هنگام تشنگی به هیچ وجه نوشابه نخورید!

در فصل گرما هستیم و حس تشنگی و عطش بیشتر ازفصل های دیگر به سراغمان می آید و گاهی اوقات نوشیدنی های دیگر مانند نوشابه حس تشنگی را برطرف می کند.

هنگام تشنگی به هیچ وجه نوشابه نخورید!

حتما برایتان پیش آمده که هنگام تشنگی هوس کنید که نوشابه بخورید، ممکن است همان موقع لذتبخش باشد و رفع عطش کند اما در دراز مدت بر سر بدنتان بلا می آورد. پس طبق مطالبی که در این خبر برایتان نوشته ایم هنگام تشنگی به هیچ وجه نوشابه نخورید! مصرف نوشابه هنگام تشنگی موجب ایجاد سنگ کلیه می شود.

هنگام تشنگی به هیچ وجه نوشابه نخورید!

سرپرست دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت گفت: آب سالم بهترین نوشیدنی برای رفع عطش و تشنگی است و برای رفع تشنگی از نوشیدنی‌های گازدار استفاده نکنید.

دکتر زهرا عبداللهی ضمن بیان این مطلب گفت: با شروع فصل گرما و تابستان برای جلوگیری از کم آبی، مصرف مایعات را افزایش دهید تا دچار کمبود ویتامین‌ها و املاح نشوید.

وی با بیان این که با عرق کردن، تعداد زیادی از ویتامین‌ها و املاح همراه با آب بدن از دست می‌رود بر ضرورت استفاده از مایعات مناسب از جمله آب ساده و خالص، نوشیدنی‌های سالم مثل دوغ کم نمک و بدون گاز و یا آب‌ میوه‌های طبیعی برای جلوگیری از کم ‌آبی بدن اشاره و تأکید کرد: استفاده از نوشیدنی‌های گازدار برای رفع تشنگی توصیه نمی‌شود.

وی گفت: تصور بعضی از افراد این است که یک نوشیدنی خنک می‌تواند علاوه بر رفع تشنگی برخی از نیازهایشان را نیز رفع کند که این تصور درست نیست و بهتر است برای رفع تشنگی از نوشیدنی‌های گازار استفاده نشود.

وی در ادامه توصیه کرد: مصرف میوه‌ها و سبزی‌ها را افزایش دهید به خصوص میوه‌های فصل تابستان که مصرف این میوه‌ها، هم بخشی از آب بدن را تأمین می‌کند و هم املاح و ویتامین‌ها را به بدن ما می‌رساند.

سرپرست اداره بهبود تغذیه جامعه توصیه کرد: میوه‌هایی مانند طالبی، هندوانه، گرمک، خربزه و یا سایر میوه‌هایی که در این فصل در دسترس هستند را به برنامه غذایی روزانه که 5 واحد (5 عدد میوه) در روز است، اضافه کنید.

وی با بیان این که ویتامین میوه‌ها خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارند، گفت: این ویتامین‌ها برای پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی و سرطان‌ها موثر است ضمن این که فیبر موجود در میوه‌ها برای دستگاه گوارش بسیار موثر است.

دکتر عبداللهی با اشاره به شروع مسافرت‌ها در فصل تابستان، توصیه کرد که در طول سفر و در جاده‌ها از رستوران‌هایی استفاده شود که از سلامت و بهداشتی بودن آنها اطمینان کامل داشته و مطابق با استانداردهای بهداشتی باشد.

وی گفت: از آنجایی که در تابستان و حین سفر مسمومیت‌های غذایی بیشتر است، همراه داشتن غذای ساده و سبک به هموطنان توصیه می‌شود. همچنین نان، خیار، گوجه‌فرنگی و سبزی خوردن غذاهای سالمی برای مسافرت هستند.

سرپرست دفتر بهبود تغذیه جامعه گفت: در سفر، همراه داشتن غذای خشک بهتر است زیرا غذاهای آبکی، محیط مناسبی برای رشد میکروب‌ها است لذا غذاهایی مثل انواع کوکوها و کتلت‌ که در خانه درست شده است، مناسب‌تر است.

نوشیدنی‌های سنتی و مناسب با عطش 

نوشیدنی هایی که عطش را از بین می‌برد

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان