درنگ: بسیاری از مردم در طول شبانه‎روز تصمیمات اشتباهی می‏گیرند و دلیلش هم این است که قبل از انجام کارها به اندازه کافی فکر نمی‏کنند. در این مطلب به برخی از اشتباهات رایج که در طول روز توسط مردم انجام می‏شود اشاره می‏کنیم.

اولویت

هرگز نباید از بین کارهایی که باید در طول روز انجام دهید ساده‎ترین را اول از همه انجام دهید. بلکه اول باید کارها سختتان را انجام دهید.

ایمیل

در طول روز نیاز نیست بیش از اندازه ایمیلتان را چک کنید. شما برنامه‎ریزی روزتان را کرده‎اید و احتمالش زیاد است به خاطر چک کردن ایمیل وظیفه دیگری را جانشینی دیگری کرده و برنامه را به هم بزنید.

موبایل

روی حالت سکوت گذاشتن گوشی موبایل کافی نیست، حتی خاموش کردنش هم کافی نیست، تحقیقات نشان داده حضور گوشی موبایل روی میز کار باعث کاهش بازدهی می‏شود.

مانیتور

در تمام طول روز نباید به صفحه مانیتور نگاه کنید. حتی اگر کار شما سر و کار زیادی با مانیتور دارد. همیشه سعی کنید به چشمانتان استراحتی هرچند کوتاه بدهید.

خوراک

انتخاب خوراکی‎هایی که طبیعی به نظر می‌رسند اما در واقعیت این طور نیستند نکته‎ای است که باید قابل توجه قرار گیرد. برای مثال آب میوه‎های صنعتی که فروخته می‏شوند هرگز آب میوه طبیعی نیستند و نباید در طول روز زیاد از آن‌ها استفاده کنیم.

شبکه‎های اجتماعی

استفاده بیش از اندازه شبکه‎های اجتماعی آثار مخربی دارد. برای مثال نباید عادت شود که در طول روز هر طور شده حتما سری به برنامه‎هایمان بزنیم.

خواب شب

دانشمندان مشکل مشترکی در بسیاری از انسان‌ها یافت کردند و آن هم ناتوانی در هماهنگ کردن ساعت خواب مناسب است. بسیاری از مردم شب‎ها را پای تماشای تلویزیون یا … می‎گذرانند، این فقط احمقانه نیست، بلکه خطرناک است.