استفاده از ژنراتور برای برق اضطراری:

شاید شما وسوسه شوید و یک ژنراتور قابل حمل را به پنل اصلی برق خانه خود وصل کنید، تا از برق اضطراری برای کل خانه استفاده کنید ؛ این کار را نکنید،شما تنها کسی نیستید که از این شرایط ناراضی است ؛ وقتی برق وصل شود و ژنراتور به صورت اتومات قطع نشود، برق با شدت زیادی به شبکه منتقل میشود. تعمیر کاران انتظار این ولتاژ را ندارند و دچار شوک مرگبار میشوند.

از چراغ قوه ای که سال ها به آن دست نزدید،موقع استفاده کردن از آن تعجب نکنید:

وقتی باطری چراغ قوه و رادیو شما زمانی که به آن نیاز دارید کار نکند، شاید فکر می کنید باطری تمام کرده، ولی مشکل عمیق تر است ؛ به مرور زمان، باطری ،اسیدی از خود تولید و آن را وارد دستگاه میکند و موجب خرابی دستگاه میشود بهتر است ،از لوازم شارژی مثل چراغ قوه LED دار استفاده کنید ؛ باطری وسایل را ،زمانی که لازم ندارید از دستگاه خارج کنید.

رفتن به نزدیک ترین پمپ بنزین:

در زمان قطع برق با رفتن به نزدیک ترین پمپ بنزین ،هیچ سوختی نصیب شما نمیشود چون افراد دیگر نزدیک منطقه زندگی شما بنزین را تمام میکنند. بهتر است یک مایل به سمت بزرگراه فرعی حرکت کنید، تا سوخت مورد نظر را بدست آورید.

رفتن به پمپ بنزین

هنگام قطع شدن برق چگونه سوخت مورد نظر را بدست آوریم؟

13 عملی که هرگز زمان قطعی برق نباید انجام دهید

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان