۱۸ خاصیت مفید و باور نکردنی برگ های Uziza

برگ های Uziza چیست ؟ اوزیزا به عنوان فلفل گینه شناخته شده است ، اویزا طعم های بیشتری نسبت به فلفل سیاه معمولی که در آشپزخانه ما استفاده می شود

برگ های Uziza چیست ؟

اوزیزا به عنوان فلفل گینه شناخته شده است ، اویزا طعم های بیشتری نسبت به فلفل سیاه معمولی که در آشپزخانه ما استفاده می شود. چیز مهمتر این است که این بذر و میوه این گیاه آفریقایی نه تنها برای ادویه جات ترشی جات به کار می رود بلکه دارای برگ های مفیدی برای سلامتی است.

مواد غذایی موجود در برگ uziza

  1. پروتئین
  2. فیبر رژیمی
  3. آلکالوئیدها
  4. استروئیدها
  5. گلیکوزید ها
  6. فلاونوئیدها
  7. گلیکوزید ها
  8. روغن ضروری
  9. تانن ها
  10. پپتیدها
  11. فنل ها

مزایای برگ uziza

18خاصیت بی نظیر برگ اوزایا ( Uziza ) عبارت است از :

1 - بهبود باروری :

برگ های uziza شگفت آور است زیرا قادر به بهبود باروری در زنان و بهبود اسپرم در مردان می شود. بنابراین، افراد مبتلا به مشکل نازایی باید این داروهای طبیعی را در نظر بگیرند. برای زنان، شما می توانید برگ های uziza تازه را انتخاب کنید، برگ ها را جوشانده و به آن لیمو و عسل را اضافه کنید. بطور منظم در طول دوره خود بخورید. و برای مردان، شما می توانید این ترکیب را به صورت منظم دو بار در روز بنوشید.

2 - تسکین سرفه و گلو درد :

برگ uzizaممکن است کمی تلخ باشد. با این حال، این بهترین دارو برای سرفه است. به برگ های uziza آب جوش اضافه کنید، آنرا حدود 10 دقیقه بجوشانیدو در حالی که گرم است بنوشید.این جوشانده به پاک کردن گلو و ریه تنفسی کمک می کند

3 - تسکین دهنده درد :

uzizaیا برگ های فلفل سیاه نیجریه حاوی آلکالوئیدها است. آلکالوئیدها شناخته شده اثر مؤثری درمانی دارند , به عنوان قاتل درد عمل می کنند. مصرفuziza برای از بین بردن درد، سردرد، درد دندان و مفاصل دردناک، راه حل مناسبی خواهد بود. همچنین در درمان درد قاعدگی موثر است. به علاوه، این ماده طبیعی کاملا بی خطر است.

4 - پشه ها را دور نگه می دارد.

همانطور که می دانیم، پشه ها سبب برخی از مشکلات بهداشتی خطرناک می شوند. نه تنها نیش های آنها باعث خارش و سوزش می شود، بلکه باعث ایجاد بیماری های جدی مانند تب دونگ و مالاریا می شوند... در این مورد، برگهای uziza می تواند لارویسید های مؤثر طبیعی برای لارو های ماکیو را انجام دهد. علاوه بر این، لارویسید های uziza با محیط زیست سازگار است و مقرون به سرفه است.

5 - جلوگیری از سرطان :

برگ های uziza عامل قوی ضد التهابی هستند. بنابراین، می تواند هر نوع التهابی را در داخل بدن آرام کند. با توجه به روند رشد سلول های سرطانی که شامل التهاب بافت ها است، برگ هایuziza می تواند رشد سلول سرطانی را مهار کند.

6 - جلوگیری از یبوست :

برگ های فلفل سیاه نیجریه حاوی مقدار زیادی فیبر رژیمی است. همانطور که می دانیم، فیبر رژیمی برای مشکلات گوارشی بسیار مفید است. یکی از مشکلات حل شده توسط محتوای فیبر رژیمی در برگ های uziza، یبوست است. دلیل این است که فیبر رژیمی به طور فعال حرکت روده را بهبود می بخشد و از یبوست جلوگیری می کند.

خواص شگفت انگیز برگ uziza

7 - تسکین درد شکم :

همانطور که قبلا ذکر شد، مصرف برگ های uziza برای دستگاه گوارش سودمند خواهد بود. در این مورد، برگهای uziza نه تنها مشکلات هضم را حل می کند، بلکه موجب تسکین درد نیز می شود. برگ های اوزیزا نیز در کاهش امراض معده در دوران قاعدگی موثر است.

8 - کاهش وزن :

فیبر رژیمی در uziza برای کاهش وزن مفید است. در این مورد مکانیزم عمل این گیاه دقیقا مانند چای سبز است.

9 - تسکین نفخ :

برگ های uziza دارای آسپتیک است که نفخ معده را کاهش می دهد.

10 - باعث درمان اسهال می شود :

برگ های uziza در مبارزه باپاتوژن ها برای اسهال بسیار موثر است .برگ ها به راحتی اسهال را درمان می کند درست مانند برگ درخت چای برگ های آفریقایی

سایر مزایای سلامتی برگ های اوزایا عبارتند از:

  1. رماتیسم 1.Treat
  2. کلسترول پایین 2.Lower
  3. جلوگیری از دیابت
  4. جلوگیری از فشار خون بالا
  5. بهبود پس از زایمان
  6. بهبود اشتها
  7. خلط آور
  8. اختلالات گوارشی

بیشتر مردم از برگ های این گیاه و عصاره برگ های این گیاه نوشیدنی های خوش عطری می سازند .گاهی در بعضی از مکمل های رژیمی برای استفاده از کپسول های درمانی استفاده می شود.

divider

بیشتر بخوانید :

5 مزیت باورنکردنی جویدن آدامس میخک برای دندان ها

8 خاصیت شگفت انگیز روغن کبد کوسه

حقایقی شگفت انگیز درباره سیب زمینی هندی

ترجمه و گردآوری توسط مجله دلگرم

معصومه راهی


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان